به گزارش «شورا نیوز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ “محمدباقر قالیباف” کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه رادیویی که بازپخش برنامه شبکه یک سیما است، اظهار داشت: بنای بنده بر این است که با مردم ایرانمان در مورد کشور،فرزندانمان و نسل آینده صحبت کنم وقتی می‌گویم می خواهم از ایران صحبت کنم قصدم این نیست به تاریخ کهن این ملت برگردم.

وی ادامه داد: امروز در مورد واقعیت‌هایی که مسائل و مشکلات یکایک من و شما است صحبت می‌کنم از واقعیت‌هایی سخن می‌گویم که شاید دو گروه خوششان نیاید یک گروه برخی از مسئولین دولتی هستند و گروه دیگر افراد تافته جدا بافته از مردم اند.

قالیباف تصریح کرد: امروز مردم ما در مسائل اجتماعی در حاشیه‌اند و در حوزه مسائل سیاسی به صورت مقطعی در صحنه هستند و از همه مهمتر باید بگویم مردم را از گردانه مسائل اقتصادی خارج کردند و در صحنه فرهنگ هم کنار زده اند.

وی با بیان اینکه ده درصد جمعیت ما در فقر مطلق به سر می‌برند ادامه داد: این جمعیت برای ابتدایی ترین مسائل زندگی دچار چالش‌اند و گرسنه‌ می‌خوابند در حالی که ما کشور ثروتمندی هستیم و ذخایر زیادی داریم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: امروز ایران در بعد انرژی‌های فسیلی اعم از گاز و نفت رتبه اول را در جهان دارد آمارها نشان می‌دهد اگر یک درصد جمعیت جهان را داریم در مقابل ۵ درصد ظرفیت‌های بزرگ را هم دارا هستیم اما واقعیت تلخ این است که با چنین منابع انسانی و ظرفیتی مردم ما کم درآمد و فقیرند.

قالیباف افزود: دولت مردم قول می‌دهد از محرومین حمایت کند و آنان را به زندگی برگرداند اگر قول دادیم یارانه اقشار کم درآمد را افزایش می‌دهیم به خاطر این است که بتوانند حداقل زندگی خوبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ریشه همه مشکلات از جمله فقر، اعتیاد، رکود و گرانی در نداشتن شغل و بی‌کاری جوانان است، گفت: قاچاقچیان حرفه‌ای و آن زالو صفتان و دلالان بدون هیچ فعالیتی بیشترین سهم و سود را از دسترنج تولید‌کنندگان در حوزه صنعت و کشاورزی می‌برند و منافع ۵ برابری به دست می‌آورند.

قالیباف تصریح کرد: تولید کنندگان اصلی به بانک‌ها مقروضند، اگر امروز از واردات‌چی‌هایی که مزاحم تولید‌ند نام می‌بریم در حقیقت اینها سرباز بیگانگان هستند و به حرف‌های ما علاقمند نیستند.

این کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: فاصله فقر و غنایی که وجود دارد به خاطر این است که آن ۴ درصد اجازه فعالیت به ۹۶ درصد جمعیت را نمی‌دهند.

وی به ایجاد سامانه ملی کارانه اشاره کرد و بیان داشت: ما با ایجاد این سامانه می‌خواهیم به جوانانی که به دلایل مختلف همچون رکود و تعطیلی کارگاه‌ها بیکار شده‌اند کمک کنیم و حق کارانه‌ای در حدود ۲۵۰ هزار تومان در ماه تا زمانی که شغل مناسب پیدا می‌کنند به آنان بدهیم.

قالیباف تصریح کرد: مادران زیادی را سراغ دارم که با مشکلات جسمی در خانه مردم کار می‌کنند و با حداقل دریافتی جوان خود را روانه دانشگاه می‌کنند به امید اینکه روزی این جوان به خانواده کمک کند اما بعد از فارغ‌التحصیلی آن جوان بی‌کار می‌ماند و با شرمساری باید پول توی جیبی‌اش را از مادرش بگیرد این جوان شکسته خواهد شد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تحول اساسی در مالیات ایجاد می‌کنیم، ادامه داد: به دقت و سختی از ۹۶ درصد مردم یعنی تولید کنندگانی که درآمد کافی ندارند و کارمندان و حقوق‌بگیران مالیات دریافت می‌کنیم و آن چهار درصد که بیشترین سود و رانت را دارند زمان پرداخت مالیات نام و نشانی از آنان نیست.

قالیباف ادامه داد: ما قول می‌دهیم درآمد کشور را افزایش می‌دهیم به این دلیل که باید سطح رفاه و آسایش مردم به صورت عمومی در اقصی نقاط کشور بالا برود و هر ایرانی بتواند زندگی افتخار‌آمیزی برای خود داشته باشد.

وی تاکید کرد: وظیفه دولت مردم این است که تبعیض میان بازنشستگان را بردارد و به معلمان و فرهنگیان توجه کند.

قالیباف با بیان اینکه در حوزه آموزش فرصت‌های برابری برای همه مردم ایجاد می‌کنیم، ادامه داد: دولت مردم در مشکلات جدی محیط زیست از جمله ریزگردها و آلودگی‌ها برنامه‌های جدی دارد چرا که این آلودگی‌ها به شدت به مردم آسیب رسانده است.

وی افزود: شما مردم می‌توانید در ۲۹ اردیبهشت تصمیم بگیرید که آیا وضع موجود ادامه یابد یا با حضورتان این تغییر را ایجاد کنید.

این کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: زمانی که در مورد ایجاد ۵ میلیون شغل صحبت کردم گفتند که این امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: در سال ۶۴ متولدین این سال یک میلیون و ۸۵۰ نفر بودند و این روند رشد جمعیت تا سال ۷۴ ادامه داشت همه این جوانان امروز در جامعه ما در سن ۲۲ سالگی تا ۳۰ سالگی هستند آیا اینها شغل و مسکن نمی‌خواهند.

قالیباف افزود: از دولتمردان متعجبم که میگویند می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم اما می‌گویند ایجاد ۵ میلیون شغل امکان ندارد اگر این تعداد شغل ایجاد نشود معنی اش این است که می‌خواهید در چهار سال بعدی شرایط مردم سخت‌تر باشد.

قالیباف تاکید کرد: دولت مردم خود را متعهد می‌داند که در طول خدمت خود ۵ میلیون شغل را با کمک مردم کارآفرینان صنعتگران ایجاد کند و در برنامه ششم هم بر این مسئله تاکید شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شود، ادامه داد: اگر جلوی قاچاق گرفته شود می‌توان چند هزار شغل ایجاد کرد در پتروشیمی به ازای هر یک میلیون تن ۲۰۰ هزار شغل به صورت مستقیم و ۴۰۰ هزار شغل به صورت غیرمستقیم ایجاد می‌شود ما می‌توانیم هشت میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی اضافه کنیم که این معنی اش ایجاد ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار شغل به صورت مستقیم و ۳ میلیون به صورت غیرمستقیم است.

وی افزود: در حال حاضر افراد با مهارتی در حوزه فناوری حضور دارند، که می‌توانیم از آنها در صحنه‌های بین المللی و داخلی استفاده کنیم، اما متاسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد.

قالیباف با بیان این که مدافع واردات تکنولوژی و مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها هستیم، عنوان کرد: امروز دولت مردم مصصم است تا با ۴ درصد مبارزه کند و جلوی واردات مضر و غیر ضورری را بگیرد. چرا در کشوری که صنعت گران و اندیشمندانش و حوزه‌های دانشگاهیش می‌توانند بهترین تکنولوژی را داشته باشند و بهترین موشک‌ها و رادارهای دنیا را بسازند و ماهواره در مدار قرار دهند چه ضرورتی بر واردات چوب بستنی وجود دارد؟

وی ادامه داد: ما امروز تسبیح و مهر و سجاده را وارد می‌کنیم که ظلم به ملت است. البته معنای این حرف را با گوشت و پوست و استخوانم درک می‌کنم که وقتی می‌خواهیم با این ۴ درصد مبارزه کنیم کار سختی است چرا که آنها قدرت، پارتی، حوزه نفوذ، حاشیه امنیت، رسانه و پول دارند. من این را درک می‌کنم که آن‌ها اهل تهمت زدن و تخریب کردن هستند که همان‌ها بودند که چند ماه قبل در رسانه‌ها عکس دختری را در مجلس عروسی پخش کردند و گفتند این مراسم دختر قالیباف است.

قالیباف تصریح کرد: از روز اولی که پا به عرصه گذاشتیم جان خود را به دست گرفیتم و به جنگ رفتیم تا جان دهیم و اگر امروز لازم باشد آبروی خود را می‌دهیم و در مقابل این ۴ درصد که خون مردم را می‌مکند محکم می‌ایستیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که مالیات را عادلانه می‌کنیم و مانع فرار مالیاتی می‌شویم، اذعان کرد: ما به فضای کسب و کار رونق می‌دهیم و می‌گوییم می‌شود موقعیت‌ها را عادلانه در اختیار مردم قرار دهیم، اما زمانی که با دولتمردان صحبت می‌کنیم، می‌گویند نمی‌شود. ما می‌گوییم چرا نمی‌شود فرصت‌ها را عادلانه توزیع کرد که می‌گویید نمی‌شود.

وی افزود: حدود ۱۵ سال قبل که در پلیس بودم به یاد دارم از مردمی کردن امنیت، به خدمت مردم درآوردن پلیس و ناظر کردن مردم بر این یگان صحبت کردم اما عده‌ای خندیدند و به ما کنایه زدند چرا که آن روز مردم حق داشتند این حرف‌ها را به سختی قبول کنند چرا که زمانی که به کلانتری برای کاری مراجعه می‌‎کردند پلیس بهانه می‌اورد اما پلیسی که امروز می‌بینید بعد از ۱۵ ماه متحول شد و به این شکل درآمد.

قالیباف با اشاره به اینکه فرق دولت مردم و دولت وضع موجود در این است که می‌گوییم می‌شود و ما می‌توانیم اما این دولت می‌گوید نمی‌شود و نمی‌توانیم ادامه داد: از سال ۸۹ حداقل آن بخش از مردمی که یارانه می‌گیرند و جز با یارانه چیز دیگری برای زندگی کردن ندارند چرا نباید یارانه آن‌ها را افزایش دهیم می‌گویند منابع نداریم .وقتی می‌گوییم به جوانان کمک کنیم فرباد دولت بلند است و می‌گویند نمی‌شود و شبیه به معجزه است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما می‌گوییم چه طور می‌شود در حین اینکه همه تروریست‌ها به دنبال ناامن کردن کشور هستند با همه تلاش خود نتوانستند یک جلیقه انفجاری وارد کشور کنند و باید به این قدرت و زحمت افتخار کنیم، اما چگونه است بیش از بیست میلیارد کالای قاچاق از بنادر وارد کشور می‌شود و بر جاده‌ها و ریل‌ها حرکت می‌کند و در کوچه و بازار توزیع می‌شود و جوانان ما را بیکار می‌کند و آیا مردم این را می‌پذیرند که نمی‌شود کار کرد.

وی تصریح کرد: در سال ۹۲، ۱۰۴ هزار میلیارد تومان هزینه جاری دولت بود که در سال ۹۵ این رقم به ۳۳۰ هزار میلیارد تومان رسید یعنی هزینه دولت سه برابر شده، پول و منابع هست اما یارانه آن بخشی از مردم که نیازمند هستند امکان سه برابر شدن ندارد.

قالیباف گفت: ما می‌گوییم مدیریت شما برای ۶۰ سال قبل جهانی و نسل دومی است و با این مدیریت نمی‌شود کاری کرد اما با مدیریت نسل ۴ و توجه به مدیریت روز دنیا می‌شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما می‌گوییم به جای شعار باید کار کرد و به جای حرف باید عمل کرد اما شما می‌گویید با توضیح دادن، توجیه کردن و نصیحت کردن مسائل حل می‌شود. آیا قاچاقچی کله گنده و وارد کننده طرفدار بیگانه را می‌توان با نصیحت و مذاکره توجیه کرد یا با کار و مدیریت صحیح؟

وی با اشاره به اینکه پول هست، اما آنجایی که باید باشد نیست بیان کرد: در ۲۹ اردیبهشت باید بین ادامه روند دولت فعلی و تغییر مردم تصمیم بگیرند، دولت فعلی که می‌گوید نمی‌شود و نمی‌توانیم، اما دولت مردم می‌گوید داریم، می‌شود و می‌توانیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: نمونه‌های موفق الگوی دولت مردم در شهر تهران وجود دارد. با وجود تحریم جهانی و پرداخت نکردن حقوق، در ۲۰ سال فقط ۷۰ کیلومتر پیش رفت اما طی ۱۰ سال مترو ۸ خط و ۲۳۰ هزار کیلومتر مترو پیش رفت و ما قول‌هایی را که در حوزه اجتماعی دادیم انجام شد.

وی با اشاره به اینکه روزی که بزرگراه امام علی را آغاز کردیم همه می‌گفتند نمی‌شود افزود: با وجود همه صحبت‌ها که می‌گفتند نمی‌شود اما امروز می‌بینیم که این امر انجام شد و آن روزی که زمان بندی برای ساخت برج میلاد انجام شد اکنون مشاهده می‌کنیم که به ثمر نشسته است این در حالی است که اگر با روند دولت فعلی باشد نمی‌توانیم.

قالیباف با اشاره به اینکه راه آهن غرب کشور چند سال است که می‌خواهد زده شود، اما هنوز درست نشده است گفت: اتوبان تهران شمال قصه مثال زدنی شده است و کسی نمی‌تواند بگوید کی تمام می‌شود. ما با این مدیریت دچار چالش‌هایی در حوزه‌های اجتماعی خواهیم شد.

قالیباف با اشاره به آمار اعتیاد، افسردگی، طلاق و حاشیه نشینی شهرها، یادآور شد: ۳۰ درصد جمعیت شهرهای بزرگ حاشیه نشین هستند و مهاجرت از شهرهای کوچک به بزرگ ادامه دارد. بحران اقتصادی و ضعف کارآمدی در حال سرایت به حوزه اجتماعی است و اگر این گونه شود غیر قابل جبران خواهد بود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز خانواده ها در معرض فروپاشی هستند، اظهار داشت: وقتی کانون خانواده آسیب ببیند، دولت مردان باید بدانند که دولت، کشور و جامعه تضعیف خواهد شد و دین و ایمان آسیب خواهد دید. در کشوری که کلیه فروشی وسیله امرار معاش جامعه و خانواده ها شود، دیگر نمی توان جلوی دین فروشی را گرفت.

وی گفت: در کشوری که جوانان بیکار و ناامید باشد، جوان مومن و دین دار ساخته نمی شود.در دولت مردم کشور را نجات خواهیم داد و این ظرفیت در کشور وجود دارد اما با این مدیریت‌های سنتی و بسته و رانتی امکان‌پذیر نیست.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به صحبت‌های رئیس دولت گفت: وی گفته که مشکلات تا ۴۰ سال دیگر و بعضا تا ۱۰۰ سال دیگر هم حل نمی شود. من باید بگویم که این مردم نه صبر ایوب دارند و نه عمر حضرت نوح.

قالیباف با بیان اینکه باید نگاه کنیم دنیا چطور حرکت می کند، گفت: ما باید از ظرفیت ها و قابلیت ها استفاده کنیم و با تکنولوژی و روشهای جدید می توانیم اجرای پروژه ها در همه زمینه ها از جمله اشتغال، عمران و کشاورزی را با سرعت ۱۰ برابر پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه ما می توانیم ارزش افزوده را به سه برابر تبدیل کنیم و زمان را بخریم، ادامه داد: ما می توانیم هزینه ها را کم کنیم و از کار مردم گره گشایی کنیم.

قالیباف با بیان اینکه باید اقتصاد را مردمی کنیم و جلوی رانت ها و آن ۴ درصد را بگیریم، گفت: ما باید مدیریت نسل جدید بیاییم و از روش های جدید استفاده کنیم و همچنین با خرد جمعی کار کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در دولت مردم مصممیم تا قشر آسیب پذیر را مورد توجه قرار دهیم، گفت: در اولین قدم به محرومان و مستضعفان رسیدگی خواهیم کرد و به صورت اورژانسی مشکلات آنان را کاهش خواهیم داد. حتما یارانه محرومان و مستضعفان را اضافه خواهیم کرد تا رکود و گرانی آن ها را از پا در نیاورد.

قالیباف بیان داشت: به جوانان از کار بازمانده، اخراج شده و افراد دارای مهارت ۲۵۰ هزار تومان کارانه خواهیم داد و به مراکز اشتغال معرفی خواهیم کرد.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم توجه به زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: در شهر تهران با وجود آنکه مسئولیت مستقیم نداشتیم، بر اساس وظیفه اسلامی و انسانی به این اقشار توجه و کمک کردیم.

وی افزود: یک خانواده ای را دیدم که هشت فرزند معلول داشتند و با یارانه زندگی میکردند و پدر هم ندارند و مادر آنان را اداره میکند دولت مردم باید برای آنان کار ویژه و اورژانسی انجام دهد آنها نمی توانند منتظر این باشند که ما میخواهیم رشد را به کجا برسانیم.

قالیباف تصریح کرد: امید من به جوانان مخصوصا تحصیل کردگان و متخصصین است که امروز در کنج خانه نشسته اند و افسردگی به سراغشان آمده است کار فقط به خاطر حقوق نیست بلکه جوهره انسان کار است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باید نظام بانکی را که سرمایه اش متعلق به ۹۶ درصد مردم است اما وام دادنش به آن ۴ درصد اصلاح کنیم چندهزار نفر در کشور چندصد هزار میلیارد تومان وام میگیرند اما یک تولید کننده ما در مسیر وام گرفتن نابود میشود.

وی با بیان اینکه سیستم گمرکی، مالیاتی و سیاست های پولی و مالی باید اصلاح شود و هزینه های دولت باید کاهش یابد، اظهار داشت: سیاست خارجی ما باید به تجارت ما کمک کند نه به تجارت برای خرید و ظرفیت سازی برای شرکت های خارجی باشد و اولویتش باید بازاریابی برای تولید خودمان باشد برجام با همه انتقادات یک سند ملی ماست.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: حرف مردم ما امروز خوب یا بد بودن برجام نیست بلکه می گویند چرا موضوع دولت فقط برجام شده است. نتیجه برجام چه تاثیری در زندگی ما داشت چرا ما تعهداتمان را انجام دادیم اما آنان انجام ندادند و دولت نتوانست حق ما را بگیرد ما باید تلاش کنیم حقمان را بگیریم. چرا فرصت های برجام برای تولید داخلی نبود و فرصت بزرگی برای فروش کالاهای خارجی به ایران شد.

قالیباف گفت: اینکه می گویند با برجام سایه جنگ را از کشور دور کردیم حرف منصفانه ای نیست مردم به خوبی می دانند و قدردان سربازانشان، امیرانشان، قهرمانانشان افرادی همچون سردار قاسم سلیمانی از شهدای دفاع و مدافعین حرم از شهید همدانی، شهید غلامی ها هستند که امروز آرامش را در کشور برقرار کردند این حرف را نگوییم که ما سایه جنگ را از سر کشور دور کردیم.

وی ادامه داد: دشمن اصلی امروز ما فقر، رکود و گرانی است اگر مردیم بایستیم و با این دشمن مبارزه کنیم اگر این سایه گرانی را از سر کشور برداشتیم توانستیم مبارزه کنیم و امنیت را به کشور بیاوریم. در چند سال پیش رو ما نیازمند این هستیم که توجه به عرصه های فرهنگی هم از مسیر اقتصاد میگذرد چرا که در جامعه ای که فاصله فقیر و غنی زیاد شود نه از اخلاق، نه از دین، نه از ایمان، نه از آزادی، و نه از نشاط خبر خواهد بود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ۲۹ اردیبهشت روز خداحافظی با کسانی است که می گویند نمی توانیم و نمیشود و با انتخاب دولتی از مردم و با مردم میتوانیم از مشکلات عبور کنیم.

انتهای پیام/