به گزارش “شورا نیوز “ و به نقل از فارس، آیین افتتاحیه سمینار بین‌المللی تئاتر و ظرفیت‌های بخش غیر دولتی ساعتی پیش (۱۵ اسفند) با حضور مهرداد رایانی دبیر سمینار، مهدی شفیعی، رییس سمینار و مدیرکل هنرهای نمایشی و علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از مهمانان خارجی و ایرانی این سمینار در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

مرادخانی در مراسم افتتاحیه عنوان کرد: ۳۷ سال از انقلاب اسلامی ایران میگذرد تا به حال چنین نشستی در این حوزه برگزار نشده بخش خصوصی فرقی ندارد در همه عرصه‌های تئاتر، تجسمی و موسیقی و سینما خیلی با اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه دولت دراین حوزه‌ها هرچه قدر بخواهد کار کند به دلیل فربه بودن با مشکلات زیادی روبه رو می‌شود، عنوان کرد: بنابراین حضور بخش خصوصی اتفاق خوبی می‌تواند باشد. براساس سیاست‌های ما حدود سه سال پیش حضور بخش خصوصی و فعالیت‌هایش اهمیت زیاد و تعیین کننده یافت. دولت به عنوان حمایت گر از فعالیت‌ها باقی خواهد ماند.

مرادخانی با اشاره به اینکه هر شب بین ۹۰ تا ۱۱۰ نمایش در تهران اجرا می‌شود، اظهار داشت: تئاتر به دلیل منتقد بودن و ویژگی‌ها و مسائلی که دارد معمولا در جوامعی شکل می‌گیرد که از یک موارد اجتماعی خود عبور کرده و من خوشحالم که توانسته‌ایم در کشور تئاتر خصوصی را راه بیاندازیم. انتظارمان این است که در آینده بتوانیم منافع اقشار مختلف را تأمین کنیم و خانه تئاتر و صنوف را به گونه‌ای کنار هم شکل بدهیم که حمایت دولت و انتقال این تعامل صورت بگیرد.

معاون امور هنری وزارت ارشاد اظهار داشت: الان سالن‌های خصوصی تئاتر امکانات خوبی دارند ما هم به نظرم لایه دوم بحث گسترده بخش خصوصی و دولتی را می‌توانیم داشته باشیم و باید بر تعداد امکانات و سالن‌های بخش خصوصی افزوده شود اعتماد متقابل بین ما باید شکل بگیرد تا به اتفاق هم جریان تئاتر را هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه هر چه بخش خصوصی فعال تر بشود نگاه حمایتی دولت بیشتر می‌شود، گفت: این امر پویایی و انگیزه تئاتر را بیشتر می‌کند ما الان از تأسیس گذشتیم و ارتقا و رشد باید یابیم در آینده نزدیک دولت احساس سربلندی خواهد کرد. من اعتقاد ندارم دولت فقط به یارانه و کمک‌های مالی باید بپردازد ما هر زمان به نقطه صفر در حوزه اتصال با تئاتر برسیم اتفاق مبارکی رخ داده است اما تا آن زمان تلاش می‌کنیم با ارتباط مشخص مشکلات راحل کنیم و تئاترهای دولتی فقط یک سری تئاترهای خاص بشوند.

انتهای پیام/