[ad_1]

جهانگیر حبیبی روز چهارشنبه در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی کرمان افزود: همدلی و هماهنگی که بین مسئولان کرمان، به ویژه مسئولان عالی وجود دارد زمینه را برای مقابله با کم آبی در این استان فراهم کرده و این مهم در کشور بی نظیر است.
وی اظهار داشت: مجموعه وزارت نیرو نیز در حوزه رفع موانع قانونی و نیز حمایت های ملی آمادگی دارد به استان کرمان کمک کند و طرح هایی نیز در این زمینه دارد.
معاون حفاظت و بهره برداری مدیریت منابع آب ایران تاکید کرد: پیشینه این استان در ارتباط با انجام جلسات و طرح های عملیاتی به قبل از تشکیل کمیته سازگاری با کم آبی بر می گردد.
وی با بیان کرمان به عنوان یکی از مناطق دارای تنش آبی در کشور مطرح است گفت: دولت برای رفع بحران کم آبی در این استان نگاهی ملی دارد.
حبیبی، از علیرضا رزم حسینی استاندار سابق کرمان به عنوان فردی علاقه مند به ایران و کرمان نام برد و گفت: وی استانداری نمونه بود که توانست با همدلی مسئولان برای فائق آمدن بر مشکلات کم آبی کشور و استان راهی بیاندیشد.
معاون حفاظت و بهره برداری مدیریت منابع آب ایران اظهار داشت: در جلسات مختلف کارگروه ملی سازگاری با کم آبی تصمیم بر این شد تا در هر کمیته استانی بنا به شرایط بومی آن استان، طرح ها و برنامه های لازم برای مواجه با کم آبی تهیه و در کارگروه ملی بررسی و تصویب شود.
حبیبی ادامه داد: استان کرمان به عنوان دومین استان طرح همیاران آب را ارائه کرد و با استقبال مواجه شد.
وی گفت: شرایط کشور و استان کرمان اکنون نیازمند اقدامات انقلابی و ضربتی برای مقابله با کمبود آب است تا جلوی مهاجرت جمعیت، بحران های اجتماعی و سیاسی گرفته شود.
معاون حفاظت شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: بهره گیری از روش های نوین آبیاری و استفاده از شیوه های آبیاری سنتی، رفتن به سمت کشت های جایگزین و مبارزه قانونی با بهره برداری بی رویه و غیرقانونی از آب می تواند به عنوان راهکارهایی برای مواجهه با کم آبی در استان مطرح شود.
۳۰۲۹/۷۴۴۰/۱۶۳۰

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر