[ad_1]

علی محمد احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان منابع مالی در اختیار استان قرار گرفته و فرآیند پرداخت آن نیز توسط دستگاه های متولی و نظارتی و با هماهنگی حوزه عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد به افراد واجد شرایط و خسارت دیده انجام می شود.
وی تصریح کرد: سود تسهیلات پرداختی به خسارت دیدگان در روستاها ۴ و در مناطق شهری نیز ۵ درصد تعیین شده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس برآوردی که حوزه مدیریت بحران استانداری و سایر دستگاه های متولی از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان انجام داده بودند میزان خسارت ناشی از بروز زمین لرزه های سال جاری در استان رقمی افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: این میزان خسارت در بخش های مختلف شامل تاسیسات زیربنایی، آب ، برق، مخابرات، ساختمان های دولتی ،منابع آبی، کشاورزی ، راه و مناطق مسکونی بوده است.
وی تصریح کرد: افزون بر یکهزار و ۶۰۰میلیارد ریال از این میزان در بخش منازل مسکونی بوده که عمده آنها در روستاهای شهرستان های بویراحمد و دنا بوده است.
وی گفت: بر اساس اعلام حوزه عمرانی و مدیریت بحران استانداری شمار منازل مسکونی خسارت دیده در ۲ شهرستان بویراحمد و دنا به ویژه در روستاها افزون بر پنج هزار مورد است که ۱۰ تا بالای ۹۰درصد خسارت دیده اند.
احمدی ادامه داد: ۲۵ تیم ارزیاب پنج نفره از کارشناسان دستگاه های متولی از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئولیت ارزیابی و کارشناسی از منازل مسکونی در استان را بر عهده گرفتند که بر اساس اعلام آنها بیش از سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده ، دچار تخریب و ترکیدگی شدید شده و تا حدودی غیرقابل سکونت هستند.
بر اساس اعلام مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد ۴۳ زمین لرزه طی ماه های اردیبشهت و خرداد سال جاری در سطح شهرستان های بویراحمد و دنا رخ داده است.
بر اثر وقوع زمین لرزه ها ۲۸۰ نفر نیز مصدوم شدند.
از مجموع ۴۳ زمین لرزه رخ داده در این مدت یک مورد بالای ۵ریشتر ، سه مورد بین چهار تا ۵ ریشتر، سه مورد بین سه تا چهار و مابقی نیز کمتر از سه ریشتر بود.
۳۰۱۶/۱۶۶۲

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر