[ad_1]

به گزارش شورا نیوز به نقل از خبرنگار ایرنا ، انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح ۲۰۰ واحد مسکونی مددجویان زلزله ‌زده در روستای ‘مشکنار’ سرپل ‌ذهاب ، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امروز ۲۰۰ واحد مسکونی به مدجویان و معلولان زیرپوشش بهزیستی با سفارش این سازمان و همکاری بسیج سازندگی کشور و با محوریت و هدایت استاندار کرمانشاه و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی اهدا شد.
وی با اشاره به قرار گرفتن این واحدها در اختیار مددجویان و معلولان زیرپوشش بهزیستی اظهارداشت: این واحدهای مسکونی با یک کار مشترک و با هماهنگی و همکاری درون بخشی با رعایت استانداردهای روز دنیا و مقاوم در برابر حوادث احتمالی، احداث شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت که واحدهای مسکونی احداثی از استانداردترین بناهای سازه‌ای روستایی در سرپل‌ ذهاب هستند و از همکاری بسیج سازندگی، پیگیری استاندار کرمانشاه و نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی به منظور تسریع در احداث و تکمیل واحدهای مسکونی مددجویان زیرپوشش بهزیستی قدردانی کرد.
به گفته محسنی بندپی، سازمان بسیج سازندگی احداث ۱۹۰ واحد مسکونی برای زلزله زدگان غرب استان کرمانشاه را در دست اقدام دارد و برای تکمیل بقیه واحدهای مسکونی که بین ۲۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، پیمانکارانی از سوی بنیاد مسکن معرفی شده اند.
وی گفت: برای کنترل عوارض ناشی از اختلالات روحی و روانی زلزله زدگان، ۹۰ گروه شامل روانشناس و مددکار به مناطق زلزله زده غرب کرمانشاه اعزام شدند و با توجه به موثر بودن این اقدام ، احداث ۲ مرکز جامع توانبخشی در شهرستان‌های سرپل ‌ذهاب و ثلاث باباجانی در دست اقدام است که این طرح در سرپل ذهاب اکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
محسنی بندپی با اشاره به اینکه احداث سه مرکز توانبخشی روستایی نیز در مناطق زلزله زده غرب کرمانشاه نیز در دست اقدام است، افزود: با دستور استاندار و نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی، در هفت شهر زلزله زده، اورژانس اجتماعی مستقر شده است.
زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه، ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است.
۷۰۷۹/۷۳۹۹/۸۰۶۶

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع

این خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و مسئولیت آن به عهده منبع می باشد