[ad_1]

تحریریه خبر شورا نیوز : ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه یکشنبه شب در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان خراسان جنوبی افزود: این روند زیبنده مدیریت ۴۰ ساله ما نیست و اگر اختیارات به استان ها داده شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
وی بیان کرد: به صورت پیوسته و پی در پی گزارش کارگروه های اشتغال و مسائل مربوط به حوزه اقتصادی به دفتر ریاست جمهوری ارسال می شود و در ساماندهی باارزشی که وجود دارد، مسائل کلیدی در حال پیگیری است.
استاندار خراسان جنوبی گفت: با تمام شرایطی که در استان حاکم است دستگاه های حمایتی منابع مالی را پیگیری می کنند و بخش قابل توجهی از ایستایی جامعه و مردم به دلیل همین تسهیلات است.
وی اظهار داشت: در این شرایط طرح های متوسط و متوسط به بالا با میزان تسهیلات زیاد تاثیرگذاری بیشتری در استان خواهد داشت.
مروج الشریعه افزود: پارسال پرداخت بانک های استان از منابع داخلی و رونق تولید ۲۵۴ میلیارد تومان بود که نشان می دهد سهم تقاضا و توسعه از اجرای طرح های بزرگ و متوسط قابل توجه بوده است.
وی گفت: تمامی این افراد تسهیلات بالای ۱۸ درصد را دریافت کرده اند اما اکنون استان های عضو شورای توسعه و امنیت پایدار شرق کشور تسهیلات با نرخ پایین تر دریافت خواهند کرد.
وی تصریح کرد: امروز حامل خبرهای بسیار خوب و خوش برای استان مرزی خراسان جنوبی به عنوان یکی از ۹ استان مشمول این شورا بودیم که کاش زودتر این شرایط فراهم می شد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: برای سرمایه گذاران طرح های اشتغالزای بزرگ در استانی مانند خراسان جنوبی بایستی مشوق های حمایتی در نظر گرفته شود و برای سرمایه گذاری که در استان ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد واحد تولیدی با اشتغال بالا نیاز دارد باید حداقل مشوق حمایتی اختصاص یابد.
وی بیان کرد: تکلیف این سرمایه گذاران بزرگ در استانی که واحد تولیدی یا صنعتی کمتری دارد، باید روشن شود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: از محل تفاهم نامه های منعقد شده بین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به بانک های عامل سهم استان حدود ۹۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
عالیه خواجوی گفت: در این زمینه تفاهم نامه بانک کشاورزی به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به تعداد چهار طرح پرداخت شده و سهمیه فوق ۱۰۰ درصد جذب شده است.
وی بیان کرد: سهمیه ابلاغی در تفاهم نامه توسعه روستایی به بانک سینا ۴۸ میلیارد تومان است که از این محل تعداد ۱۰۷ طرح به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان به بانک معرفی شد.
وی تعداد طرح های پرداختی این بانک را ۳۳ فقره به مبلغ ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: اکنون ۲۴ طرح به مرحله بهره برداری رسیده که در این زمینه حائز رتبه نخست کشور هستیم.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: سهمیه اختصاصی بانک پارسیان در استان ۲۰ میلیارد تومان است که ۳۷ طرح به مبلغ ۳۱ میلیارد تومان به این بانک معرفی شد و اکنون چهار طرح به مبلغ ۶ میلیارد تومان آماده پرداخت است.
خواجوی بیان کرد: سهم صندوق کارآفرینی امید ۱۰ طرح مصوبه به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان است که در این بین ۹ طرح به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
وی گفت: تفاهم نامه پست بانک به مبلغ سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که در این بین ۱۰۰ درصد سهمیه استان جذب شده و علاوه بر این مبلغ سه میلیارد مازاد از محل صندوق توسعه ملی نیز پرداخت شده است.
دهمین نشست کارگروه تخصصی اشتغال خراسان جنوبی با حضور ‘بابک دین پرست’ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در بیرجند برگزار شد. وی روز یکشنبه از بازارچه مرزی ماهیرود بازدید و در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی این استان شرکت کرد.
استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و ۴۶۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر