[ad_1]

به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا، سردار احمد حق طلب روز یکشنبه در ستاد کنگره سرداران و ۲هزار شهید استان بوشهر افزود: در برگزاری یادواره های شهدا به دلیل اهمیت این آئین ها همه قومیت ها، اقلیت ها، جناح های سیاسی و اصناف شرکت می کنند و این بهترین نمایش وحدت و همبستگی در جامعه به شمار می رود.
وی اظهار داشت: برگزاری کنگره ها و یادواره های شهدا پس از سفر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری مهمترین واقعه ای است که در یک استان رخ می دهد و نقشی مهم در متحول کردن استان ها دارد.
حق طلب ادامه داد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تکریم خانواده های آنها و انتقال فرهنگ متعالی ایثار در جامعه از مهمترین هدف های برگزاری کنگره و یادواره شهداست.
وی یادآور شد: براساس هماهنگی های انجام شده سال آینده کنگره شهدا در پنج استان ایلام، بوشهر، اردبیل، کردستان و اصفهان برگزار می شود.
حق طلب اضافه کرد: همچنین جدول برگزاری کنگره‌ها در سال جاری نیز با استان‌های کرمان، قزوین، البرز، خراسان جنوبی و هرمزگان تدوین و به دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال شده است.
وی بیان کرد: اگر امروز جوانان این آب و خاک اجازه تعدی به مرزهای ایران اسلامی را به گروه های تکفیری نمی دهند بیانگر بصیرت و درس گرفتن از مکتب شهداست.
حق طلب یادآور شد: همچنین حضور گروه قابل توجهی از جوانان این سرزمین در اردوهای جهادی و سازندگی نیز بیانگر تعهد آنان به سرزمین خود و درس گرفتن از فرهنگ ایثار است.
استاندار بوشهر گفت: شهدا محور وحدت، انسجام و همبستگی آحاد جامعه هستند و برگزاری یادواره های شهدا نقشی مهم در این زمینه دارد.
عبدالکریم گراوند افزود: با توجه به شرایطی که پیش آمده و دشمن جنگ اقتصادی را علیه ایران از سرگرفته است ایجاد وحدت و همبستگی در جامعه بسیار ضروری و مهم است.
وی با تاکید بر تحقق آرمان های شهدا اضافه کرد: باتوجه به برگزاری کنگره سرداران و ۲هزار شهید استان بوشهر در سال ۹۸ انتظار می رود همه برنامه های ایثار و شهادت حول این محور طراحی شود.
گراوند بر ضرورت کیفی برگزار کردن کنگره ۲هزار شهید استان بوشهر گفت: نوشتن کتاب و ثبت تاریخ دفاع مقدس در استان و مستند سازی و ساخت فیلم از جمله مواردی است که باید در دومین کنگره سرداران و ۲هزار شهید استان مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: آرامش، عزت و اقتدار امروز جامعه را مدیون خون شهدا هستیم به همین دلیل گرامیداشت یاد و خاطره آنان در جامعه ضروری است.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: رشادت شهدای والامقام در هشت سال دفاع مقدس اقتدار ایران اسلامی را آشکار کرد و امنیت و صلابت جمهوری اسلامی ایران در جهان مرهون رشادت شهداست.
سردار علی رزمجو با اشاره به نقش و جایگاه والای شهدا در نظام جمهوری اسلامی افزود: با توجه به جایگاه شهدا در دوران جنگ تحمیلی و اینکه شهدا سرمایه های مهم نظام اسلامی هستند برنامه ریزی ویژه ای برای برگزاری کنگره شهدا شده است.
وی بیان کرد: آخرین کنگره بزرگ شهدای استان بوشهر۱۴ سال پیش برگزار شد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده دومین کنگره سرداران و شهدای استان بوشهر، نیمه دوم سال آینده برگزار می شود.
رزمجو با اشاره به ساختار کلی کنگره شهدای استان بوشهر ادامه داد: این کنگره از شورای سیاست گذاری و ستاد اجرایی تشکیل شده که در شورای سیاست گذاری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و در ستاد اجرایی هم استاندار به عنوان رئیس ستاد و فرمانده سپاه به عنوان دبیر ستاد حضور دارند.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: کنگره شهدا در استان بوشهر ۲۰ کمیته دارد که از امروز با معرفی روسای کمیته ها کار این کنگره در استان بطور رسمی آغاز شد.
وی ارائه تولیدات فرهنگی، ساخت آثار ماندگار نمادین مانند دهکده مقاومت، باغ موزه دفاع مقدس، تحقیق های علمی و پژوهشی، بازدید، گردهمایی و تجلیل ها، برگزاری جشنواره ها و مراسم یادمان های شهدای شهرستان ها و اقشار مختلف، تبلیغات و فضاسازی در سطح ملی و استانی را از جمله کارهایی عنوان کرد که باید تا زمان برگزاری کنگره اجرا شود.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر یادآور شد: برپایی نمایشگاه، معرفی نقش استان بوشهر در جنگ تحمیلی، جمع آوری آثار شهدا، فعالیت های فضای مجازی، انعکاس مطبوعاتی از دیگر اموری است که باید در مدت باقی مانده انجام شود.
۶۰۴۷/۶۰۴۳

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر