[ad_1]

به گزارش شورا نیوز به نقل از بامداد سه شنبه خبرنگاران ایرنا، مردم ورزش دوست که از بازی خوب، قوی و غرور انگیز تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل پرتغال سر شوق آمده اند، ملبس به کلاه، سربند و مچ بندهایی با طرح پرچم ایران در جای جای ایران به شادی و پایکوبی پرداختند که این اقدام موجب ترافیک قابل توجهی در خیابان ها و میادین اصلی شهرهای مختلف شده است.
گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر کشور:

**مازندران
مازنی ها در شبی که تیم ملی ایران با مساوی کردن برابر قهرمان اروپا از جام جهانی ۲۰۱۸ خداحافظی کرد ، به خیابان ها آمدند و با ریختن اشک شادی و غرور ، از یوزهای ایرانی تشکر کردند .
خیابان های مرکزی تمام شهرهای مازندران دقایقی پس از پایان بازی با پرتغال به اشغال خودروهایی در آمد که سرنشینان آنها با
بیرون آوردن سرشان از شیشه و تکان دادن پرچم ایران ، شادمانی می کردند .
ترافیک سنگینی نیز بر بیشتر خیابان های شهرهای استان حاکم شد و جوانان با پخش سرودهای مختلف حماسی در وصف رشادت
های قهرمانان میهن و به صدا در آوردن بوق خودروهای خود ، خوشحالیشان را از نتایج به دست آمده در بازی برابر قهرمان اروپا به نمایش گذاشتند .

**کرمانشاه
به محض سوت پایان این مسابقه، صدها نفر از مردم کرمانشاه به خیابانها آمدند و به جشن و شادی پرداختند.
رانندگان خودروها با بوق زدن های ممتد و به حرکت درآوردن برف پاکن ها و موتورسیکلت ها نیز با حمل پرچم سه رنگ کشورمان در سطح خیابان ها، بازی غرورآفرین بازیکنان تیم ملی کشورمان را ارج نهادند.
هم اکنون جمعیت زیادی از مردم کرمانشاه که بیشتر آنها را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند در بلوار نوبهار و مناطق مختلف ۲۲ بهمن به جشن و سرور می پردازند.

**آذربایجان غربی
مردم ارومیه و برخی دیگر از شهرهای بزرگ آذربایجان غربی پس از تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل پرتغال به خیابان ها و معابر عمومی آمدند و در حالی که پرچم ایران را در دست دارند، شادمانی خود از بازی غرورانگیز بازیکنان کشورمان را با یکدیگر تقسیم کردند.
با وجود ناکامی تیم ملی فوتبال ایران در راهیابی به مرحله بعدی مسابقات جام جهانی فوتبال، خیابان های اصلی شهر ارومیه به سمت جاده ‘بند’ با ازدحام خودروها مواجه شده و صدای ترقه، بوق خودروها و فریاد ایران ایران در فضای شهر طنین انداز شده است.
برخی از کودکان پرچم ایران را با آبرنگ بر صورت های خود کشیده اند و برخی دیگر نیز با برافروختن آتش در خیابان ها و جمع شدن دور آن در حال شادمانی هستند.
جشن خیابانی مردم ارومیه بلافاصله پس از اتمام بازی شروع شد.

**قم
بسیاری از مردم قم پس از اتمام دیدار حساس تیم ملی فوتبال ایران و پرتغال که با نتیجه مساوی ملی همراه بود به خیابان ها آمدند و با سردادن شعار ‘ایران ایران’ و به صدا درآوردن بوق وسایل نقلیه خود‌، خوشحالی خود را از این رقابت پایاپای به نمایش گذاشتند.
حضور اقشار مختلف در کنار هم و ابراز خوشحالی برای این نتایج خوب از تیم ملی کشورمان از دیگر جلوه هایی است که در شادی مردم قم نمایان است به نحوی که از سالمندان تا نوجوانان و جوانان و حتی کودکان در این حرکت ملی حضور دارند.
خوشحالی مردم قم از نتیجه رقابت های تیم فوتبال کشورمان، بهترین فرصت را برای نمایش همبستگی اجتماعی در شهر قم به وجود آورده است و نشان از عمق احساس تعلق قمی ها نسبت به موفقیت های ملی دارد.

**سمنان
شماری از شهروندان سمنانی پس از تساوی مقابل پرتغال با اجتماع در میدان سعدی و بلوار قائم شهرستان سمنان از بازیکنان تیم ملی کشورمان قدردانی کردند.
این دیدار سومین بازی تیم ملی فوتبال ایران در دور مقدماتی جام جهانی روسیه بود که مقابل حریف قدر خود خوش درخشیدند و علاقه‌مندان ورزش دوست نیز به پاس تلاش و همت بازیکنان در این خیابانها شادی کردند.
آنان با نواختن بوق خودروها از بازیکنان تیم ملی پرتغال قدردانی کردند و نیروهای پلیس در خیابانهای مرکزی شهر سمنان نیز اوضاع را نظارت و هدایت می کند.

**گیلان
مردم رشت بعد از بازی با افتخار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل پرتغال مردم رشت به خیابان ها آمده ، به پایکوبی پرداخته و با به صدا در آوردن بوق ماشین ها ، قدردانی خود از ملی پوشان را اعلام کردند.
عده ای دیگر نیز پرچم های کشورمان را در دست گرفته و با به اهتزاز درآوردن آنها ، از فوتبالیست های قهرمان، تشکر کردند.

**اردبیل
شهروندان استان اردبیل در شهرهای مختلف با به راه انداختن کاروان های شادی بازی خوب بازیکنان تیم فوتبال ایران در برابر پرتغال را ستودند.
در شهر اردبیل بلافاصله پس از پایان بازی خیابان ها مملو از خودروهایی شد که چراغ های خود را روشن و خاموش کرده و بوق های خود را به پاس تجلیل از بازی تحسین برانگیز تیم ملی به صدا در می آوردند.
در میدان بسیج اردبیل نیز دهها جوان و نوجوان اردبیلی با تجمع و شادمانی از بازی خوب تیم ملی ایران در برابر قهرمان اروپا تمجید کردند.
هم اکنون( ساعت ۲ بامداد سه شنبه) خیابان های مرکزی و نیز مسیرهای منتهی به میدان بسیج اردبیل مملو از جمعیت بوده و ترافیک سنگینی در آن حاکم است.

** استان مرکزی
شهروندان اراکی تنها دقایقی پس از پایان بازی تیم ملی کشورمان در مقابل پرتغال از مرد و زن، پیر و جوان و دیگر اقشار مختلف با در دست داشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران، در خیابان های میادین اصلی کلانشهر اراک به جشن و شادی مشغول شدند.
خیابان های شریعتی و شیرودی شهر اراک مملو از جمعیت مشتاق تیم ملی کشورمان است که با شعارهای مختلف و در دست داشتن پرچم کشورمان، شور و شعف خود را به نمایش می گذارند.
خودروهای مختلف و موتور سواران نیز با به صدا درآوردن بوق های ممتد و سردادن ‘ ایران، ایران’ اوج شعف خود را از پیکار زیبای ملی پوشان غیرتمند کشورمان در مقابل ستارگان پرتغال به نمایش گذاشتند.

**خراسان رضوی
مردم مشهد از بازی ایران برابر پرتغال به وجد آمدند و برای قدردانی از بازیکنان تیم ملی به خیابان ها ریخته و ابراز شادمانی کردند.
آنان با خرسندی از بازی غیرتمندانه و قوی بازیکنان تیم ملی ایران در مقابل یکی از قوی ترین تیم های فوتبال جهان، قدردانی و حمایت خود را از بازیکنان ایرانی با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی و ابراز شادمانی در خیابانها اعلام داشتند.
به گزارش شورا نیوز به نقل از خبرنگاران ایرنا از مناطق مختلف شهر مشهد، هم اکنون صدای بوق ماشین ها و شیپورها در شهر طنین افکن شده است.
برخی از خیابان های این شهر نظیر بولوار های نماز، هاشمیه، وکیل آباد، سید رضی، تقی آباد و چهارراه لشکر مملو از فوتبال دوستان و جمعیت شادمان است و تردد در این خیابان ها به سختی انجام می شود.

**کرمان
مردم استان کرمان پس از نبرد غرورآفرین یوزهای ایرانی مقابل تیم قدرتمند پرتغال ، با حضور در خیابانها و میدان های شهر به جشن و شادی و سرور پرداختند.
با به صدا درآمدن سوت پایان این بازی صدها نفراز اقشار مختلف مردم کرمان بخصوص جوانان به خیابانهای این شهر آمدند و این پیروزی را جشن گرفتند.
صدای ممتد بوق خودروها ،حمل پرچم سه رنگ کشورمان توسط موتورسواران ،صدای شیپور، کف زدن ها و جیغ و فریادهای ناشی از این پیروزی و مقاومت جانانه بازیکنان تیم ملی کشورمان شور و نشاط خاصی به فضای شهر کرمان داده است.
در اغلب خیابانهای مرکز شهر کرمان بخصوص خیابانهای منتهی به میدان کوثر ترافیک سنگینی وجود دارد و تردد به کندی صورت می گیرد.

**همدان
تساوی ارزشمند تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل پرتغال هرچند مانع از صعود ایران از دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شد، اما مردم همدان با فریادهای خود و به صدا درآوردن شیپور و بوق ماشین ها، از تلاش ارزنده ملی پوشان ایرانی قدردانی کردند.
صعود نکردن کشورمان به دور حذفی جام جهانی روسیه مانع از حضور پرشور مردم دیار هگمتانه در خیابان ها و تشویق ملی پوشان نشد؛ چراکه آنان معتقد بودند نتایج کسب شده مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال افتخاری ارزنده را نصیب فوتبال ایران کرده است.
فوتبال دوستان همدانی تا پاسی از نیمه های شب با حضور در خیابان های پرتردد همدان، با شعارهای ‘بچه ها مچکریم’، ‘زنده باد ایران و ایرانی’، ‘ایرانی ایرانی، سلطان جام جهانی’، ‘همه با هم یکصدا / ایران ما افتخار آسیاس’ و سایر شعارهای رایج ورزشی، به تقدیر از عملکرد ملی پوشان کشورمان پرداختند.
پرچم مقدس جمهوری اسلامی نیز بارها بر دستان جوانان همدانی به اهتزاز درآمد و عکس های سلفی نیز چاشنی شادمانی جوانان همدانی بود.
با وجود اینکه ساعاتی قبل از بازی از سوی روابط عمومی شرکت سیاحتی علیصدر مبنی بر نقص فنی نمایشگر بزرگ مستقر در مجتمع توریستی عباس آباد ‘بام همدان’ منتشر شده بود، شمار زیادی از خانواده ها در این مکان حضور یافتند.
برخی از آنها به محض اطلاع از خرابی نمایشگر به منازل خود بازگشتند و عده ای از خانواده ها نیز از طریق گوشی همراه خود بازی را به تماشا نشستند.
رستوران ها، سفره خانه ها و برخی مکان های عمومی همدان نیز برای استقبال شهروندان، طرح های تخفیف و تشویقی ارایه و دوستداران فوتبال از این فضا برای تماشای فوتبال استفاده کردند.

**سیستان و بلوچستان
تلاش بازیکنان ایرانی در رقابت با پرتغالی ها موجی از شادی و نشاط را در میان مردم ایران از جمله استان سیستان و بلوچستان به پا کرد به گونه ای که برخی خیابانهای زاهدان شاهد حضور شمار زیادی از شهروندان و فریاد شادی «ایران، ایران- بچه ها متشکریم» است.
خیابانهای دانشگاه، بزرگمهر و دانشجو شهر زاهدان مملو از جمعیت و خودروهایی است که با بوق زدن و در دست گرفتن پرچم جمهوری اسلامی و دست و سوت زدن به شادی مشغول شده و از بازیکنان تیم ملی به پاس تلاش خستگی ناپذیرشان تقدیر کردند.
با وجودی که شب از نیمه گذشته اما مردم همچنان به جشن و شادی مشغول هستند و برخی از شهروندان با پخش شیرینی و شکلات عشق و علاقه خود را به تیم ملی کشورشان نشان دادند.
یکی از شهروندان زاهدانی به خبرنگار ایرنا گفت: این بازی تاریخ ساز شد، وقتی بیراوند دروازه بان ایران پنالتی رونالدو را گرفت فریاد شادی از تمام محله ما به گوش می رسید.
وی که خود را مهدی خواجه معرفی کرد افزود: تلاش خستگی ناپذیر و جانانه بازیکنان قلب تمام ملت ایران را شاد کرد و به یقین باید استقبالی پرشور از این عزیزان به عمل آید.
زهرا مرادی یکی از بانوان زاهدانی که به همراه خانواده در خودروی شخصی خود در حال شادی و نشاط بودند، گفت: بازیکنان ایرانی امشب را برای ملت ایران شبی شیرین و به یادماندنی کردند.
وی افزود: همسر و بچه هایم چنان به وجد آمده بودند که لحظه ای نتوانستیم در خانه بمانیم و تصمیم گرفتیم با آمدن به خیابان شادی خود را با سایر همشهری ها تقسیم کنیم.

**گلستان
بازی خوب و منطقی دوشنبه شب تیم ملی فوتبال ایران در برابر تیم ملی پرتغال باعث شد که مردم گرگان و برخی شهرهای استان گلستان برای قدر دانی از این تلاش فوتبالیست ها و با فریاد ایران – ایران به خیابان ها بیایند.
هم اینک در برخی خیابان های شهر گرگان بویژه در محور گردشگری ناهارخوران ترافیک شدیدی وجود دارد.
کارناوال شادی جوانان گرگانی که پس از سوت پایان بازی به حرکت در آمد همچنان در محور ناهارخوران گرگان ادامه دارد.
همچنین چند تن از جوانان گرگانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدر دانی از ملی پوشان سختکوش ایران ، ابراز امیدواری کردند که تیم ملی ایران در دوره بعدی جام جهانی نتایج بهتری کسب کند .

**کردستان
سنندجی ها پس از بازی تیم ملی خنده های حفظ غرور ملی را جایگزین اشک جا ماندن از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی کرده و از تلاش بازیکنان قدردانی کردند.
به گزارش شورا نیوز به نقل از خبرنگار ایرنا برخی از مردم سنندج و علاقه مندان به ورزش فوتبال بامداد سه شنبه پس از بازی ایران – پرتغال در خیابان های شهر به شادی پرداختند و از تیم ملی بابت دفاع بی نظیر در برابر قهرمان ۲۰۱۶ فوتبال اروپا و یکی از مدعیان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تشکر کردند.
گزارش در دیگر شهرستان های استان کردستان نیز حاکی از حضور مردم در خیابان ها است.
آخرین شب از اجرای برنامه های سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی که در مجتمع فجر سنندج جریان داشت نیز تحت تاثیر بازی بازیکنان تیم ملی قرار گرفت و تعدادی از حاضرین که از طریق گوشی همراه در حال دیدن مسابقه بودند خوشحالی خود را در این سالن ابراز کردند.

ادامه دارد…

۱۰۴۲

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر