[ad_1]

به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا، گروه کارشناسان محیط زیست کشور اتریش در پی امضای سند همکاری منعقد شده بین ایران و این کشور در سال ۱۳۹۴ ، در سفری ۲ روزه از پناهگاه حیات وحش موته و پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی اصفهان دیدن کردند.
سید رحمان دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان روز چهارشنبه در این باره به ایرنا گفت: بازدید متخصصان و کارشناسان محیط زیست اتریش در جهت اجرای تفاهم نامه علمی و عملیاتی بین سازمان حفاظت محیط زیست و این کشور اروپایی است.
وی گفت: تبادل اطلاعات و تجربیات علمی در راستای حفاظت از پارک های ملی و مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست یکی محورهایی بود که در این تفاهم نامه مورد تاکید است.
وی اظهار داشت: این گروه در سفری ۱۰ روزه به ایران از هفت منطقه زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست بازدید می کنند.
دانیالی گفت : پناهگاه حیات وحش موته و پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی اصفهان ،اولین مناطقی بود که گروه اتریشی بازدید کردند.
ویکتوریا هاسبر معاون سازمان حفاظت و پارک های ملی وزارت آب ، کشاورزی و محیط زیست اتریش نیز در منطقه کلاه قاضی اصفهان در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ما یک گروه ۱۰ نفره از بخش های تحقیقاتی، بین الملل، کارشناسان محیط طبیعی و محققان محیط زیست اتریش هستیم که قرار است از هفت منطقه حفاظت شده ایران دیدن کنیم.
وی گفت: پیش از این در سال ۲۰۱۵ ، کارشناسان حفاظت محیط زیست ایران در ۲ نوبت به اتریش رفتند و از مناطق حفاظت شده دیدن کردند.
وی گفت: این اولین سفری است که در جهت اجرای تفاهم نامه به ایران انجام گرفت و قرار است ظرف مدت ۱۰ روز از مناطق تحت حفاظت محیط زیست ایران بازدیدی داشته باشیم.
وی افزود: قرار است روز آخر با حضور کارشناسان ایرانی نتیجه این سفر را بررسی کنیم تا به بهترین راهکارها برای حفاظت از محیط زیست دست یابیم.
وی درباره مناطق تحت مدیریت اصفهان به خصوص موته اظهارداشت: پناهگاه حیات وحش موته از تنوع گیاهی و جانوری عالی برخوردار است.
بازدید از آثار باستانی و تاریخی اصفهان از دیگر برنامه های این گروه ۱۰ نفره در سفر به استان اصفهان است.
کارشناسان اتریشی پس از اصفهان راهی کهگیلویه و بویر احمد می شوند.
سند همکاری زیست محیطی میان ایران و اتریش سال ۹۴ بوسیله رئیس وقت سازمان حفاظت محیط زیست ایران و وزیر آب، کشاورزی و محیط زیست اتریش امضا شد.
پناهگاه حیات وحش موته با وسعت بیش از ۲۰۴ هکتار در شمال استان اصفهان، شمال غربی میمه و جنوب غربی شهرستان دلیجان قرار دارد.
۱۴۲ گونه مهره دار شامل ۲۵ گونه پستاندار، ۸۸ گونه پرنده، ۲۵ گونه خزنده، یک گونه دوزیست و ۳ گونه ماهی در این منطقه شناسایی شده است.
پناهگاه حیات وحش موته مهمترین زیستگاه آهو در کشور به شمار می‌رود.
پارک ملّی کلاه ‌قاضی نیز به مساحت حدود ۴۷ هزار هکتار در جنوب اصفهان واقع شده است.
۸۱۱۴/ ۶۰۲۲

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع

این خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و مسئولیت آن به عهده منبع می باشد