[ad_1]

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با صدور حکمی حجت الاسلام حاج سید علیرضا اَدیانی را به ریاست سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
* تهران- ایرنا- هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، آئین نامه اجرایی مربوط به پرداخت های نقدی و غیرنقدی یارانه ها در سال ۱۳۹۷ را تصویب کرد.
* قصرشیرین- ایرنا- معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور گفت: با تمهیدات اتخاذ شده، واحدهای صنعتی شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب، سه سال از پرداخت سود تسهیلات بانکی معاف هستند.
* شیراز- ایرنا- دکتر سید علی اکبر باقریان عضو هیات علمی دانشگاه جهرم استان فارس روشی با عنوان «توری بذر مال» برای مهار ریزگردها و ماسه های روان، ابداع کرد.
* مسکو- ایرنا- برنامه ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی در حمایت از تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در تالار چایکوفسکی مسکو اجرا شد.
* مسکو- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با بیان اینکه بازی خوب تیم ملی غرور آفرین بود، گفت: ملی پوشان کشورمان از اعتبار فوتبال کشور به بهترین شکل دفاع کردند.
* دزفول- ایرنا- رئیس پارک ملی کرخه گفت: سرایت آتش از محل دفن زباله به جنگل کرخه در شوش خوزستان موجب آتش سوزی در سطح ۱۰ هکتار از پارک ملی کرخه شد.
* تهران- ایرنا- وکیل مدافع محمد ثلاث راننده اتوبوس محکوم به قتل عمد سه مامور نیروی انتظامی در حادثه خیابان پاسداران تهران از استیذان (اجازه اجرا) حکم قصاص موکلش توسط رییس قوه قضائیه خبر داد.
* تهران- ایرنا- مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح کشت گندم گفت: از ابتدای زمان برداشت گندم در مناطق مختلف کشور تاکنون، بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم در کشور خریداری شده است.
* تهران- ایرنا- رئیس واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: تفاهم نامه همکاری بین این بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی ارتش با هدف بهره گیری از توان بیمارستان های تابعه ارتش و همچنین انتقال تجارب اهدای عضو بیمارستان مسیح دانشوری، به امضا رسید.
* تهران- ایرنا- در دومین نشست جهان ایرانی، نویسندگان در زادروز «توران میرهادی» مادر ادبیات کودک و نوجوان ایران، به یاد وی گرد هم آمدند.
* تهران- ایرنا- معاونت منابع انسانی قوه قضائیه اعلام کرد: نتایج مصاحبه و بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی داوطلبان دکتری دانشگاه علوم قضایی در شهریور ماه ۹۷ از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

اخبار خارجی
**********
* تهران- ایرنا- همسر رئیس جمهوری آمریکا از سیاست های مهاجرتی او که منجر به جدا شدن بیش از ۲ هزار کودک مهاجر از والدینشان شده، انتقاد کرد.
* رم- ایرنا- پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها خواستار کمک جامعه بین المللی برای پایان دادن به جنگ فاجعه بار در یمن شد.
* تهران- ایرنا- رسانه های خبری از نشست مخالفان سوریه در ژنو همزمان با نشست نمایندگان ارشد ایران، روسیه و ترکیه خبر داده بودند، اما سخنگوی هیات مخالفان اعلام کرد که نمایندگان این هیات دوشنبه هیچ نشستی در ژنو درباره سوریه ندارند.
* کوالالامپور- ایرنا- تایلند اعلام کرد که پنج کشور جنوب شرق آسیا با تاسیس یک صندوق جدید مالی برای توسعه طرح های زیر ساختی در این منطقه با وابستگی اقتصادی به غول های آسیایی مانند چین مقابله خواهند کرد.
* پکن- ایرنا- بعد از چند دور مذاکره میان دو کره از جمله مذاکره سران دو کشور اکنون نوبت ورزش است که زمینه توسعه روابط دو کشور که از سال ۱۹۵۳ میلادی تاکنون در حالت «نه صلح نه جنگ» هستند را فراهم کند.
* پکن- ایرنا- چین یک بار دیگر به آمریکا هشدار داد «به دنبال مواج و گل آلود کردن آبهای دریای جنوبی» برای گرفتن امتیازاتی به نفع خود نباشد که این موضوع می تواند باعث «تشدید مناقشات» شود.
* تهران- ایرنا- وقوع آتش سوزی در مخازن نفت بندر «راس لانوف» لیبی، میزان ذخیره سازی نفت را از ۹۵۰ هزار بشکه به ۵۵۰ هزار بشکه کاهش داده است.
* تهران- ایرنا- صدها نفر از مردم آمریکا به همراه تنی چند از اعضای کنگره این کشور در اعتراض به سیاست جدید مهاجرتی دولت ترامپ که باعث جدایی کودکان از والدین مهاجرشان شده، در ایالت نیوجرسی تجمع کردند.
* بغداد- ایرنا- شیخ ‘قیس الخزعلی’ دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در پیامی به ‘عبدالملک الحوثی’ رهبر انصار الله یمن گفت: اگر دوری مسافت و وجود مرزهای ساختگی نبود، در کنار شما علیه متجاوزان به یمن می جنگیدیم.
* تهران- ایرنا- تصادف یک خودروی حامل مهاجران فراری و غیرقانونی آمریکا، پنج کشته و چندین زخمی برجا گذاشت.
* بغداد- ایرنا- یک منبع مطلع عراقی، از هدف قرار گرفتن مقر یکی از گروههای مقاومت اسلامی عراق در منطقه البوکمال در مرز سوریه با این کشور و به احتمال زیاد از سوی نیروهای آمریکایی خبر داد.
* بیروت- ایرنا- کابینه رژیم صهیونیستی به پیش نویس قانونی رای داد که به موجب آن عکس و فیلمبرداری از سربازان این رژیم جرم تلقی می شود و تا ۱۰ سال زندان دارد.
* الجزیره- ایرنا- رسانه های عربی روز یکشنبه اعلام کردند که «ابوسفیان بن قمو» راننده شخصی «اسامه بن لادن » سرکرده سازمان القاعده در درنه لیبی بازداشت شد.
* تهران- ایرنا- منابع دولتی و بین المللی در یمن از بازگشت شماری از کارکنان سازمان ملل متحد به این کشور خبر دادند.
* آنکارا- ایرنا- برنامه تبلیغاتی صلاح الدین دمیرتاش نامزد زندانی انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از شبکه ملی تلویزیون این کشور پخش شد.
* تهران- ایرنا- شکست سنگین پنج بر صفر تیم ملی عربستان برابر روسیه در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸، خشم شدید هواداران این کشور علیه ‘ترکی آل شیخ’ وزیر ورزش سعودی را به دنبال داشته و آنها خواستار استعفای وی شدند.
* مسکو- ایرنا- هوبر ویرت هوادار آلمانی که برای تماشای دیدارهای تیم ملی کشورش در جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال با تراکتور ۸۲ ساله اش عازم روسیه شده بود روز یکشنبه وارد مسکو شد.
* نیویورک- ایرنا- روانشناس مقیم آمریکا، بازی جوانمردانه ایران در برابر مغرب را نمادی از صلح طلبی ایرانیان دانست و گفت این تیم همچنین توانست وحدت ملی را در بین اقشار مختلف ایرانی در سراسر جهان تقویت کند.
* تهران- ایرنا- رژیم صهیونیستی دست کم ۲۰ تن از اعضای وابسته به جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را در کرانه باختری به بهانه اینکه در تدارک حمله به اهداف اشغالگران بوده اند، بازداشت کرد.
* تهران- ایرنا- رهبر اقلیت دمکرات سنای آمریکا عملکرد دونالد ترامپ برابر کره شمالی را ضعیف تر از عملکرد اوباما مقابل ایران درموضوع برجام دانست.
* آنکارا- ایرنا- رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت که غرب منتظر نتایج انتخابات ۲۴ ژوئیه و شکست و سقوط من است ولی همه ما با هم آماده درس دادن به غرب هستیم.
* اربیل- ایرنا- در پی اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به دولت محلی کردستان عراق بدلیل تردد گروههای تروریستی از این منطقه به داخل ایران، سخنگوی این تشکیلات اعلام کرد به هیچ گروهی اجازه انجام اقدامات تروریستی علیه ایران را از خاک خود نمی دهد.
* دمشق- ایرنا- وزیر اقتصاد و تجارت سوریه گفت که مناطق آزاد تجاری و توریستی این کشور در آینده نزدیک احیا می شوند.
* نیویورک- ایرنا- حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ بار دیگر ایرانیان را با هر سلیقه و گرایشی در آمریکا و کانادا گرد هم آورد که با پیروزی بر مغرب، دلشان می خواست با میلیون ها هموطن در این شادی همراه باشند.
* تهران- ایرنا- نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن اعلام کردند که ۱۶۰ تن از عناصر وابسته به ائتلاف سعودی را در نبردهای ساحل غربی به اسارت گرفته اند.
* آتن- ایرنا- تظاهرات گسترده مردم یونان علیه تصمیم نخست وزیر این کشور مبنی بر امضای توافقنامه با کشور «مقدونیه یوگسلاوی سابق» به خشونت کشیده شد و چندین زخمی برجای گذاشت.
* رم- ایرنا- ماجرای کشتی حامل پناهجویان ‘اکواریوس’، پس از ۹ روز سرگردانی در مدیترانه و ایجاد بحران دیپلماتیک میان ایتالیا، فرانسه و مالت سرانجام خاتمه یافت.
* تهران- ایرنا- توپخانه رژیم صهیونیستی یک پایگاه متعلق به نیروهای مقاومت در شرق اردوگاه «البریج» واقع در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد.
* دوحه- ایرنا- نویسنده و متفکر سودانی در پاسخ به ادعای یک مقام عربستان علیه قطر، ناکامی ائتلاف نظامی عربی – آمریکایی در یمن را به رخ سعودی ها کشید.
* رم- ایرنا- ایتالیا از پیشنهاد رئیس جمهوری افغانستان برای تمدید آتش بس و آغاز مذاکرات صلح استقبال کرد.
* بیروت- ایرنا- رئیس دستگاه امنیتی لبنان در واکنش به فضاسازی برخی رسانه ها گفت که مهر نزدن گذرنامه برای اتباع بسیاری از کشورها در سفر به لبنان انجام می شود و تنها منحصر به ایرانیان نیست.
* مسکو- ایرنا- رئیس جمهوری ارمنستان در دیدار با سفیر ایران در ایروان بر گسترش همکاریها با تهران و استفاده از ظرفیت های موجود برای تحقق این امر تاکید کرد.
* دمشق- ایرنا- منابع آگاه فاش کردند که نشست هایی روز دوشنبه میان طرف های به اصطلاح مخالف سوریه در ژنو برگزار می شود.
شبد**۱۹۵۳**۱۳۷۹

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع

این خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و مسئولیت آن به عهده منبع می باشد