[ad_1]

علیرضا صحرایی روز یکشنبه همزمان با روز جهانی بیابان زدایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود پنج میلیون و ۵۵۴ هزار هکتار و معادل بیش از ۴۹ درصد از مساحت ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتاری این استان را عرصه های بیابانی تشکیل می دهد.
وی اظهار داشت: ۱۸.۴ درصد بیابانهای کشور در خراسان رضوی قرار دارد.
وی گفت: از مجموع عرصه های بیابانی این استان یک میلیون و ۵۷۶ هزار هکتار عرصه هایی هستند که تحت تاثیر فرسایش بادی و مستعد ایجاد و تولید ریزگرد می باشند.
صحرایی افزود: مساحت کانونهای بحرانی فرسایش بادی در استان که ۱۳.۶ درصد بیابانهای استان را شامل می شود معادل ۷۶۸ هزار و ۷۰۰ هکتار است.
وی اظهار داشت: هم اکنون ۴۴ طرح بیابان زدایی برای ساماندهی و مدیریت کانون های تحت تاثیر فرسایش بادی در این استان در حال اجراست.
وی گفت: تا کنون ۵۷۳ هزار هکتار از بیابان های خراسان رضوی در اجرای طرح های بیابان زدایی به جنگل های بیابانی تبدیل شده اند.
از مجموع ۱۱میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مساحت خراسان رضوی هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی و حوزه فعالیتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان است.
از این میزان یک میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار با فعالیت ۷۲ هزار خانواده بهره بردار به صورت مشارکتی مورد حفاظت و صیانت قرار دارد.
۷۴۹۶ / ۶۰۵۳

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع

این خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و مسئولیت آن به عهده منبع می باشد