[ad_1]

آنها روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از مقام معظم رهبری به خاطر حمایت از ملت مظلوم فلسطین گفتند: روز قدس بیانگر اعتقاد و پایبندی به اندیشه وحدت و انسجام اسلامی در مقابل زورگویان جهانی است
آنها اظهارداشتند: شرکت در راهپیمایی روز قدس همبستگی، وحدت و انسجام مسلمانان را در حمایت از آرمان های فلسطین اشغالی به جهانیان نشان می دهد.
امام جمعه و مدیر حوزه علمیه الاظهر باغلق راز و جرگلان با محکوم کردن جنایات اسرائیل غاصب در کشتار بی رحمانه مسلمانان فلسطین افزود: استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی بخصوص آمریکای جنایتکار و نوکرانش باید بدانند، ما اهل قبله هستیم و هیچ گونه اختلاف بین شیعه و سنی نداریم و دوشادوش برادران شیعی خود برای آزادی قدس شریف می کوشیم.
حاج غفورآخوند یزدانی تصریح کرد: مسجد الاقصی خط قرمز مسلمانان است و هیچ زمانی مردم مسلمان از ارزش های بزرگ خود مثل مسجدالاقصی نخواهند گذشت و شرکت در راهپیمایی روز قدس قوت قلبی برای مردم فلسطین است تا بتوانند با روحیه جهادی همچنان با اسرائیل مقابله و جنگ کنند و پیروز شوند.
امام جمعه باغلق شهرستان راز و جرگلان گفت: روز قدس تنها برای مردم ایران نیست بلکه ملت های مسلمان باید با همبستگی و اتحاد در راستای هدف والای خود یعنی نابودی استکبار گام بردارند و تمام سختی های این راه را نیز باید تحمل کنند.
وی با اشاره به اینکه بنا بر فرمایشات امام راحل هر مسلمان یک سطل آب بر روی اسرائیل بریزد، این رژیم غاصب نابود خواهد شد، اظهار داشت: ما از رهبری که با جان و دل از ملت ستمدیده فلسطین حمایت همه جانبه می کنند، کمال تشکر را داریم و امروز تنها فریادرس مسلمانان در برابر ظالمان و کافران، رهبر عزیزمان، حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) است.
امام جمعه و مدیر حوزه علمیه القریشی روستای حصارچه از توابع شهرستان رازو جرگلان نیز با دعوت از آحاد مردم برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: به شهادت رساندن مسلمانان ستمدیده فلسطین یکی از نشانه هایی به پایان رسیدن دولت آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی است.
حاج آنا آخوند پروانه تصریح کرد: بی تردید راه مقاومت و ایستادگی همچون گذشته در ملت مظلوم فلسطین ادامه خواهد داشت و این اقدام تجاوزکارانه اسرائیل به هویت قدس و ارزش های مسلمانان و جهان اسلام با محکومیت اینگونه اقدامات نخواهد توانست واقعیت های تاریخی و حقوق مردم مظلوم فلسطین را خدشه دار کند.
امام جمعه حصارچه خراسان شمالی افزود: جامعه اهل سنت خراسان شمالی نیز همچون سال های گذشته، در کنار آحاد ملت شریف ایران اسلامی ضمن بیعت با آرمان های مقدس شهدا، امام شهیدان(ره) و تبعیت از مقام معظم رهبری، در راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس حضوری چشمگیر خواهند داشت.
امام جمعه و مدیر حوزه علمیه ربانیه تازه یاب شهرستان مانه و سملقان اظهارداشت: روز جهانی قدس روز بیداری، انسجام و آگاهی بخشی مسلمین جهان در مقابله با توطئه ها و تفرقه افکنی های دشمنان دین اسلام و بخصوص صهیونیسم جهانی است.
حاج عبدالله آخوند خوش نظر به نامگذاری روز قدس از سوی امام خمینی اشاره کرد و تصریح کرد: امام خمینی(ره) آخرین جمعه از ماه رمضان را به خاطر اینکه مسئله قدس و اقدامات جنایت‌کارانه اشغالگران فلسطین به دست فراموشی سپرده نشود به نام روز قدس نامگذاری کردند.
وی افزود: در این روز بزرگ، تمام مسلمانان جهان نسبت به آزادی نخستین قبله گاه مسلمین احساس مسئولیت و دین کرده و احساسات پاک خود را نسبت به رهایی قدس شریف ابراز می دارند.
امام جمعه تازه یاب اضافه کرد: یکی از اهداف مهم غربی ها بخصوص آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب ایجاد تفرقه و درگیری بین مسلمانان جهان است، لذا باید برای نابودی دشمنان اسلام و از بین بردن اهداف شیطانی این ظالمان باید حضور منسجم وبا شکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس داشته باشیم.
آخوند خوش نظر با دعوت از ملت ایران بخصوص جامعه اهل سنت خراسان شمالی برای شرکت در راهپیمایی روز قدس، گفت: ما از اهل سنت خراسان شمالی خواستاریم، درراهپیمایی روز قدس امسال نیز همچون سال های گذشته حضوری دشمن شکن و منسجم داشته باشند که چرا امام راحل زحمات فراوانی را برای مسلمانان و مظلومان جهان اسلام کشیدند و امروز وظیفه شرعی و قانونی ما ایجاب می کند که برای قدردانی از این زحمات، حضوری دشمن شکن در راهپیمایی روزقدس داشته باشیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: روز قدس یادگاری ارزشمند و ماندگار از بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) است که امروز مقام معظم رهبری (مدظله العالی) خلف صالح آن عزیز سفرکرده، مردم جهان را با استفاده از ظرفیت عظیم و پایان ناپذیر مسلمانان به هم صدایی با ملت فلسطین برای دستیابی به حق مشروع شان فرا خوانده است.
حجت الاسلام محمدعلی سالاری اظهار داشت: حمایت از قدس، لبنان، عراق و سوریه دفاع از امنیت ملی کشور است و به همین دلیل باید در روز جهانی قدس حضور گسترده در راهپیمایی داشته باشیم.
وی گفت: حمایت از قدس در حقیقت دور کردن خط نبرد از کشور است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: وقتی اسرائیل غاصب به طور علنی عنوان می کند که هدفش ایستادگی در برابر نظام جمهوری اسلامی و ساقط کردن آن است، بنابراین حمایت از قدس ضروری است.
وی اظهارداشت: اگر نظام جمهوری اسلامی در عراق و سوریه ورود پیدا نمی کرد و داعش در این کشورها زمین گیر نمی شد، امروز این اراذل و اوباش خط مقدم نبرد را به مرزهای جمهوری اسلامی می آوردند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تاکید بر حمایت از مردم فلسطین در روز جهانی قدس و اهمیت جان انسان ها گفت: وظیفه اسلامی و دینی ما دفاع از مردم ستمدیده جهان بویژه مسلمانان است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز گفت: بنا به فرموده امام علی(ع) همواره باید یار مظلوم و خصم ظالم باشیم بنا براین در هر کجای عالم زمانی که ظالمی به مظلوم ستم روا می دارد و ما توانایی یاری رساندن به مظلوم را داریم، موظف هستیم که آنها را نجات دهیم.
حجت الاسلام علی خادمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه صهیونست ها یک تفکر تحقیر آمیز و نژاد پرستانه و بی رحمانه به مردم فلسطین دارند اظهارداشت: قریب ۷۰ سال است که نظام سلطه بر آنها ظلم روا کرده و در این مدت با شیوه های مختلف مانند آتش زدن، آواره کردن و تخریب کردن بر آنها ستم کردند.
وی با بیان اینکه فلسطین نخستین قبله گاه مسلمانان است گفت: ما به عنوان مسلمان موظف به حمایت و پشتیبانی از این افراد مظلوم و ستمدیده هستیم.
حجت الاسلام خادمی افزود: تمام مردم شریف خراسان شمالی و همه مردمی که دل در گروه مکتب امام علی(ع) دارند، این مردم مظلوم را در روز قدس با تمام قوا حمایت و همراهی کنند.
وی ادامه داد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس ناامیدی و یاس هرچه بیشتر دشمنان از جمله رژیم غاصب صهیونیستی را در پی خواهد داشت.
حجت الاسلام خادمی گفت: شرکت مسلمانان جهان در این راهپیمایی به عنوان اعلام حمایت از مقاومت اسلامی و پشتیبانی از ایستادگی مردم مظلوم فلسطین در مقابل رژیم غاصب اسرائیل است.
وی اظهارداشت: با توجه به حوادث منطقه ای و جهانی، حضور منسجم و پرشکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس لرزه بر پیکر استکبار جهانی خواهد انداخت.
وی افزود: در این سال ها که استکبار جهانی برای به چالش کشیدن شیعه و سنی، در منطقه جنگ های نیابتی به راه انداخته، لازم است امت اسلام با اتحاد و همدلی علیه دشمنان قسم خورده اسلام بپاخیزند و نفرت و انزجار خود را از جنایت های صورت گرفته در کشورهای اسلامی از جمله فلسطین، یمن، عراق، سوریه اعلام نمایند که این تنها راه نجات جهان اسلام است .
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی نیز در این باره گفت: اهمیت روز قدس از حضور مردم جهان در راهپیمایی مشاهده می شود.
حجت الاسلام محمد جواد رئوف سید نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در کشورهای آمریکا و اروپا نیز در روز جهانی قدس بسیاری از مردم علیه صهیونیست غاصب راهپیمایی کرده و از مردم ستمدیده فلسطین دفاع می کنند.
وی ادامه داد: هدف نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، دفاع از مظلومان در مقابل ظالمان است.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، همه ساله مردم کشور و این استان با تمام شور در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند اظهارامیدواری کرد که در سال جاری نیز مردم با حضور باشکوه خود در راهپیمایی از مردم مظلوم فلسطین دفاع و حمایت کنند.
وی گفت: برخی از افراد نادان عنوان می کنند که مردم فلسطین اهل سنت و ما شیعه هستیم، اما همه انسان و مسلمان و در قبال انسانیت خود مسئول هستیم، روز قدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین نشانه اتحاد میان مسلمانان است.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد اضافه کرد: امیداست که با پیروزی مردم فلسطین و غلبه بر رژیم اسرائیل بتوانیم به زودی در مسجد الاقصی نماز جماعت اقامه کنیم.
وی حضور گسترده مردم در روز قدس را لبیک به فرمان تاریخی امام راحل (ره) و تجدید میثاق با مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: حضور در راهپیمایی روز قدس به معنای محکوم کردن جنایت های اسراییل غاصب و حامیان این رژیم جعلی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: روز جهانی قدس، سبب بیداری و وحدت جهان اسلام و افشای نقشه های پیدا و پنهان غرب و هم پیمانان مدعی اسلام آنان شد و با وحدت و همبستگی مسلمانان زمینه نابودی رژیم اشغالگر قدس این غده سرطانی، فراهم می شود.
مسیر راهپیمایی روز قدس نیز از ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه صبح از میدان شهید مرکز خراسان شمالی به سمت مصلی امام خمینی(ره) خواهد بود.
اخبار خراسان شمالی را در پیام رسان سروش اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/ ۶۰۴۲

انتهای پیام /*

[ad_2]

لینک منیع :

به اطلاع میرساند تین خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و این رسانه در خصوص محتوای آن هیچ مسولیتی ندارد