[ad_1]

ائمه جمعه گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شرایط امسال منطقه ای از جمله اقدام آمریکا در انتقال سفارت به بیت المقدس و نیز اقدامات رژیم غاصب اسرائیل در به شهادت رساندن جمعی از مسلمانان فلسطین، گفتند: این حوادث اهمیت حضور گسترده تر مردم را در راهپیمایی روز قدس امسال مضاعف کرده است.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس معتقد است که امسال مردم آگاه و فهیم ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس که یادگار ارزشمند امام راحل در حمایت از انتفاضه ملت فلسیطن و محکوم کردن جنایات رژیم غاصب اسرائیل می باشد، حضوری پرشور خواهند داشت.
آخوند عبدالباسط نوریزاد با دعوت از عموم مردم شیعه و اهل سنت منطقه گنبدکاووس برای شرکت در راهپیمایی روز قدس گفت: مساله فلسطین، مساله کل امت اسلامی است زیرا آزادی سرزمین های اشغالی بویژه قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمانان امری ضروری است.
وی با اشاره به اقدام مشترک آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل در انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس افزود: این اقدام سبب جریحه دار شدن عقاید و احساسات مسلمانان شد و امروز چشم آمریکا و اسرائیل و کشورهای حامی آنان به ملت ایران است تا میزان حضور آنان را در راهپیمایی روز قدس مشاهده نمایند.
آخوند نوریزاد ابراز امیدواری کرد تا در روز قدس اقشار مختلف مردم ایران اسلامی و نیز مردم شیعه و اهل سنت استان گلستان و منطقه گنبدکاووس باحضور پرشور خود، پاسخ محکمی به اقدامات آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل بدهند.
وی تصریح کرد: امت اسلامی باید با وحدت و اتحاد بیشتر از قبل، از قبله اول مسلمانان که مورد احترام همه فرق اسلامی است و نیز آرمان ملت فلسطین در برابر زورگویی های آمریکا و جنایات رژیم غاصب اسرائیل دفاع نماید.
امام جمعه اهل سنت نگین شهر از توابع شهرستان آزادشهر درشرق استان گلستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: امروز جامعه جهانی بویژه امت اسلامی می دانند که ملت مطلوم فلسطین بیش از هر زمانی در رنج و درد ناشی از جنایات رژیم غاصب صهیونیسی به سر می برد.
آخوند ابوبکر خوجملی افزود: چندی بیش رژیم غاصب صهیونیستی در جریان انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس که با اعتراض مردم مظلوم فلسطین همراه بود، دهها نفر از مردم این سرزمین را به شهادت رساند و چند صد نفر دیگر را نیز رخمی کرد.
وی اضافه کرد: شرایط امروز فلسطین و درد و رنج مردم آن، مشارکت پرشورتر، متحد و در صفوف به هم فشرده امت اسلامی بویژه ملت ایران و اقوام و مذاهب مختلف ساکن در آن در راهپیمایی روز قدس امسال را ضروری کرده است.
آخوند خوجملی، حضور پرشور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز قدس امسال را بهترین فرصت برای اعلام حمایت از انتفاضه مردم فلسطین و نیز محکومیت اقدامات و جنایات آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل علیه مردم بی دفاع این سرزمین اسلامی دانست و گفت: ملت ایران در راستای منویات بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب، همچنان پشیبان ملت مظلوم فلسطین است.
وی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم ایران اسلامی و منطقه گنبدکاووس در ماه مبارک رمضات از درگاه ایزد منان، تصریح کرد: کمک به نیازمندان و حمایت از مظلومان از درس های بزرگ ماه مهمانی خداوند است.
مسئول نمایندگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در شرق گلستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: روز قدس و شرکت در راهپیمایی آن در وهله نخست تکلیف دینی است زیرا یک مسلمان براساس آموزه های دینی نبایستی نسبت به مسائل و مشکلات دیگر مسلمانان بی تفاوت باشد.
حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین ربانی افزود: بر اساس این تکلیف دینی، هر فرد مسلمان باید داوطلبانه و خودجوش در راهپیمایی روز قدس که دفاع از ملت مظلوم فلسطین و مهمتر از آن دفاع از بیت المقدس به عنوان قبله اول مسلمانان است، شرکت نماید.
وی، راهپیمایی روز قدس را نماد بیداری اسلامی دانست و اضافه کرد: حضور اقشار مختلف مردم شیعه و سنی جهان اسلام در راهپیمایی روز قدس، حاوی یک پیام مهم برای دشمنان اسلام که سودای نابودی اسلام را در سر دارند، است تا بفهمند که امت اسلام بیدار است و اجازه تحقق اهداف شوم شان را نمی دهد.
حجت الاسلام ربانی همچنین روز قدس را روز سرنوشت کل امت اسلام دانست و گفت: امت اسلامی بایستی با وحدت و اتحاد خود در راهپیمایی این روز که به منزله نوعی جهاد علیه دشمن است، شرکت نموده و نقشه های دشمنان را خنثی نماید.
وی با دعوت از عموم مردم شیعه و سنی منطقه گنبدکاووس برای حضور در راهپیمایی روز قدس، تصریح کرد: امت اسلامی بداند که هرچه از عمر انقلاب اسلامی می گذرد بر بیداری اسلامی افزوده می شود و بر این اساس نیز دشمنان نقشه کشیده و علیه امت اسلامی توطئه می کند.
مسئول نمایندگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در شرق گلستان ادامه داد: با حضور پرشور امت اسلامی در راهپیمایی روز قدس، دشمنان محبور به عقب نشینی می شوند.
امام جمعه گنبدکاووس نیز در گفت و گو با ایرنا، به حوادث منطقه ای و شرایط حساس آن به واسطه خوی جهانخواری و معامله بزرگ قرن، رییس جمهوری آمریکا و همچنین بحث انتقال سفارتخانه این کشور به بیت المقدس اشاره کرد و اظهار داشت: ترامپ با این اقدامات خود می خواهد روابط برخی کشورهای عربی منطقه را با اسرائیل نزدیک کرده و به این رژیم مجعول رسمیت بدهد.
حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی افزود: این قبیل اقدامات درکنار معرفی گروه های مقاومت به عنوان تروریست، اگرچه ره به جایی نخواهد بود اما حساسیت حضور امت اسلام را در راهپیمایی روز قدس دو چندان کرده است.
وی با تاکید برضرورت حضور پرشور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز قدس، اضافه کرد: امت اسلام باید با حضور پرشورتر از گذشته، در راهپیمایی فردا به دشمنان ثابت کند که قدس تنها و غریب نیست و مساله اول امت اسلامی و حتی مستضعفین و آزادیخواهان جهان است.
حجت الاسلام ترابی بابیان اینکه قدس لقمه گلوگیری برای دشمنان اسلام است و آنان را خفه می کند، گفت: نشانه های ضعف و فروپاشی رژیم غاصب اسرائیل با برگزاری جلسات دولتی در زیرزمین، ایجاد سقف آهنین و فرو رفتن در لاک دفاعی درحال آشکار شدن است و مردم منطقه خاورمیانه نیز خود را برای زندگی بدون اسرائیل آماده می کند.
وی از مردم شیعه و سنی و اقوام مختلف ساکن در گنبدکاووس درخواست کرد با وحدت و انسجام همیشگی و البته پرشورتر از سال های قبل در راهپیمایی روز قدس شرکت نمایند.
در همین پیوند دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گنبدکاووس نیز به خبرنگار ایرنا گفت: راهپیمایی روز قدس در شهر گنبدکاووس فردا ساعت ۱۱ صبح از مقابل مسجد قائمیه این شهر آغاز و از مسیر خیابان امام خمینی شمالی و سپس خیابان شهید مطهری (سرابی) تا مصلی امام جعفر صادق (ع) ادامه می یابد.
حجت الاسلام و المسلمین علی فتحی با تاکید برضرورت حضور پرشور اقشار مختلف مردم شیعه و سنی گنبدکاووس در راهپیمایی روز قدس، افزود: قرائت قطعنامه پایانی و سخنرانی امام جمعه یا نماینده مردم این شهرستان درمجلس شورای اسلامی از مهمترین برنامه های راهپیمایی فردا جمعه است.
شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام /*

[ad_2]

لینک منیع :

به اطلاع میرساند تین خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و این رسانه در خصوص محتوای آن هیچ مسولیتی ندارد