[ad_1]

این افراد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کردند که حضور در راهپیمایی روز قدس یک وظیفه همگانی است.
آنان اتحاد و همبستگی بین مسلمانان را واجب دینی دانستند و حمایت از برادران دینی فلسطینی را یکی از راه های ایجاد اقتدار در جامعه اسلامی برشمردند.
امام جمعه اهل تسنن کرمانشاه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: روزهای روزه داری، مراقبت از گفتار و رفتار، شب های نماز و عبادت و اذکار سحری، مومنان روزه دار را در مرتبه والای انسانی و عبودیت آفریدگاری قرار می دهد که اجر آن نزد خداوند تضمین شده است.
ماموستا ملا محمد محمدی افزود: مسلمانان علاوه بر خیرات و مبرات ماه رمضان در جمعه پایانی این ماه شریف به منظور همدردی با مسلمانان تحت ستم غاصبان نژادپرست صهیونیست، خود را به صفوف راهپیمایی کنندگان روز جهانی قدس می رسانند، تا بیداری آزادگان و آزادی اولین قبله مومنان را فریاد بزنند.
وی تاکید کرد: مردم متدین اهل سنت استان کرمانشاه نیز در این روز بزرگ، دوشادوش سایر روزه داران یک صدا ندای وحدت را سر می دهند چرا که این کلمه کلید پیروزی و رمز سرافرازی است.
امام جمعه جوانرود نیز بر لزوم حضور تمامی مسلمانان در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد و گفت: مسلمان از نظر دینی برادر یکدیگر هستند و باید در کنار هم باشند.
ماموستا ملا احمد فخری با تاکید بر ادامه راه امام راحل اظهارداشت: مسلمانان ایران اسلامی همچون سال های گذشته در روز جهانی قدس متحد به میدان خواهند آمد و یکصدا انزجار خود را از رژیم اشغالگر قدس اعلام خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید اتحاد مردم مسلمان جهان را در این روز به جهانیان نشان داد، گفت: مردم اهل تسنن منطقه اورامانات نیز امسال همچون سایر نقاط ایران به میدان خواهند آمد تا با برادران خود در فلسطین هم پیمان شوند.
امام جمعه پاوه هم شرکت گسترده اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس را زکات امنیت موجود در کشور دانست و گفت: قدس متعلق به همه مسلمانان است و شرکت در راهپیمایی این روز برای ما یک وظیفه ملی و تکلیف شرعی است.
ماموستا ملا قادر قادری افزود: راهپیمایی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال، یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) است که در ایران و بیشتر کشورهای جهان این روز با حضور مردم در خیابان ها و تجمع در اماکن مختلف در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تنفر و انزجار از رژیم صهیونیستی برگزار می شود.
وی از تمام اقشار جامعه و مردم روزه دار منطقه پاوه و اورامانات و استان کرمانشاه برای حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.
امام جمعه پاوه اظهار داشت: انتظار داریم مردم همیشه در صحنه این شهرستان در روز جمعه با حضور گسترده خود بار دیگر نشان دهند که قدس مال ما و متعلق به مسلمانان است و ملت ایران هیچ گاه دست از حمایت از قدس بر نخواهد داشت اگر چه فتنه داعش توانسته مقداری فاصله ایجاد کند ولی به امید خدا این فاصله از بین خواهد رفت و ما در حمایت از قدس بیش از گذشته ایستادگی خواهیم کرد.
ماموستا قادری افزود: رمضان در حال تمام شدن است ولی خداپرستی و تبعیت از رسول گرامی اسلام (ص) همچنان ادامه دارد و تمام شدنی نیست و امیدواریم که ما همیشه رمضانی و قدسی باشیم.
امام جمعه روانسر نیز حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس را نماد و تجلی وحدت و همبستگی امت اسلامی دانست و افزود: با توجه به فتنه گری ها و آشوب گری هایی که استکبار جهانی و در راس همه آنها آمریکا و اسراییل در منطقه به راه انداخته اند حضور گسترده و دشمن شکن اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی ضروری است.
ماموستا ملا عبدالله عفوری تصریح کرد: قدس قبله اول مسلمین است و یکی از سه حرم مقدس الهی است که در چند دهه گذشته مورد ظلم ظالمان و ستم ستمکاران واقع شده و مردم مظلوم و صاحب حق فلسطین را سرکوب می کنند.
وی اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی چون نظام ارزشهاست امام راحل (ره) با حکمت، روشن بینی و دوراندیشی حکیمانه ای که داشتند جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و روز قدس روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اظهار تنفر از اسراییل غاصب است.
امام جمعه روانسر روز قدس را یادگار ارزشمند رهبر کبیر انقلاب دانست و اظهار داشت: همه مسلمانان باید با حفظ وحدت و برادری با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، جنایات اسراییل غاصب را محکوم کنند.
۷۴۴۵/۸۰۶۶

انتهای پیام /*

[ad_2]

لینک منیع :

به اطلاع میرساند تین خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و این رسانه در خصوص محتوای آن هیچ مسولیتی ندارد