[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع زائران حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: امام علی(ع) جزء مصادیق بارز سابقون در خیرات در دوره پیامبر(ص) بودند.

وی با بیان اینکه اگرچه نام امام علی(ع) در قرآن نیامده ولی توصیف ایشان فراوان است، اظهار داشت: یکی از این موارد آیه‌ای است که در مورد لیله المبیت نازل شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: مفسران اهل سنت از جمله فخر رازی در تفسیر کبیر خود آورده است که در آن شبی که امام علی(ع) به جای پیامبر اکرم(ص) خوابیدند و ۶۰ نفر از مشرکان درصدد کشتن پیامبر(ص) بودند جبرئیل به علی(ع) فرمود مرحبا بر تو با این شجاعتی که به خرج دادی.

حضرت علی(ع) مظلوم‌ترین و صبورترین انسان بود

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) مظلوم‌ترین و صبورترین انسان بود، افزود: معاویه هزینه‌های گزافی پرداخت تا سب علیه امام را رواج دهد و علیه ایشان حدیث جعل کنند تا نام علی(ع) از یادها برود ولی موفق نشد.

حجت الاسلام رفیعی اظهار داشت: حتی برخی از اهل سنت از جمله نسائی، صاحب صحاح سته کتاب مستقلی در مورد فضائل امام نوشت و مخالفان امام، او را کشتند.

وی با بیان اینکه وعده الی حمایت از انسان مؤمن است، گفت: قرآن در مورد پیامبر(ص) فرمود که ما برای تو چهار حمایت قرار می‌دهیم؛ خدا، جبرئیل، ملائکه و صالح المومنین که طبق نظر مفسران فریقین، صالح المومنین امام علی(ع) بوده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به تبلیغ شبکه‌های ماهواره‌ای وهابیت علیه شیعه که چرا نام علی(ع) در قرآن نیست، افزود: طرح این حرف‌ها بازی با افکار عمومی است وگرنه بنای قرآن نبوده که همه مسائل در قرآن بیان شود.

وی اظهار داشت: سه ویژگی در امام علی(ع) بود که در مورد هیچ کسی وجود نداشت؛ رسول خدا(ص) در مورد ایشان فرمود تو برای من به منزله هارون هستی مگر اینکه بعد از من نبی وجود ندارد؛ دومین ویژگی این که در خیبر، پیامبر اکرم(ص) پرچم را به ایشان که محبوب مطلق خدا و پیامبر است دادند و سوم اینکه رسول گرامی اسلام دست امام علی(ع) را در کنار سایر افراد خانواده گرفت و فرمود «اینها اهل بیت من هستند».

تربیت فرزندان را به مسائل سیاسی اختلافی گره نزنیم

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به وصایای چندگانه امام علی(ع) و با تأکید بر اینکه تربیت فرزندان را به مسائل سیاسی اختلافی گره نزنیم، اضافه کرد: با وجود نهج البلاغه ما نیازی به سند ۲۰۳۰ نداریم زیرا نهج البلاغه، مشحون از مسائل اخلاقی است و توصیه می‌کنم که بخشی از نهج البلاغه را در کتب درسی بگنجانید.

وی به یکی از وصایای امام علی(ع) در شب شهادت اشاره کرد و گفت: ایشان فرمود وصیت من این است که به دو چیز اهمیت بدهید؛ شرک در زندگی نداشته باشید و به سنت پیامبر(ص) عمل کنید.

این کارشناس مسائل دینی افزود: اگر به سنت پیامبر(ص) عمل می‌شد حرمت حضرت زهرا(س) شکسته نمی‌شد و امام حسین(ع) به شهادت نمی‌رسید و خلافت جای امامت را نمی‌گرفت.

وی همچنین هشدار داد که امروز دزدان و سارقان اندیشه در دنیا زیاد هستند و گفت: عده‌ای می‌خواهند جوانان را به زندگی منهای خدا سوق بدهند.

[ad_2]

لینک منیع :

به اطلاع میرساند تین خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و این رسانه در خصوص محتوای آن هیچ مسولیتی ندارد