[ad_1]

به گزارش ایرنا، محمدعلی وکیلی سه شنبه شب در همایش بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)در دانشگاه شهرکرد افزود: برخی ها می خواهند وضعیت اقتصادی کشور را به فرجام برجام پیوند بزنند و به دنبال تسویه حساب سیاسی با دولت روحانی هستند.
وی با تاکید بر این مساله که اصلاح طلبان در ستادهای انتخاباتی روحانی تلاش فراوانی داشتند، افزود: نقد درون گفتمانی به دولت دارند اما این نقد به منزله این نیست که کاسبان تحریم و فرصت طلبان تحریم ملت ایران، می توانند دولت را ناکام بگذارند.
وکیلی تصریح کرد: با وجود انتقاداتی که به کاستی های دولت در استفاده نکردن از جوانان، محقق نشدن هویت گفتمانی، استفاده نکردن از بانوان در پست های مدیریتی و نبود انرژی کامل می شود، اما این دولت وارٍث جریانی است که باعث تقویت کشور شده است.
به گفته وی، عده ای فکر نکنند که اگر ملت از دولت کنونی و اصلاح طلبان عبور کردند پشت سر اصولگرایان باقی خواهند ماند بلکه مردم به سمت اصولگرایان نخواهند رفت.
وکیلی اظهار کرد: منشاء اصلاح طلبی منطق مداری، بها دادن به خرد جمعی است و دولت اصلاحات به عنوان پاک دست ترین دولت است .
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل کنونی ایران، آمریکای ترامپی، ماندن یا باقی ماندن برجام نیست چرا که ایران تا پیش از برجام جمهوری اسلامی بوده است و پس از برجام نیز با اقتدار کامل جمهوری اسلامی ایران باقی خواهد ماند.
وی با بازخوانی اقتدار ایران در ۸ سال دفاع مقدس تاکید کرد: در مساله برجام بدبینانه ترین حالت این است که اتحادیه اروپا نیز از برجام خارج شود که باید به توان داخلی تکیه کرد.
وکیلی با تسلیت سالروز شهادت حضزت علی (ع) یادآور شد: امیرالمومنین علی (ع) از خداوند می خواهند جان مبارکشان را در حالی بگیرند که مکارم انسانی را از ایشان نگرفته باشد.
به گفته وی، این مکارم شامل آزادیخواهی ، انصاف، جوانمردی است و آن حضرت به خرد جمعی و نظارت مردم اعتقاد راسخ داشتند.
وی تصریح کرد: شمشیر زدن تنها ویژگی حضرت علی (ع) نیست، زیرا در صدر اسلام در زمان پیامبر شمشیر زنان مسلمان بزرگی بودند که به دلیل از دست دادن فضائل، جاودان نشدند.
وکیلی گفت: امیر المومنین علی (ع) دارای ۳ فضلیت بزرگ است که کمتر به آن پرداخته شد که این فضائل دعوت به عقلانیت، بهره گیری از خرد جمعی و اخلاق مداری است و روش زیست علوی حضرت علی (ع) دعوت به جمع گرایی بود.
وکیلی با گرامیداشت یاد و خاطرت حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام در مساله قطعنامه ۵۹۸ بر خرد جمعی تاکید داشتند و این خرد جمعی بر پذیرش قطعنامه ۵۸۹ سازمان ملل تاکید کردند.
نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دشمن همواره سعی کرده است تا به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند اما هرگز به مقصود خود نرسیده است.
علی کاظمی اظهار کرد: اگر منافع ملی بر منافع جناحی ترجیح داده شود و از تدبیر و عقلانیت استفاده شود با درایت می‌توان به موفقیت‌ها دست یافت.
وی گفت: آمریکا می‌خواهد با ایران دشمنی کند و در مساله برجام نیز به دنبال تحریم جدید علیه ایران است.
به گزارش ایرنا، در این همایش که از سوی انجمن های اسلامی، آزاد اندیشان، شورای هماهنگی اصلاح طلبان و دفتر نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تعدادی از دانشجویان دیدگاه های خود را مطرح کردند.
۲۰۹۷/۶۰۲۱

انتهای پیام /*

[ad_2]

لینک منیع :

به اطلاع میرساند تین خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و این رسانه در خصوص محتوای آن هیچ مسولیتی ندارد