به گزارش «شورا نیوز» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خور با اصحاب رسانه که امروز سه‌شنبه (۱۲ اردیبهشت ماه) در در ساختمان کوثر ریاست‌جمهوری برگزار شد، گفت: یارانه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی که مستمری آنها ۷۱ هزار تومان بوده به ۲۴۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی افزود: براین اساس یارانه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ۳.۴ برابر اضافه و در فروردین اجرا شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: به مجلس پیشنهاد دادیم که ۹۵۵ هزار فرصت شغلى در سال باید ایجاد شود تا به ۷۶۵ هزار ورودى به بازار کار پاسخ داده شده و از تعدادبیکاران کاسته و نرخ بیکارى کاهش یابد.

نوبخت با بیان اینکه استفاده از منابع و سرمایه‌گذارى خارجى یکى از سیاست‌هاى اقتصاد مقاومتى است، ادامه داد: سال گذشته استفاده از این سرمایه‌گذارى حدود ۶ هزار میلیارد تومان بود که طبق مصوبه مجلس این میزان باید به ۱۹۵ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

سخنگوی دولت گفت: جرات نمی‌کنم بگویم معلمان سرمایه نظام هستند، ممکن است از این حرف تلقى دیگرى شود.

وی ادامه داد: حقوق بازنشستگان فرهنگى از خزانه به وزارت آموزش و پرورش داده شد و در هفته معلم پرداخت‌ها تمام می‌شود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نباید از امکانات دولتى براى تبلیغات انتخابات استفاده کرد، یکى از همکاران ما در دولت استعفا داد و در ستاد انتخابات فعالیت خود را اغاز کرده است.

نوبخت ادامه داد: طرح کاج طرحى است که کارفرمایان کارگران را جذب می‌کنند، بخشى از درآمد آن‌ها از سوى دولت پرداخت می‌شود و این طرح از ۵ بهمن تصویب شده و اکنون نیز در حال اجراست.

وی ادامه داد: دولت و وزارت کار به بهبود شرایط کار و امنیت کارگران حساس است و استدلال‌هایی وجود دارد که در مجلس مورد بازبینى قرار می‌گیرد.

نوبخت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی براینکه زمان تعلیق تحریم های ایران توسط اوباما در پایان اردیبهشت ماه به پایان خواهد رسید با توجه به شخصیت ترامپ، اگر این تحریم ها برای بازه زمانی معین دیگر تعلیق نشود برنامه ایران چه خواهد بود، اظهار داشت: برجام قرارداد ایران و ۶ کشور خارجى است همه باید به آن پایبند باشیم و قطعا از ظرفیت برجام استفاده می‌کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر اینکه روحانی در مناظره انتخاباتی خود بار دیگر از تکمیل مسکن مهر تا پایان دولت فعلی خبر داد، با توجه به اینکه که هنوز ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل نشده است آیا این وعده رئیس جمهور قابل اجرا است ؟ بیان داشت: بخش قابل توجهى از مسکن مهر در دولت یازدهم تکمیل و تحویل شده است، این موضوع در برنامه ۱۰۰ روزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: سیاست مسکن مصرف‌گراست و تکمیل مسکن مهر، مسکن حمایتى، مسکن روستایی و اجتماعى از طرح‌هاى آتى دولت است. در سال ۹۵، هزار میلیارد از سوى دولت به مسکن مهر کمک شد که از این مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان آن به وزارت نیرو اختصاص یافته است. نمی‌توان مسکن را بعنوان کالاى سوداگرى به بازار برد.

نوبخت با اشاره به پرداخت دیه شهدای فاجعه منا از سوی کشور عربستان اظهار داشت: عربستان در حادثه منا هنوز به جمع‌بندى نرسیده، اما درباره حادثه جرثقیل مبالغى از سوى عربستان پرداخت شده است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: اقدامى از سوى دولت براى فیلتر شدن تلگرام انجام نشده است.

وی ادامه داد: در نظام بانکى موفق نشدیم با کاهش نرخ تورم نرخ سود بانکى را کاهش دهیم دولت باید بدهى خود را به نظام بانکى پرداخت کند تا نرخ سود‌ها کاهش یابد.

نوبخت در واکنش به افزایش نظرسنجى‌ها به نفع جهانگیرى و اینکه آیا روحانی به نفع وی کنار خواهد رفت، گفت: هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده و جهانگیرى با انگیزه حضور دارد، شنونده باید عاقل باشد.

سخنگوی دولت در واکنش به کشف کالاى قاچاق در منزل دختر یکی از وزاری دولت، بیان داشت: انتظار داریم این مسئله همانطور که در قوه قضائیه مطرح شده بررسی و پیگیرى شود و در صورت رسیدن به نتیجه، اطلاع‌رسانى صورت گیرد چراکه دولت موافق شفاف سازى است.

نوبخت افزود: کاندیداى واحد جریان اصلاحات و اعتدال روحانى است ممکن است یک اصلاح طلب برجسته و توانا در این عرصه بصورت مستقل وارد شود و این جمع بندى نهایی ما نیست.

 

انتهای پیام/