به گزارش «شورا نیوز» به نقل از ایسنا،‌ هفته پایانی لیگ آزادگان برگزار شد که سپیدرود با پیروزی دراماتیک مقابل نساجی به لیگ برتر صعود کرد. فجر سپاسی هم با پیروزی مقابل آلومینیوم اراک توانست از منطقه سقوط خارج شود و در لیگ یک باقی بماند. همچنین خیبر خرم آباد با شکست سنگین چهار بر دو مقابل خونه به خونه بابل به لیگ دسته دو سقوط کرد. پیش از این سقوط استقلال اهواز و فولاد یزد به لیگ دو مسجل شده بود. پارس جنوبی هم با شکست مقابل بادران نتوانست رکورد شکست ناپذیری‌اش را به ۲۴ دیدار برساند.

سپیدرود رشت ۲ – نساجی مازندران یک

در حساس‌ترین دیدار هفته پایانی لیگ آزادگان، سپیدرود با حمایت پرشور هوادارانش توانست در یک دیدار دراماتیک با نتیجه سه بر دو به پیروزی برسد و به لیگ برتر صعود کند. در همان ابتدای کار محمد نزهتی در دقیقه ۷ روی یک حرکت تیمی توانست دروازه نساجی مازندارن را باز کند. در ادامه حملات سپیدرود ادامه داشت تا اینکه توانستند روی یک کار ایستگاهی توسط میثم تهی‌دست در دقیقه ۱۲به گل برسند تا با دو گل از رقیب همسایه‌شان پیش بیفتند.

نساجی پس از دریافت این دو گل به خود آمد و توانست به پنالتی برسد که این پنالتی را محمد عباس زاده در دقیقه ۲۰ به گل تبدیل کرد. عباس‌زاده با این گل، ۲۴ گله شد تا بتواند قولی که برای ادای دین به هادی نوروزی، کاپیتان فقید پرسپولیس داده بود را عملی کند. در نیمه دوم نساجی توانست گل تساوی را توسط مرتضی غلامعلی‌تبار در دقیقه ۶۵ به ثمر رساند ولی رشتی‌ها می‌دانستند این فرصت طلایی دیگر تکرار نمی‌شود و با فشاری که به دروازه نساجی آوردند، روی حرکت شایان مصلح صاحب یک ضربه پنالتی شدند.

در نهایت حسین کعبی بازیکن کهنه کار سپیدرود پشت ضربه پنالتی ایستاد و با یک ضربه محکم گل سوم و برتری این تیم را در دقیقه ۷۸ به ثمر رساند.

با این نتیجه سپیدرود ۶۱ امتیازی شد و در رده دوم قرار گرفت و به لیگ برتر صعود کرد. نساجی هم با ۴۶ امتیاز در رده دهم باقی ماند.

فولاد یزد یک – گل‌گهر سیرجان ۲

گل گهر سیرجان که برای لیگ برتری شدن باید در این دیدار پیروز می‌شد و امیدوار به عدم پیروزی سپیدرود می‌ماند. آن‌ها در این دیدار پیروز شدند ولی سپیدرود تیمی نبود که به این آسانی پا پس بکشد. در این دیدار مهرداد آوخ در دقیقه ۳۲ و علی مرزبان در دقیقه ۷۴ برای گل گهر گلزنی کردند.

با این نتیجه گل گهر ۶۰ امتیازی شد و در رده سوم باقی ماند. فولاد یزد که از قبل سقوطش به لیگ دو مسجل شده بود، با ۳۰ امتیاز در رده هفدهم باقی ماند.

نفت مسجد سلیمان یک – ملوان بندر انزلی یک

ملوانان که می‌دانستند دیدار آسانی را پیش رو دارند و نیاز مبرم به پیروزی دارند برای برد به این دیدار آمدند. البته آن‌ها در این دیدار نه به پیروزی رسیدند و نه به لیگ برتر! در این دیدار سعید خردمند (۵۳) برای نفت مسجد سلیمان و شاهین ثاقبی(۶۳) گل ‌ملوان را به ثمر رساندند.

با این نتیجه ملوان ۵۸ امتیازی در رده چهارم باقی ماند.

آلومینیوم اراک ۲- فجر سپاسی ۳

شیرازی‌ها که برای بقا در لیگ یک نیاز به تحقق اما و اگرها داشتند و باید در دیدار سخت و خارج از خانه‌شان مقابل آلومینیوم به پیروزی می‌رسیدند، توانستند این کار را عملی کنند و با نتیجه ۳ بر ۲ در این دیدار پیروز شدند.

در این بازی علی غلامرضا پور (۲۵، پنالتی، ۶۶، ۸۰، پنالتی) سه گل شاگردان غلامحسین پیروانی را به ثمر رساندند و در مقابل محمدعلی اکبرخواه (۳۰) و محمد آقاجان‌پور (۳۹) دو گل آلومینیوم را به ثمر رساندند.

با این نتیجه فجر سپاسی ۳۶ امتیازی شد و بالاتر از خیبر خرم‌آباد قرار گرفت تا در هفته آخر لیگ آزادگان، بتواند در این رقابت‌ها باقی بماند.

پارس جنوبی جم صفر – بادران تهران یک

در دیدار تشریفاتی امروز، پارس جنوبی که صعودش به لیگ برتر قطعی شده بود مقابل بادران تهران شکست خورد تا رکورد شکست ناپذیری‌اش در عدد ۲۳ باقی بماند. در این دیدار بهتاش میثاقیان در دقیقه ۱۰ تک گل بادرانی‌ها را به ثمر رساند.

با این نتیجه پارس جنوبی با ۶۲ امتیاز صدرنشین لیگ یک شد و بادران با ۵۶ امتیاز در رده پنجم باقی ماند.

نتایج بازی‌های دیگر هفته سی و چهارم لیگ آزادگان به شرح زیر است:

خونه به خونه ۳ – خیبر خرم‌آباد ۲

گل‌ها: حمید کاظمی (۴۴ و ۹۴)،  روح الله باقری (۷۱) و محمد حسین باباگلی (۸۸)، برای خونه به خونه و حسین بهاروند (۵) و مهدی عبدی (۸۲) برای خیبر خرم‌آباد

اکسین البرز ۲ – مس کرمان صفر

گل‌ها: شاهین شفیعی (۷۶) و امیر میربزرگی (۹۰) برای اکسین البرز

راه آهن صفر – ایران جوان بوشهر یک

همچنین دیدار تیم‌های مس رفسنجان و استقلال اهواز به دلیل عدم حضور اهوازی‌ها در این دیدار برگزار نشد.

انتها پیام/