به گزارش «شورا نیوز» به نقل از ایسنا، جعفر قمی در جلسه شورای اداری چالوس اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ سیاسی ایران و انتخابات در می‌یابیم هدف از برگزاری این مهم نظر مستقیم مردم در انتخاب کارگزاران نظام بوده است.

وی با اشاره به اینکه این نکته مهم به‌ صورت آگاهانه از سوی امام در بهمن ۵۷ مطرح و عملی شد، تصریح کرد: ایران، انقلابی بود که پس از تغییر حکومت از سلطنت به دلیل حضور مردم، بدون خشونت صورت گرفت و سرنوشت آن به عهده مردم واگذار شد.

مدیرکل سیاسی انتخابات مازندران با بیان اینکه تبیین چگونگی و چرایی برگزاری انتخابات لایه‌های مختلفی دارد، خاطرنشان کرد: رای مردم بهترین روش برای جابه جایی قدرت و گفتمان مسالمت آمیز است.

قمی با اشاره به اینکه مردم در پای صندوق‌های رای نظر خود را بیان می‌کنند، گفت: در حوزه اندیشه، انتخابات یکی از ارکان اندیشه‌های نظام،انقلاب و امام راحل بود.

وی با بیان اینکه انقلاب در چند مرحله شکل گرفت، اظهار کرد: پیروزی، تثبیت، فراگیری و صدور نظام جمهوری اسلامی از مراحل انقلاب ایران برای سایر کشورها به عنوان الگو بود.

مدیرکل سیاسی انتخابات مازندران با تاکید بر اهمیت انتخابات در کشور، تصریح کرد: امروز انتخابات رکن اصلی مردم‌سالاری دینی در کشور است و اگر به این شکل نباشد دموکراسی مفهوم خود را از دست می‌دهد.

وی با تاکید بر آنکه حضور در انتخابات به عنوان یک تکلیف شرعی است، اظهار کرد: شرکت در انتخابات و تشویق حضور سایر افراد در آن، دو وظیفه ای است که باید صورت گیرد.

قمی با اشاره به اینکه انتخابات در ایران گفتمان‌ساز و موجب امنیت و پایداری کشور شده است، تصریح کرد: در مازندران ۴ هزار و ۲۱۵ شعبه دریافت رای انتخابات ریاست جمهوری و ۴ هزار و ۲۲۵ شعبه نیز برای انتخابات شوراها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل سیاسی انتخابات مازندران با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور انتخابات در چالوس به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، گفت: با حرکت به سوی فناوری، خطاها کاهش می‌یابد و نتایج نیز به صورت آنلاین اعلام می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه رأی مردم حق‌الناس است و شمارش آرا باید با دقت صورت بگیرد، افزود: باید در مسیر سلامت، قانون‌مداری، امینت و مشارکت حداکثری گام برداشت.

انتهای پیام/