این روزها اگر سری به سایت‌های فروش بلیت کنسرت بزنید شاهد رقابت سه خواننده مطرح و پرطرفدار خواهید بود. در یک سو چهره جوان و تازه نفسی قرار دارد که مسیر موفقیت را با سرعت زیادی طی کرده است. در سوی دیگر یک چهره باسابقه حضور دارد که مدت زمان زیادی است بر مسند پرفروش‌ترین خواننده کنسرت‌های پاپ پایتخت تکیه زده است. طرف سوم این رقابت هم چهره‌ای است که رکورد اجراهای ماه اردیبهشت را تا لحظه نگارش این گزارش شکسته است. این سه هنرمند «حامد همایون»، «محمد علیزاده» و «محسن یگانه» هستند.

محمد علیزاده و حامد همایون آلبوم‌هایشان دی‌ماه سال گذشته به بازار عرضه شد و هنوز هم در میان چارت پرفروش‌های مراکز فروش محصولات فرهنگی و همچنین سایت‌های فروش آنلاین آلبوم قرار دارد. محسن یگانه هم سال گذشته موزیک‌ویدئوی قطعه «بهت قول میدم» را منتشر کرد که بازتاب‌های بسیار زیادی برایش داشت و بارهای در فضای مجازی دست به دست شد.

علیزاده و همایون کنسرت‌های سال ۹۶ خود را با اجراهای نوروزی در شهرهای مختلف ایران شروع کردند که تعدد اجراهای این دو خواننده هم جالب بود. اما محمد علیزاده کنسرت‌هایش در تهران را از هفته سوم فروردین و با ۳ شب برنامه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی آغاز کرد و مجموعاً ۶ سانس با مخاطبانش دیدار داشت. این کنسرت‌ها به دلیل استقبال خوب دوستداران خواننده آلبوم «گفتم نرو» برای هشت سانس دیگر تمدید شده است. او طی روزهای ۹ تا ۱۲ اردیبهشت به مدت چهار شب با همت شرکت «ایران گام» به مدیریت «صدرالدین حسین‌خانی» در سالن میلاد نمایشگاه برنامه روی صحنه می‌رود.

حامد همایون طبق برنامه‌ریزی‌هایی که برایش انجام شده بود، در ماه فروردین روی برگزاری تور کنسرت‌هایش در شهرهای ایران و همچنین اجراهای انگلیس معطوف شد. اما قرار است طی روزهای چهارم، پنجم و یازدهم اردیبهشت در برج میلاد تهران روی صحنه برود. در حال حاضر بلیت‌های دو شب اول کنسرت‌های حامد همایون به پایان رسیده و با توجه به میزان باقی‌مانده از بلیت‌های شب سوم، احتمال تمدید این برنامه باز هم وجود دارد. کنسرت‌های این خواننده به تهیه‌کنندگی شرکت «ترانه شرقی» به مدیریت «محسن رجب‌پور» برگزار می‌شود.

محسن یگانه هم پس از اینکه بلیت‌های ۸ سانس کنسرت‌هایش در روزهای ۵، ۶، ۷ و ۱۶ اردیبهشت به فروش رفت، اجراهای این ماه او برای ۴ سانس دیگر در روزهای ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت تمدید شد. به این ترتیب یگانه در این ماه ۱۲ سانس اجرای زنده در پایتخت خواهد داشت. او فروردین هم سه سانس در تهران برنامه داشت که آن برنامه‌ها در قالب جشنواره نوروزی برج میلاد بود.

در زمینه برگزاری کنسرت‌های شهرستانها هم رقابت بسیار نزدیکی میان همایون و علیزاده وجود دارد. چون همایون طی ایام نوروز فقط هفت شب در جزیره کیش اجرا داشت. پس از تعطیلات نیمه اول فروردین او تور کنسرت‌هایش را از هفدهم آغاز کرد و در شهرهای چالوس و زنجان و ساری به مدت ۶ شب روی صحنه رفت. تا کنون هم برگزاری کنسرت‌های خواننده آلبوم «دوباره عشق» در ماه اردیبهشت به میزبانی شهرهای تبریز و گرگان و هشتگرد با مجموع ۶ شب و ۱۰ سانس قطعی شده است. محمد علیزاده هم پس از اجراهای نوروزی، فروردین ماه در چند شهر از جمله بوشهر و شهریار و ایلام برنامه داشت و به غیر از ۶ سانس کنسرت تهران، ۲۳ سانس کنسرت در شهرهای مختلف داشت. او ۵ اردیبهشت در رشت و ۱۸ اردیبهشت در قزوین کنسرت دارد.

در برنامه‌های شهرستان‌های محسن یگانه، فعلاً کنسرت چالوس او برای چهارم اردیبهشت قطعی شده است. البته او هم اجراهای نوروزی موفقی در شهرهای مختلف داشت و پس از تعطیلات هم در چند شهر دیگر روی صحنه رفت.

البته ارزیابی از میزان فروش بلیت کنسرت‌های سال ۹۶ هنوز زود است و مروری که در این خبر داشتیم صرفاً به اجراهای این سه خواننده در ماه‌های فروردین و اردیبهشت مربوط می‌شد. اما محمد علیزاده بیشترین میزان بلیت کنسرت پاپ در تهران را طی سال گذشته فروخت. حامد همایون هم طی سه ماه پایانی ۹۵ حضور مداومی روی استیج‌های پایتخت داشت. در سمت دیگر این رقابت هم محسن یگانه قرار دارد که اردیبهشت پرقدرتی در تهران داشته و با توجه به میزان استقبال از کارهای اخیرش هنوز هم می‌تواند سانس‌های متعددی در تهران برنامه داشته باشد.

به نظر شما پرفروش‌ترین خواننده پاپ سال ۹۶ در زمینه برگزاری کنسرت‌ها کدام هنرمند خواهد بود؟
منبع:
اختصاصی سایت موسیقی ما