به گزارش «شورا نیوز» به نقل از تسنیم، فخرالدین دانش آشتیانی امروز در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم ملتی داشته باشیم که با سعادت زندگی کنند باید به موضوع آموزش توجه جدی داشته باشیم و برنامه‌های توسعه اشاره دارد, کشوری در مسیر توسعه گام برمی‌دارد که به نیروی انسانی و آموزش آن توجه داشته باشد.

وی افزود: نظریه پردازان می‌گویند اگر آموزش و پرورش کشوری در مسبر صحیح حرکت کند آن کشور در مسیر توسعه گام برخواهد داشت از همین رو در دین ما و نظرات به آموزش نوجوانان و جوانان توجه ویژه شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: خیران مدرسه‌ساز به خوبی تشخیص داده‌اند که سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش می‌تواند تضمینی برای آینده کشور ما باشد و رئیس‌جمهور نیز همواره توصیه دارند که از مشارکت مردم در آموزش و پرورش غفلت نکنیم و با پشتوانه مردم آموزش و پرورشی داشته باشیم که نیروی انسانی کارآمد را برای کشور تربیت کند.

دانش آشتیانی ادامه داد: یک فرد می‌تواند یک جامعه را از گرفتاری نجات دهد بنابراین تربیت انسان و کمک به تحقق آن با هیچ موضوع دیگری قابل مقایسه نیست و خیران مدرسه‌ساز در این زمینه مشارکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از زمان حضورم در وزارت آموزش و پرورش بسیار نگران آینده نسل جوان هستم, مطرح کرد: تلاش می‌کنیم تا به کودکان و جوانان کشور به ویژه در مناطق محروم کمک کنم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: وقتی حادثه‌ای اتفاق می افتد بسیار نگران هستیم که مبادا سقف مدارس بر روی کودکان تخریب شود و آنها به دلیل ناامنی مدارس آسیب دیده یا جان دهند. خیران مدرسه‌ساز دلگرمی بسیار خوبی برای ما هستند که با پشتوانه آنها در مدت زمان کوتاه می‌توانیم مدارس ناامن را از سر راه کودکان این سرزمین برداریم.

دانش آشتیانی گفت: از زمان فعالیت خیران مدرسه ساز ۱۰۸ هزار و ۴۶۵ کلاس آموزشی ساخته شده است و در دولت تدبیر و امید بیش از ۱۳ هزار و ۵۴۲ کلاس از حدود ۳۵ هزار کلاس درسی که در این دولت ساخته شده است توسط خیران بود به عبارتی ۳۸ درصد کلاس های درس را خیران ساخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه هنوز بیش از ۶۸ هزار کلاس ناامن داریم که باید تخریب و نوسازی شود, افزود: بیش از ۹۶ هزار کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است که برای تحقق آن به ۱۸ هزار میلیارد تومان نیاز داریم که بدون همراهی خیران, دولت به تنهایی نمی‌تواند در یک برنامه میان مدت این مشکل را حل کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در ماه‌های اخیر در دو منطقه بحث آتش سوزی کانکس‌های درس را داشتیم, بررسی‌ها نشان می‌دهد یک هزار کلاس خشت و گلی و یک هزار و ۷۰۰ کلاس کانکسی داریم و اگر همت کنیم می‌توان در مدت دو سال این کلاس‌ها را حذف کرد.

دانش آتشیانی گفت: مجموع اعتبار مورد نیاز برای حذف کلاس‌های کانکسی و خشت و گلی ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: علاوه بر ساخت مدارس اداره آنها توسط مردم نیز می‌تواند از افتخارات باشد و باید از سرمایه‌های مالی, انسانی و فکری مردم در این زمینه بهره برد. امیدواریم با حرکت به این سمت بتوانیم از مشارکت فکری مردم برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش استفاده کنیم.

انتهای پیام/