به گزارش «شورا نیوز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر قالیباف نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم قم اظهار داشت: خداوند از علما پیمان گرفته که در راه نجات مستضعفین سر از پا نشناسند و در این راه نبرد کنند امروز هم بحران بیکاری عرصه مجاهدت است.

وی گفت: در اوائل جنگ تحمیلی ما حتی یک خمپاره شصت هم نمی‌توانستیم تولید کنیم، اما کمتر از یک دهه به تکنولوژی دست پیدا کردیم و موشکی ساختیم که هدفش را هزاران کیلومتر دورتر دنبال می‌کرد الان ما جزء ۵ کشور اول دنیا در زمینه صنایع نظامی و دفاعی هستیم، اما در شاخص‌های اقتصادی در رده‌های اخر هستیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اما مردانی که در صحنه جنگ در مقابل دشمن قد خم نکردند حالا بخاطر معاش شرمنده زن و بچه خود هستند قرار انقلاب ما این نبود که مردم را از صحنه فعالیت‌های اقتصادی حذف کنیم.

وی بیان کرد: رشد علمی کشور ما ١۵ برابر شده است، اما به نفع اکثریت ٩۶ درصدی بکار گرفته نمی‌شود دانشجویی داریم که هزینه تحصیلش را مادرش به سختی با کار کردن در منزل دیگران به دست می‌آورد

قالیباف تاکید کرد: امروز مجموعه نفت و گاز ما با احتساب میادین جدید رتبه یک دنیا است نقدینگی هم افزایش پیدا کرده، اما امروز نه دست تولید کننده پول هست نه دست مصرف کننده!.

وی اظهار داشت: نمونه ظرفیت‌های پول ساز حوزه داروهای گیاهی است بیش از ٩٠ درصد گونه‌های این گیاهان را در ایران داریم که معادل کل قاره اروپا است، اما بسیار حداقلی استفاده کردیم در حالی که برخی کشور‌ها از این ظرفیت تا ٨٠ میلیارد دلار درآمد کسب می‌کنند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بیش از ۵٠ هزار میلیارد تومان وام فقط در اختیار چند صد نفر قرار می‌گیرد، اما مردم گرفتار ۵ میلیون تومان وام خرد هستند!.

قالیباف ادامه داد: چطور بودجه جاری دولت در ظرف سه سال سه برابر می‌شود، اما یارانه سال ٨٩ با یارانه ٩۶ هیچ تفاوتی نمی‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در دولت مردم ۵ میلیون شغل ایجاد خواهد شد و من به پشتوانه مردم پای این تعهد می‌مانم.
انتهای پیام/