به گزارش «شورا نیوز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ وجیه مشهدی اظهار کرد: برخی دختران در حال بالا رفتن سنشان با حضور اولین خواستگار، بدون در نظر گرفتن شرایط و اصول اولیه تن به ازدواج می دهند که این امر از رایج ترین اشتباهات درتصمیم گیری برای ازدواج است.

وی اضافه کرد: از دیگر اشتباهات بعضی خانم ها در ازدواج این است که با وجود دارا بودن شرایط مطلوب یک خواستگار از بسیاری جهات مورد تایید است، به دلیل حرف و حدیث های بی منطق دیگران اجازه دوست داشتن آن فرد را به خود نداده و به خواستگار خود جواب منفی می دهند که این یک خطای بزرگ در زندگی محسوب می شود.

مشهدی نبی در ادامه گفت: مقایسه خواستگارها با یکدیگر و افرادی که در اطرافتان می‌شناسید کار صحیحی نیست زیرا هیچ کس در هر شرایطی نمی تواند کاملا بی عیب و نقص باشد، همچنین تفکر به گذشته و اندوه به دلیل از دست دادن خواستگاران قبلی اشتباهی دیگر در امر ازدواج بوده که مانع از تصمیم گیری درست و منطقی می شود.

این روانشناس خانواده در پایان تصریح کرد: خانم ها نباید به دلیل اینکه مورد تایید دیگران قرار نمی گیرند، خود را پر از اشکال دانسته و اعتماد به نفس خود را از دست بدهند زیرا سرنوشت هرکس با دیگری متفاوت بوده و ازدواج تنها راه موفقیت نیست.

انتهای پیام/