به گزارش “شورا نیوز”، شاگردان برانکو ایوانکوویچ که اکنون در رده دوم جدول گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند، برای بالا بردن شانس صعود خود به کسب امتیاز برابر نماینده قطر امیدوار هستند.

سرمربی کروات سرخپوشان امروز با حضور در نشست خبری از شرایط تیمش صحبت کرد و مصدومیت جزیی وحید امیری و محمد انصاری را دغدغه بزرگ پرسپولیس پیش از تقابل با الریان قطر نامید: این دو بازیکن مشکل دارند و در تمرینات امروز و فردا صبح وضعیت نهایی آنها را خواهیم دید. طبیعی است فقدان هر بازیکن فیکس و استانداری برای یک مربی مشکل‌ساز خواهد بود اما اگر وحید امیری بازی نکند، گل نخواهد زد و طارمی گل می‌زند.

با این شرایط و ابراز امیدواری برانکو برای گلزنی طارمی در صورت غیبت احتمالی وحید امیری به نظر می‌رسد او در سومین جدال خود در لیگ قهرمانان آسیا نیز با مشکلات ناخواسته‌ای همراه خواهد شد. او در دیدار اول و ساعاتی پیش از بازی با مسمومیت ماهینی مواجه شد و برابر الوحده امارات نیز با دردسر از سوی رضاییان و علیپور همراه شد تا اکنون منتظر سومین اتفاق در جدال سوم تیمش در مسیر آسیایی باشد.

بیرانوند: اولین کلین شیت ثبت می‌شود؟
بیرانوند علیرغم درخشش در لیگ داخلی و تیم ملی در فصل جدید موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش در لیگ قهرمانان آسیا نشده است. او در جدال اول برابر الهلال در دقایق پایانی دروازه‌اش را باز شده دید و برابر الوحده نیز دو بار تسلیم شد. او اینبار به دنبال اولین کلین شیت آسیایی خود با پیراهن پرسپولیس است و انتخاب اول برانکو در دروازه محسوب می‌شود.

خط دفاعی؛ بدون انصاری یا با انصاری
احتمال حضور محمد انصاری در بازی برابر الریان کمتر از گذشته گزارش شده است تا خط دفاعی این تیم بار دیگر دچار تغییرات شود. حضور سیدجلال حسینی در دفاع میانی و صادق محرمی در سمت راست مشخص است و اکنون در سمت چپ دفاعی و زوج کاپیتان سرخپوشان باید دید تفکرات برانکو چه خواهد بود. در هر دو حالت اما به نظر می رسد احتمال بازی کردن محسن ربیع خواه و حسین ماهینی وجود خواهد داشت و شاید تغییر در پست این دو را شاهد باشیم. اگر برانکو قصد استفاده از ماهینی و سیدجلال حسینی را در قلب دفاعی را داشته باشد، همکاری کاپیتان‌های اول و دوم این تیم برای مقابله با حملات حریف جالب توجه خواهد بود و در صورتی که محسن ربیع خواه زوج سیدجلال حسینی شود، ماهینی در سمت چپ دفاعی به میدان خواهد رفت.
با این حال نظر قطعی در خصوص احتمال حضور محمد انصاری برابر الریان ساعاتی دیگر اعلام خواهد شد و در صورت بازگشت این مدافع ملی پوش به ترکیب، او در کنار سیدجلال حسینی به عنوان مدافع میانی، ماهینی در سمت چپ و صادق محرمی در سمت راست چهار مدافع پرسپولیس را تشکیل می‌دهند.

خط میانی؛ قدرت، سرعت و تکنیک
در خط میانی پرسپولیس بهترین پتانسیل‌های خود را با سه عنصر قدرت، سرعت و تکنیک در اختیار خواهد داشت. کمال کامیابی نیا نقش اول در جنگندگی‌های میانه میدان را برعهده دارد و برانکو به این بازیکن تخریبی و قدرتی برای برهم زدن برنامه‌های الریان امیدوار است.
محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده و سروش رفیعی بازیکنان باکیفیت دیگر خط میانی پرسپولیس برابر الریان محسوب می‌شوند که هر کدام با عملکرد مثبت در ترکیب این تیم، سرخپوشان را برای رسیدن به نتیجه امیدوار می‌کنند. مسلمان با گلزنی در دیدار برابر الهلال و عملکرد خوبی که در ترکیب این تیم در دیدارهای قبلی به جا گذاشته مسلما تحت آنالیز حریف قطری قرار گرفته و کار سختی مقابل شاگردان لادروپ پیش رو خواهد داشت. سروش رفیعی نیز با قدرت تکنیکی و پاس‌های خود دیگر بازیکنی است که انتظار می‌رود روز خوبی برابر الریان پیش رو داشته باشد و البته از شوت‌های غافلگیر کننده او نیز نباید به سادگی گذشت و در نهایت فرشاد احمدزاده که او نیز با قدرت تکنیکی و سرعت بالای خود در سمت راست هجومی این تیم شرایط مثبتی برای شاگردان برانکو به جا گذاشته و انتظار می‌رود برابر الریان نیز یکی از ستاره‌های این تیم لقب گیرد. خصوصا اینکه اولین تجربه او در پست مورد علاقه و تخصصی‌اش را در آسیا در ترکیب پرسپولیس پشت سر خواهد گذاشت.

خط حمله؛ آقای گل و توپچی
در خط حمله شرایط کاملا به سود پرسپولیس است و این تیم با وحید امیری و مهدی طارمی مقابل هر حریفی خطرناک خواهد بود. طارمی با دو گل زده و یک پاس گل در دیدار قبلی اکنون به دنبال تداوم روند خوب هفته‌های گذشته‌اش است و برای آقای گلی این رقابت‌ها نیز نقشه کشیده است.
وحید امیری هم که پیش از دیدار برابر الریان با مصدومیت جزیی مواجه شده، احتمالا مشکلی برای همراهی این تیم نخواهد داشت تا شماره ۱۹ دونده سرخپوشان با حملات پردامنه اش روز سختی برای مدافعان عنابی پوش رقم بزند.

ترکیب احتمالی پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، صادق محرمی، محسن ربیع خواه (محمد انصاری)، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، مهدی طارمی و وحید امیری

نیمکت نشینان پرسپولیس نیز در این دیدار سامان نریمان جهان، علی علیپور، شهاب کرمی، بوژیدار رادوشوویچ، ابوالفضل درویش‌وند، حمید طاهرخانی، احسان علوان زاده، حامد آقایی و رضا کرملاچعب خواهند بود و در انتظار فرصتی برای نمایش مناسب در ترکیب این تیم خواهند بود.

جدال دو تیم الریان قطر و پرسپولیس ایران فردا از ساعت ۱۸:۵۵ دقیقه و به میزبانی حریف قطری برگزار خواهد شد.