به گزارش «شورا نیوز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی بلومبرگ نوشت ایران همزمان با افزایش تنش‌ها با آمریکا، پخش یک فیلم بلند انیمیشن را در سینماهای تهران آغاز کرد که نبرد بین نیروهای این دو دشمن دیرینه را در خلیج فارس به تصویر می کشد.

این پایگاه اینترنتی آمریکایی در گزارشی نوشت: فرهاد عظیما، کارگردان فیلم انیمیشن «نبرد خلیج فارس ۲»، روز دوشنبه در گفتگوی تلفنی اعلام کرد این فیلم واکنش ایران به حمله آمریکا را به تصویر می‌کشد.

به گفته وی، در این انیمیشن ۸۸ دقیقه‌ای که دو هفته پیش ابتدا در شهر مقدس مشهد به نمایش درآمد، توان تسلیحاتی و فنون نظامی ایران برای آنکه بتواند به عنوان یک نیروی بازدارنده عمل کند، به تصویر کشده شده است.

عظیما اعلام کرد ساخت این انیمیشن بیش از چهار سال طول کشیده و هزینه‌ای معادل ۱۰ میلیارد ریال (۳۰۸ هزار دلار) داشته است.

مراحل تولید این فیلم پیش از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ آغاز شده بود؛ اما پخش آن با تشدید بحران در روابط دو کشور پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همزمان شده است.

عظیما، ۳۶ ساله، گفت در شخصیت‌پردازی یکی از چهره های اصلی در این فیلم از شخصیت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، با توجه به «جذبه، قدرت و محبوبیتش» در ایران، الهام گرفته شده است.

در پیش برنامه این فیلم، فرمانده نیروهای ایرانی نشان داده می‌شود که به نیروهای دشمن می گوید: « اینجا ایران است؛ جایی که برای افرادی مانند شما به معنی پایان جهان است. اگر به ایران حمله کنید، ما اینجا را به گورستان شما تبدیل می کنیم.»
انتهای پیام/