به گزارش “شورا نیوز” و به نقل از ورزش سه ، دو تیم شهر اصفهان در شرایطی پا به این دیدار گذاشته بودند که شکست های هفته های اخیر به شدت هر دو تیم را برای کسب پیروزی تحت فشار قرار داده بود. طلایی پوشان که خیلی بیشتر از حریفشان در این دیدار به پیروزی نیاز داشتند خیلی زود حملات خود را شروع کردند و در دقایق ۱۲ و ۲۶ توسط چپاروف و مسعود حسن زاده به گل رسیدند. در نیمه دوم اما تیم سپاهان محتاطانه تر بازی کرد تا با حفظ این پیروزی ارزشمند امیدوارانه به روزهای آتی نگاه کند. طلایی پوشان با کسب این پیروزی ۳۱ امتیازی شدند تا فاصله ۲ امتیازی با تیم چهارم جدول یعنی ذوب آهن و امید به کسب سهمیه داشته باشند.

فولاد مبارکه سپاهان – ذوب آهن اصفهان؛ ساعت ۱۶؛ ورزشگاه نفش جهان اصفهان؛ تعداد تماشاگر: ۷۰۰۰ نفر
داور: تورج حق وردی – حسین طالقانی – فرهاد مروجی – پیمان فرخی مهر – ناظر: اسماعیل صفیری
اخطار:
حسین پاپی از سپاهان دقیقه ۲۰
رضا میرزایی از سپاهان دقیقه ۲۹
مهدی امینی از سپاهان دقیقه ۸۵

ترکیب سپاهان:
مهدی امینی، حسین پاپی، موسی کولیبالی، شجاع خلیل زاده، سیدجلال عبدی، حامد بحیرایی، رسول نویدکیا، جلال علی محمدی، رضا میرزایی (۵۰ فرید بهزادی کریمی)، سرور چپاروف (۶۲ میلاد سرلک) و مسعود حسن زاده.
سرمربی: عبدالله ویسی.

ترکیب ذوب آهن:
رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، حجت حق وردی، علی حمام، مهران درخشان مهر، مهدی مهدی پور، قاسم حدادی فر (۴۵ دانیال اسماعیلی فر)، احسان پهلوان (۷۵ ربیع عطایا)، مرتضی تبریزی، مهدی رجب زاده ( ۶۲ محمدرضا حسینی) و جری بنگستون.
سرمربی: مجتبی حسینی.

شرح بازی
تیم سپاهان این دیدار را با توپ پر شروع کرد و در همان دقایق ابتدایی موفق شد دیرک دروازه همشهری خود را مورد هدف قرار دهد و خیلی زود هم توسط چپاروف موفق به ثبت گل اول شد. در ادامه علیرغم اینکه تیم ذوب آهن عقب افتاده نمی توانست فرصت گلزنی ایجاد کند و تیم سپاهان با حضور رسول نویدکیا در پی ریزی ضدحملات بسیار سریع عمل می کرد و روی یکی از همین حملات نیز صاحب ضربه پنالتی و گل دوم شد. در ادامه تیم ذوب آهن دامنه حملات خود را بیشتر کرد و یکبار هم موفق شد دیرک دروازه را نشانه بگیرد ولی در ثانیه های پایانی خوش شانس بود که گل سوم را دریافت نکرد تا بازی با همان نتیجه ۲ بر صفر در نیمه اول خاتمه یابد. در نیمه دوم تیم ذوب آهن بیشتر صاحب توپ و میدان بود و سپاهان سعی بر این داشت که در ضد حملات به گل های بعدی خود دست یابد. البته شیوه دفاعی تیم سپاهان به گونه ای بود که تا دقایق پایانی شاهد موقعیت آنچنانی روی دروازه های هیچ یک از دو تیم نبودیم و در دقیقه ۸۸ بود که ربیع عطایا موفق شد برای تیمش پنالتی بگیرد و اختلاف را به حداقل برساند. چند دقیقه پایانی با توجه به امید ذوب آهن برای بازگشت به مسابقه هیجان انگیز و سریع دنبال شد و چند موقعیت برای هر دو تیم ایجاد شد که راه به جایی نبرد تا این دیدار در نهایت با نتیجه ۲ بر ۱ با پیروزی طلایی پوشان خاتمه یابد.

بهترین بازیکن
رسول نویدکیا امروز در غیاب دو بازیکن اصلی تیم یعنی حاج صفی و مهرداد محمدی نمایش بسیار خوبی ارائه داد و اکثر توپ های دوم را در خط جلویی محوطه جریمه سپاهان از آن خود می کرد و با پاس های خود زمینه ساز حملات تیمش می‌شد که نقش او روی ثبت گل اول سپاهان به خوبی مشهود است.

اتفاق ویژه
پیروزی تیم سپاهان در این دیدار حساس را می توان اتفاق ویژه این دیدار دانست؛ شکست طلایی پوشان در این دیدار می توانست باعث ایجاد تغییراتی در این تیم شود که با این پیروزی تغییرات احتمالی در آینده بستگی به نتیجه دیدارهای باقی مانده خواهد داشت.
ضمن اینکه بازگشت دو تیم پس از ۱۱ سال به نقش جهان را می توان اتفاق ویژه دیگر این دیدار دانست.

شرح گل‌ها:
۱-۰ (سپاهان): در دقیقه ۹ نفوذ عالی رسول نویدکیا و پاس در عمق او به رضا میرزایی با پاس رو به عقب این بازیکن روبرو شد و سرور چپاروف موفق شد اولین گل این دیدار را به ثمر برساند.
۲-۰(سپاهان): در دقیقه ۲۶ تیم سپاهان روی فرار رضا میرزایی و خطای محمد نژاد مهدی صاحب ضربه پنالتی شد و مسعود حسن زاده بازیکن سابق ذوب آهن موفق شد دروازه تیم سابقش را باز کند.
۲-۱ (ذوب آهن): در دقیقه ۸۸ حرکت ربیع عطایا بازیکن تعویض ذوب آهن در داخل محوطه جریمه با خطای شجاع خلیل زاده روبرو شد و تورج حق وردی نقطه پنالتی را نشان داد. جری بنگستون پشت این ضربه ایستاد و با مهارت خاصی توپ را به سمت چپ گلر و بالای دروازه فرستاد تا اختلاف دو تیم حداقل شود و ذوب آهن امیدوار به بازگشت .

دقایق حساس:
دقیقه۵ : سانتر از سمت راست محوطه جریمه ذوب آهن با ضربه سر مسعود حسن زاده در اختیار رشید مظاهری قرار گرفت.
دقیقه ۷: شوت ناگهانی مسعود حسن زاده به دیرک دروازه برخورد کرد و در برگشت رشید مظاهری توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه ۳۶: تیم سپاهان در یک ضد حمله سریع موقعیت مناسبی برای گلزنی به دست آورد ولی پاس در عرض نویدکیا خوب نبود و این فرصت از دست رفت.
دقیقه ۳۷: ارسال قاسم حدادی فر روی سر مرتضی تبریزی فرود آمد و ضربه این بازیکن پس از برخورد به دیرک عمودی دروازه راهی بیرون شد.
دقیقه ۴۱: شوت خطرناک چپاروف پس از برخورد به مدافعین ذوب آهن راهی کرنر شد.
دقیقه ۸۱: ارسال ربیع عطایا با ضربه سر مرتضی تبریزی همراه شد و توپ با اختلاف کمی از بالای دیرک افقی به بیرون رفت.
دقیقه ۸۴: ارسال مهدی مهدی پور با ضربه سر محمدرضا حسینی با اختلاف کمی از کنار دیرک عمودی به بیرون رفت.

در حاشیه:
* محرم نویدکیا در دیدار رفت این دو تیم از میادین فوتبالی خداحافظی کرد.
* سپاهان در این دیدار با غیبت ۵ بازیکن اصلی اش پا به میدان گذاشته است. محمود قائدرحمتی و طالب ریکانی به دلیل مصدومیت در این دیدار غایب خواهند بود و احسان حاج صفی، مهرداد محمدی و لی اولیویرا به دلیل سه کارته شدن نمی توانند همراه تیمشان باشند.
* قاسم حدادی فر پس از دوره طولانی مصدومیت برای اولین بار از ابتدا در ترکیب تیم ذوب آهن قرار گرفته است.
* حسین پاپی بازیکن قدیمی سپاهان پس از مدت ها از ابتدا به میدان فرستاده شده است.
* تیم فوتبال ذوب آهن به دلیل درگیری در مسابقات آسیایی با آمادگی بیشتر و همینطور ساق های خسته تری پا به میدان خواهد گذاشت و در سوی دیگر تیم سپاهان از نظر بدنی شرایط بهتری دارد چون آنها پس از دیدار برابر پرسپولیس مسابقه رسمی نداشته اند.
* رشید مظاهری پیش از آغاز دیدار دو تیم به شدت مورد تشویق هواداران ذوب آهن قرار گرفت.
* مرتضی تبریزی پس از دو بازی نیمکت نشینی در این بازی در ترکیب ثابت ذوب‌آهن به بازی گرفته شده است.
* بازگشت قاسم حدادی‌فر به ترکیب ثابت ذوب‌آهن پس از ماه‌ها مصدومیت جالب توجه بود.
* در ترکیب سپاهان هیچ دفاع چپ تخصصی حضور نداشت و حسین پاپی در این پست بازی می‌کرد.
* لی اولیویرا به همراه دختر خردسال خود تا دقایقی قبل از بازی در چمن ورزشگاه حضور داشتند.
* چند نیمکت برای سهولت کار خبرنگاران و عکاسان در کنار زمین آماده شده بود.
* بازار کری‌خوانی‌ها و طعنه‌های طرفداران دو تیم پیش از آغاز بازی داغ بود.
* حسین پاپی در غیاب احسان حاج صفی بازوبند کاپیتانی سپاهان را بر دست دارد.
* فرید کریمی در طول نیمه نخست کنار نیمکت سپاهان تمرین می‌کرد.
* ذوب آهنی‌ها به شدت نسبت به پنالتی اعلام شده به سود سپاهان معترض بودند.
* مسعود حسن‌زاده پس از اینکه گل دوم سپاهان را به ثمر رساند به همان سبک رونالدویی همیشگی خود خوشحالی کرد.
* احسان حاج صفی که از قسمت روباز جایگاه خبرنگاران بازی را تماشا می‌کرد با شور و حرارت خاصی بازی را دنبال می‌کرد و هنگام گلزنی سپاهان هم همراه با سایر بازیکنان این تیم در جایگاه به شادی پرداخت.
* در اواخر نیمه اول بازیکن ذوب‌آهن روی زمین افتاده بود اما سپاهانی‌ها به بازی و ضد حمله ادامه دادند. وقتی توپ به بیرون رفت مرتضی تبریزی از سوی دیگر زمین اعتراض‌کنان به سمت رسول نویدکیا رفت و به او معترض شد.
* تماشاگران سپاهان در نیمه دوم تشویق ایسلندی به راه انداختند.
* تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه از اسکوربورد ۷ هزار نفر اعلام شد که حدوداً ۵۰۰ نفر آنها ذوب آهنی بودند.
* موقعیت‌ سوزی‌های رسول نویدکیا باعث عصبانیت ویسی و تماشاگران سپاهان شده بود.
* رشید مظاهری در نیمه دوم دوباره لباس خود را عوض کرد و این بار با لباس آبی رنگ به بازی آمد. این در حالی بود که لباس داوران هم به همین رنگ بود.
* تماشاگران سپاهان در اواخر بازی با نور فلش گوشی‌های خود صحنه‌های جالبی رقم زدند.