به گزارش “شورا نیوز” به نقل از ورزش سه ، استقلالی ها می توانستند با پیروزی در این بازی به فاصه ۲ امتیازی تراکتورسازی در رتبه دوم جدول رده بندی برسند اما با وقت تلف کردن بازیکنان سیاه جامگان بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید.
هفته بیست و دوم لیگ برتر/ ساعت: ۱۷:۲۵
داور: محمد حسین زاهدی فر/ کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی و حمید عمزه
اخطار: علیرضا جلیلی (۶۶) از سیاه جامگان و یعقوب کریمی (۷۱) از استقلال

ترکیب استقلال:

حسین حسینی، لئوناردو پادوانی، رابسون، میلاد زکی پور(۶۶ – یعقوب کریمی)، وریا غفوری، امید نورافکن، امید ابراهیمی، محسن کریمی(۵۴ – کاوه رضایی)، علی قربانی، فرشید اسماعیلی و بهنام برزای (۷۶ – جابر انصاری)
سرمربی : علیرضا منصوریان

ترکیب سیاه جامگان:

محمد ناصری،وحید عسگری،محمدرضا خانزاده،رضا شربتی،علیرضا جلیلی،مصطفی احمدی،حسین بادامکی (۸۵- مرتضی رنجبر)، روح الله سیف اللهی،پیام ملکیان،گوران یرکوویچ(۷۵ -محسن آذرباد) و سالار افراسیابی( ۶۹ – میثم حسینی)
سرمربی: اکبر میثاقیان

شرح بازی :

نیمه اول با شروع تهاجمی سیاه جامگان آغاز شد و این تیم در همان دقایق ابتدایی یکی دو بار موقعیت های خطرناکی روی دروازه استقلال ایجاد کردند که این موقعیت ها توسط یرکویچ از دست رفت و بعد از این دقایق بود که آبی ها با یک بازی رو به جلو و مسلط به حریف خود جلو آمدند تا بتوانند کار شاگردان میثاقیان را در همان نیمه اول تمام کنند. استقلالی ها در این نیمه چند بار روی فرارهای وریا از سمت راست و شوت های بازیکنان این تیم از پشت محوطه جریمه دروازه سیاه جامگان را تهدید کردند که البته در یکی دو مورد توپ های آنها با بدشانسی وارد دروازه حریف نشد. اما در دقیقه ۴۴ و در حالی که استقلالی ها مشغول حمله کردن بودند بادامکی روی یک ضد حمله یرکویچ را صاحب توپ کرد و او تک گل نیمه اول بازی را به ثمر رساند.
استقلالی ها نیمه دوم را هجومی شروع کردند تا گل خورده خود را جبران کنند. در دقیقه ۵۰ خطا بر روی فرشید اسماعیلی پشت محوطه جریمه سیاه جامگان موقعیتی خوب برای استقلال فراهم کرد تا به گل برسد اما ضربه امید ابراهیمی راه به جایی نبرد. در ادامه اما بازیکنان سیاه جامگان نیز میتوانستند توسط یرکوویچ به گل برسند که مدافعان استقلال مانع از گلزنی وی شدند. بازیکنان سیاه جامگان در یک ضد حمله میتوانستند توسط سیف اللهی به گل برسند که تکل زیبای زکی پور مانع از گلزنی سیف اللهی شد در ادامه حملات سیاه جامگان باز هم میتوانستند دروازه استقلال را باز کنند که یرکوویچ باز هم ناکام ماند. بهترین فرصت استقلال برای تساوی بازی توسط فرشید اسماعیلی در دقیقه ۶۱ از دست رفت. خطا بر روی فرشید اسماعیلی در محوطه جریمه استقلال را صاحب یک ضربه پنالتی کرد که این توپ را امید ابراهیمی به گل تبدیل کرد تا بازی به تساوی برسد. کار ترکیبی بازیکنان استقلال علی قربانی را صاحب توپ کرد که ضربه برگردان این بازیکن را محمد ناصری با واکنشی دیدنی به بیرون فرستاد. علی قربانی نیز باز هم صاحب موقعیت شد که ضربه سر این بازیکن را باز هم محمد ناصری به زیبایی دفع کرد تا بازی با نتیجه تساوی ادامه پیدا کند. بازیکنان سیاه جامگان که به نظر می رسید از نتیجه تساوی رضایت داشتند دقایقی از بازی را تلف می کردند که تماشاگران استقلال به این وقت تلف کردن آن ها واکنش نشان دادند. بازی خوب و هجومی استقلال که با ایجاد موقعیت های فراوان روی دروازه سیاه جامگان همراه بود به نتیجه نرسید و با وجود یک بازی زیبا دو تیم به نتیجه تساوی رضایت دادند.
شرح گل:

۱-۰ (سیاه جامگان): استقلال برخلاف جهت بازی روی یک ضد حمله گل اول را دریافت کرد. در این صحنه بادامکی به زیبایی خط دفاع استقلال را به هم ریخت و پاس او توسط یرکویچ با یک بغل پای دقیق وارد دروازه حسینی شد.
۱-۱ (استقلال): ضربه پنالتی امید ابراهیمی در دقیقه ۶۴ بر خلاف جهت حرکت ناصری وارد دروازه سیاه جامگان شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۹ : سانتر زمینی بویان یرکویچ در اختیار سیدحسین حسینی قرار گرفت و موقعیت خطرناکی روی دروازه استقلال خلق نشد.
دقیقه ۱۲ : شوت محکم یرکویچ از فاصله ۳۰ متری با اختلاف زیاد به بیرون رفت.
دقیقه ۱۵ : حرکات ترکیبی بازیکنان سیاه جامگان و ضربه علیرضا جلیلی با برخورد به مدافعان استقلال راهی به دروازه نداشت.
دقیقه ۱۷ : حرکات ترکیبی خوب قربانی،برزای و وریا غفوری در سمت راست با پاس کات بک قربانی همراه شد اما محسن کریمی ضربه اش را با اختلاف زیاد به بیرون زد.
دقیقه ۲۴ : سانتر نورافکن از روی نقطه کرنر را ناصری مشت کرد و توپ برگشتی را بهنام برزای به آسمان کوبید.
دقیقه ۳۱ : سانتر امید ابراهیمی می رفت که با ضربه سر علی قربانی وارد دروازه سیاه جامگان شود اما عکس العمل زیبای ناصری این موقعیت را از استقلالی ها گرفت.
دقیقه ۳۳ : شوت امید ابراهیمی از فاصله ۳۰ متری با برخورد به مدافعان حریف ضربش گرفته شد و ناصری به راحتی توپ را دفع کرد.
دقیقه ۴۱ : محسن کریمی با سرعت و تکنیک بالای خود خط دفاع سیاه جامگان را به هم ریخت و ضربه او از پشت محوطه جریمه با برخورد به تیر دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۵۰ : ضربه آرام و زمینی امید ابراهیمی از روی ضربه ایستگاهی به راحتی در دستان ناصری قرار گرفت.
دقیقه ۵۲ : سانتر ملکیان به روی دروازه با ضربه سر یرکویچ همراه شد اما علی قربانی توپ را از روی خط بیرون کشید.
دقیقه ۵۷ : مصطفی احمدی چند بازیکن استقلال را دریبل زد و پاس او به سیف اللهی رسید اما ضربه او با اختلاف زیاد به بیرون رفت.
دقیقه ۵۸ : سانتر شربتی به روی دروازه با ضربه سر یرکوویچ همراه شد اما توپ با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه ۶۰ : سانتر به روی دروازه را کاوه رضایی با ضربه سر جلوی پای اسماعیلی انداخت اما این بازیکن فرصت عالی را به دستان ناصری کوبید تا بهترین فرصت گلزنی برای استقلال از دست برود.
دقیقه ۶۲ : فرشید اسماعیلی روی تکل بازیکنان سیاه جامگان روی زمین سرنگون شد و داور خطای پنالتی اعلام کرد.
دقیقه ۷۳ : سانتر زیبای یعقوب کریمی به روی دروازه سیاه جامگان با قیچی برگردان علی قربانی همراه شد اما ناصری با یک واکنش دیدنی توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه ۸۱ : سانتر کریمی روی دروازه با ضربه سر جابر انصاری همراه شد اما توپ راهی به دروازه حریف نداشت.
دقیقه ۸۳ : ضربه میثم حسینی با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

بهترین بازیکن :

ناصری در این بازی بارها دروازه سیاه جامگان را حفظ کرد و تردیدی در انتخاب بهترین بازیکن زمین باقی نگذاشت. او در این بازی یک روز رویایی را پشت سر گذاشت و اجازه نداد تیمش شکست سنگینی را تجربه کند.

اتفاق ویژه:

استقلالی ها در این بازی نتوانستند رکورد ۵ برد پشت سر هم خود را بهبود ببخشند و در این آمار با پرسپولیس برابر باقی ماند. البته آبی ها در این بازی بارها فرصت پیروزی برابر حریف را داشتند که نتوانستند از موقعیت های خود استفاده کنند.

حاشیه ها:

*تماشاگران استقلال پیش از شروع بازی به شدت کاوه رضایی را تشویق کردند و به او فوت مادر بزرگش را تسلیت گفتند.
* میلاد میداووی بی تردید چهره ویژه بازی است. با وجود اینکه این بازیکن در ترکیب ۱۱ نفره سیاه جامگان جایی ندارد به شدت از سوی هواداران تشویق می شود.
*در فاصله ۳۰ دقیقه مانده تا شروع بازی تنها ۲ هزار هوادار در ورزشگاه آزادی حضور دارند و بازی تیم شان را از نزدیک تماشا می کنند.
* با تصمیم منصوریان امروز مجتبی حق دوست در لیست ۱۸ نفره استقلال قرار ندارد ولی کاوه رضایی که در طول هفته تمرین نکرده، نامش در لیست ذخیره های استقلال به چشم می خورد.
*در دقیقه ۱ بازی بهنام برزای روی تکل بازیکن سیاه جامگان مصدوم شد و چند دقیقه ای روند بازی قطع شد.
* در دقیقه ۴ بازی تماشاگران استقلال به شدت روزبه چشمی، هافبک تیم خود که در این فصل با بدشناسی های عجیبی روبه رو شده را تشویق کردند.
* تماشاگران استقلال در دقیقه ۲۲ با تشویق منصور پورحیدری یاد اسطوره باشگاه خود را زنده نگه داشتند.
* محمدرضا خانزاده که در بازی هفته گذشته برابر تراکتورسازی بینی اش شکست با ماسک ویژه در زمین بازی می کند.
* در دقیقه ۲۵ تماشاگران به شدت منصوریان و بعد از آن مهدی رحمتی را تشویق کردند تا به نوعی نسبت به رای عجیب کمیته انضباطی اعتراض کنند.
* ناصری در هنگام شروع نیمه دوم برخورد بسیار گرمی با جابر انصاری و یعقوب کریمی، دو بازیکن نیمکت نشین استقلال در این بازی داشت.
*علیرضا منصوریان مطابق معمول بارها در طول بازی از محوطه فنی خود خارج شده که با تذکر داور چهارم بازی روبه رو شده است.
*بعد از درگیری یعقوب کریمی، تماشاگران به شدت علیه حسین بادامکی شعار دادند چرا که او شروع کننده این دعوا بود.
* هواداران استقلال به شدت از وقت کشی بازیکنان سیاه جامگان عصبانی هستند و علیه میثاقیان شعار «اکبر ضد فوتبال »را سر می دهند.
*تماشاگران استقلال در دقایق پایانی بازی به شدت علیه اکبر میثاقیان بابت وقت تلف کردن بازیکنانش شعار می دهند.