کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره ارزیابی عملکرد مجلس یازدهم در ۹ ماهی که از این دوره سپری شده است، گفت: به‌طور کلی شاکله مجلس از جریان اصولگرایی است؛ یک اقلیتی هم از اصلاح‌طلبان یا معتدل‌ها و مستقل‌ها در مجلس داریم که حضور آن‌ها هم الزامی است. نیاز است که در فضای سیاسی کشور رقابت سالم شکل بگیرد و هرگز نباید آرزو کنیم که فقط یک جناح در کشور حاکم باشد. سلیقه‌های مختلف باید بتوانند فعالیت کنند، منتها شرط این است که در چارچوب نظام باشند و ولایت فقیه را در نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: اما همانطور که اشاره کردم این مجلس اکثریت اصولگرا دارد، جهت‌گیری کلی مجلس یک جهت‌گیری خوبی است و به مسائل مهم و حیاتی کشور توجه دارد که باید هم همینطور باشد. یک وظیفه مهم مجلس قانون‌گذاری است که ما در این بخش شاید حتی تورم قانون هم داشته باشیم، یعنی در برخی موارد به تصویب قانون جدید نیاز نداریم بلکه همان قوانین مصوب و موجود باید به درستی و با دقت اجرا شوند که این نیازمند نظارت و مطالبه‌گری برای اجرا است.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان با اشاره به نقش نظارتی مجلس، افزود: نمایندگان این دوره مجلس از ابتدا تاکید کردند که ما بر بعد نظارتی مجلس تاکید داریم و این اقدام مبارکی است؛ چراکه مردم ما از مجلس انتظار نظارت دارند و اگر می‌خواهیم کشور به خوبی اداره شود، باید گوشه و کنار کشور مدنظر نمایندگان باشد که به نمایندگی از ملت به موضوعات ورود کنند تا حداقل کمی به این همه بلبشوی نفرت‌آوری که در بازارهای مختلف از جمله خودرو، ارزاق، میوه و موارد دیگر وجود دارد، سامان دهد.

وی ادامه داد: البته مجلس تلاش کرد تا در این رابطه اقداماتی را سامان دهد اما کافی نبود در نتیجه به نظر می‌رسد که در سال جدید باید با قوت و توان بیشتر به میدان بیایند و نظارت کنند. قانون هم برای این نظارت دست مجلس را باز گذاشته اما باید توجه کند که این نظارت و ورود به موضوعات بدون گروه‌گرایی و جناح‌بازی یا توجه خاص و شائبه‌دار به بعضی از وزارتخانه‌ها باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا به کم‌سابقه بودن نمایندگان اشاره کرد و بیان کرد: به‌نظر من جهت‌گیری کلی مجلس یک جهت‌گیری خوبی است اما تعداد قابل توجهی از نمایندگان تازه‌کار هستند و هنوز جا نیفتاده‌اند؛ لذا می‌بینیم که در فضای مجازی حرف‌هایی از نماینده‌ای نقل می‌شود که شاید در جامعه مضحک باشد. مجلسی‌ها باید از این حواشی پرهیز کنند که البته پرهیز داشتند اما گاهی علائمی بروز داده شد که چندان مطلوب نبود.

وی ادامه داد: به عقیده من مجلس باید بر نیازهای اصلی و اساسی و مشکلات اقتصادی مردم تمرکز کند، معیشت مردم، کسبه، کارمندان و گروه‌های مختلف در شرایط سختی است. همچنین باید وظیفه نظارتی را تقویت کند و از دولت بخواهد که نظارت بیشتری بر قیمت‌ها داشته باشد. در پایان به نظر من کارنامه قابل قبولی بود منتها نقص‌هایی وجود دارد که باید آن‌ها را برطرف کند.

سجادی همچنین درباره عملکرد قالیباف به عنوان رئیس مجلس، ابراز داشت: ریاست قالیباف در مجلس به نظر من به صورت کلی خوب بود اما باید بیش از پیش از حواشی پرهیز شود.