تهران » در شهر » در صحن » ویژه
کد خبر : 6442
یکشنبه - 24 اسفند 1399 - 11:04
حاشیه‌های رویداد 1400 در تهران

حناچی گزارش شفاف ارائه نمی‌کند

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حناچی گزارش شفافی درباره هزینه‌های رویداد ۱۴۰۰ ارائه نکرده است، گفت: با اجرای این رویداد مشخص نیست که چه مشکلی از پایتخت‌نشینان قرار است برطرف شود.

حناچی گزارش شفاف ارائه نمی‌کند

به گزارش شورا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در تذکری به حناچی درباره رویداد تهران ۱۴۰۰، اظهار داشت:‌علیرغم تأکید شورای شهر مبنی بر ضرورت مشارکت تمام ارکان و معاونت‌های شهرداری تهران عمده اقدامات مربوط به رویداد تهران ۱۴۰۰ از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و آن هم فقط در بیلبوردها و تبلیغات شهری نمود پیدا کرده است.

وی افزود: چرا لایحه مربوطه توسط شهردار تهران مجددا به شورا ارائه نشده است همچنین هزینه‌کرد درباره این رویداد مشخص نیست به چه صورت بوده و تاکنون گزارش شفاف از آن به مردم و نمایندگان شورا داده نشده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد:‌حناچی باید گزارشی از اعتبارات و برنامه‌های اجرایی این رویداد را به شورا ارائه کند تا مشخص شود که نقش مختلف معاونت‌های شهرداری در این امر چه بوده و با اجرای این رویداد قرار است چه مشکلی از پایتخت‌نشینان برطرف شود.

نظری تصریح کرد: اگر قرار است در حوزه فرهنگی با تأکید بر نشاط اجتماعی فعالیت صورت گیرد آیا نیاز به مصوبه شورای شهر نبوده است به نظرم بهتر بود برای ماندگاری رویداد تهران ۱۴۰۰ پروژه‌هایی مناسب تعریف شود به بهره‌برداری برسد وگرنه برچسب و طرح روی بیلبوردها نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: رویداد تهران ۱۴۰۰ بنا است به مناسبت ورود به قرن جدید در تهران اجرا شود که طبق مصوبه سال ۹۶ شهرداری ملزم به ارائه لایحه در این زمینه بوده است که البته لایحه‌ای با تأخیر و به شکل ناقص به شورا آمد و به دلیل ابهامات و مشکلاتی که داشت تأیید نشد و در آذر سال ۹۸ آخرین ایرادات به این لایحه وارد شد و پس از رفع ابهامات قرار شد به شورا ارسال شود ولی هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/