[ad_1]

تحریریه خبر شورا نیوز : خبرنگار ایرنا رسول سراییان شامگاه سه شنبه در آئین گشایش هشتمین نمایشگاه تخصصی الکامپ ۹۷ گلستان درگرگان با اشاره به چشم انداز پیش بینی شده برای دولت الکترونیک و شبکه ملی دیجیتال اظهار داشت: یکی از اهداف پیش بینی شده در این طرح ها ایجاد و ارتقای شفافیت در ارتباط و تعامل بین دولت و مردم است، دولت الکترونیک مسیر ارائه خدمات مطلوب به مردم را ترسیم و با حداقل هزینه بالاترین خدمت را ارائه می کند.
دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور افزود: دولت الکترونیک سبب می‌شود مردم خدمات‌ را بدون دخالت انسان در طول هفته و روز دریافت کنند، بدون آنکه نیاز به مراجعه حضوری باشد.
به گفته وی؛ فناوری اطلاعات می‌تواند کشور ما را در کمترین زمان به نتیجه مطلوب در حوزه اقتصاد و اشتغال برساند، در ۲۰ سال گذشته سهم اقتصاد در حوزه صنعت و کشاورزی روز به روز در حال کاهش بوده است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: در سال ۲۰۱۷ بیان شد که ۶۶ درصد اقتصاد دنیا در بخش خدمات بوده و این میزان در کشور ما ۵۵ درصد اعلام شده که کمتر از متوسط جهانی است.
وی با بیان اینکه در حوزه فناوری ارتباطات باید امکان اتصال و شبکه‌ای شدن مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم خلق ثروت کنیم، تاکید کرد: حوزه آی تی می تواند به عنوان یک پیشران در مقابله با چاش ها و مشکلات در کشور وارد عمل شود.
معاون وزیر ارتباطات به جایگاه استان گلستان در حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: گلستان به واسطه ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی همانند نیروی انسانی مستعد و دانشگاه های پویا در حوزه توسعه کسب و کارهای نوپا و اپلیکیشنی در جایگاه خوبی نسبت به دیگر نقاط کشور قرار دارد.
وی اضافه کرد: پتانسیل رشد شرکت‌های نوپا در گلستان وجود دارد و می‌تواتد محور توسعه خدمات در این استان باشد و امیدوارم اعتماد بخش خصوصی و حضور آن در نمایشگاه الکامپ منجر به حمایت بخش دولتی در مسیر توسعه این شرکت‌ها شود.
سراییان همچنین گفت: در سازمان فناوری اطلاعات سامانه‌ای طراحی شده وهر فرد با یک بار ورود در آن یک پرونده الکترونیکی خواهد داشت.
تحریریه خبر شورا نیوز : ایرنا هشتمین نمایشگاه الکامپ ۹۷ گلستان و دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و فناوری اطلاعات، مخابرات وبورس شامگاه سه شنبه در محل نمایشگاه های بین المللی استان و با حضور مسئولان کشوری واستانی در گرگان آغاز بکار کرد، این نمایشگاه چهار روزه است.
۷۳۳۳/۱۶۴۸

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر