گزارش شهر
کد خبر : 6357
سه شنبه - 19 تیر 1397 - 23:42

رییس جمهور جهت تامین دارو و تجهیزات پزشکی دستور صادر کرد

[ad_1] به گزارش شورا نیوز به نقل از خبرنگار ایرنا حسن قاضی زاده هاشمی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از مرکز پرتو درمانی باران خرم آباد در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از کارهای جدی این وزارتخانه جلوگیری از ایجاد آسیب تحریم ها به حوزه درمانی و پزشکی است.وی اظهار داشت: در ایجاد آسیب […]

رییس جمهور جهت تامین دارو و تجهیزات پزشکی دستور صادر کرد

[ad_1]

به گزارش شورا نیوز به نقل از خبرنگار ایرنا حسن قاضی زاده هاشمی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از مرکز پرتو درمانی باران خرم آباد در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از کارهای جدی این وزارتخانه جلوگیری از ایجاد آسیب تحریم ها به حوزه درمانی و پزشکی است.
وی اظهار داشت: در ایجاد آسیب توسط تحریم ها شکی وجود ندارد ولی با همراهی همه مردم ایران از این شرایط عبور خواهیم کرد.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: تحریم ها به گفته ترامپ شدیدترین و بی رحمانه ترین نوع است و اگرچه منظور آنها هیچ وقت حاصل نخواهد شد اما در آسیب به شیرخوارگان و افراد مسن تردیدی نیست که مدعیان حقوق بشر با سکوت ونظاره گری این جنایت را تایید می کنند.
وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: ما در تبادلات مالی دچار مشکل می شویم اگرچه ادعا می کنند برای دارو تجهیزات تحریم نیستیم اما وقتی نتوان تبادل پول داشت و فروش نفت به اروپا دچار مشکل شود دچار آسیب خواهیم شد.
وی اظهار داشت: ۵۰ درصد وقت ما جهت رفع مشکل مردم در راستای تامین دارو تجهیزات پزشکی صرف می شود.
قاضی زاده هاشمی همچنین گفت: امید است در این راستا از طرف بانک مرکزی و بانک عامل حمایت شویم که کمترین مشکل ایجاد شود.
وی به خدمات ماندگار طرح تحول سلامت در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: برکات این طرح شامل مردم و استان های مرزی شده است و طرح با قوت و قدرت ادامه می یابد و مورد حمایت مجلس شورای اسلامی و دولت است.
قاضی زاده هاشمی در خصوص کمبود پزشکان متخصص در لرستان اظهار داشت: آمار دقیق در هفته آینده به وزارت بهداشت اعلام شود امسال ۳۰ درصد ظرفیت دانشگاه ها به سهمیه بومی پزشکان، دندانپزشک، دارو ساز و رشته های تخصصی اختصاص داده شده است.
وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: توزیع متخصص هر ساله در آبان ماه انجام می شود و محرومیت حضور و تعداد متخصص مد نظر است و باید قبول کرد که در کشوری با ۸۱ میلیون نفر جمعیت ، سالانه ۶۰ نفر جراح مغز و ۸۰ نفر ارتوپد فارغ التحصیل می شود که کافی نیست.
وی ادامه داد: ظرف چند سال آینده شرایط تغییر می کند و در کوتاه مدت نیز تلاش می شود این کمبودها جبران شود.
وی در ادامه گفت: امروز بیمارستان ۶۴ تخت خوابی بیمارستان اعصاب و روان در خرم آباد به بهره برداری رسید که عملیات اجرایی این مرکز از سال ۸۶ آغاز شده است.
وی اظهار داشت: همچنین مرکز رادیوتراپی در سطح پیشرفته ای خدمات ارائه می کند و مانع از اعزام بیماران به استان های دیگر می شودو در سال های آینده باید به این مجموعه افزوده شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: خیران سلامت در لرستان فعال هستند و در هر طرح خیر سازی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ۵۰ درصد کمک خواهد کرد.
۷۲۷۴/۶۰۶۰

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر