گزارش شهر
کد خبر : 6329
دوشنبه - 18 تیر 1397 - 01:29

پزشکیان: صنایع شمالغرب نیاز فوری به ارز دولتی دارد

[ad_1] مسعود پزشکیان روز یکشنبه در جلسه ویژه با حضور نمایندگان انجمن های صنعتی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی به وجود آمده در کشور باید مشکلات به دقت بررسی شده و راهکارهای فوری برای جلوگیری از وقوع بحران در صنایع آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل ارایه شود.وی اضافه کرد: قرار است […]

پزشکیان: صنایع شمالغرب نیاز فوری به ارز دولتی دارد

[ad_1]

مسعود پزشکیان روز یکشنبه در جلسه ویژه با حضور نمایندگان انجمن های صنعتی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی به وجود آمده در کشور باید مشکلات به دقت بررسی شده و راهکارهای فوری برای جلوگیری از وقوع بحران در صنایع آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل ارایه شود.
وی اضافه کرد: قرار است با حضور معاون اقتصادی رییس جمهوری، وزاری صنعت، اقتصاد و رییس بانک مرکزی جلسه ای تشکیل داده و در خصوص موارد مطرح شده از سوی نمایندگان تشکل های صنعتی شمال غرب تصمیم گیری شود.
پزشکیان با اشاره به نیاز فوری واحدهای صنعتی استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی برای تامین ارز مورد نیاز، افزود: با توجه به محدودیت ارز دولتی در کشور به دنبال راهکار قانونی و فوری هستیم تا ضمن جلوگیری از اجحاف در حق دیگر واحدهای صنعتی، ارز دولتی مورد نیاز صنایع شمالغرب کشور سریع تامین شود.
وی با اشاره به اینکه در صورت تعطیلی واحدهای صنعتی، بحران اقتصادی موجود بیش از پیش تشدید می شود، اظهار داشت: در وضعیت به وجود آمده باید دست به دست هم دهیم تا کمترین آسیب به واحدهای تولیدی برسد، زیرا بخش عظیمی از اشتغال کشور بر دوش این بخش است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر تامین مواد اولیه و نیز تجهیزات مورد نیاز واحدهای صنعتی باید در اولویت باشد تا چرخه تولید در صنایع مختل نشود.
در منطقه شمالغرب کشور متشکل از استان های آذربایجان شرقی، اردبیل و آذربایجان غربی بیش از ۶ هزار واحد صنعتی و تولیدی فعال وجود دارد.
۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر