[ad_1]

تحریریه خبر شورا نیوز : ایرنا پروفسور عبدالجلیل کلانتر هرمزی عصر شنبه در مراسم اختتامیه بیست و دومین سفر خیرخواهانه تیم جراحی پلاستیک و ترمیمی «مرهم» در بیرجند افزود: طی چهار روز حضور این تیم در بیرجند یکهزار و ۸۷۰ ویزیت الکترونیکی و حضوری انجام و ۱۳۶ عمل جراحی ناهنجاری های مادرزادی شکاف لب و کام، جمجمه، فک و صورت انجام شد.
وی بیشترین تعداد بیماران ثبت نام شده در سامانه را با ۴۱.۵ درصد مربوط به بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی اعلام کرد و گفت: همچنین ۱۲.۵ درصد از افراد ثبت نام شده غیر بومی و مربوط به استان های دیگر کشور بودند.
وی بیان کرد: طی این بازه زمانی پنج روزه ۴۷۵ مورد ویزیت فیزیکی و توانبخشی، ۲۷۰ مورد ارتوپدی و جراحی ستون فقرات، ۲۶۰ مورد تزریق درون مفصلی و ۳۲ مورد نوار عصب و عضله توسط تیم پزشکی مرهم در خراسان جنوبی انجام شد.
سرپرست تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی گفت: اگر در این استان دنبال یک محصول بودم وجود همدلی بین مسئولان و جامعه پزشکی خراسان جنوبی بود که همه دست به دست هم داده و قافله را به اینجا سوق دادند تا پیروزمندانه به کار خود ادامه دهیم.
وی اظهار داشت: در این سفر تمام ظرفیت بزرگترین بیمارستان شرق کشور با هفت اتاق عمل در اختیار تیم ما قرار گرفت و سبب شد ۱۱ جراح پلاستیک همزمان مشغول بکار شوند.
کلانتر هرمزی افزود: اینکه مردم استان در روزهای نخست در صف های طولانی در انتظار ویزیت بودند اما صدای اعتراض یک بیمار را نشنیدیم برندی برای خراسان جنوبی است.
وی گفت: تمامی بیمارانی که مراجعه حضوری داشتند تا ظهر روز چهاردهم تیرماه همه ویزیت رایگان شدند و این سبب شد نیم روز اتاق عمل زیادی داشته باشیم و رسما اعلام کنیم مریضی در بیرجند باقی نماند.
وی بیان کرد: برای درمان بیماران دارای ناهنجاری های مادرزادی شروطی تعیین شد که همه با اولویت به سرانجام رسید ویزیت رایگان تمامی مراجعه کنندگان، انتخاب محروم ترین بیماران، جراحی، بستری، ترخیص و ارایه خدمات بعد از عمل از جمله این شروط بود.
مسئول تیم جراحان پلاستیک داوطلب خدمت در مناطق محروم کشور گفت: گروه مرهم به عنوان داوطلب خدمت در مناطق محروم سال ۸۶ تشکیل شد و نخستین سفر خیرخواهانه خود را سال ۸۷ با حضور پنج نفر در استان خوزستان آغاز کرد.
وی ادامه داد: امروز پس از ۱۱ سال با یک تیم ۶۰ نفره بزرگترین گروه جراحی پلاستیک و ترمیمی مناطق محروم در دنیا هستیم که خدمت عاشقانه و بدون چشمداشت را سرلوحه کار خویش قرار داده ایم.
وی بیان کرد: خراسان جنوبی نخستین استانی بود که پنج روز حضورمان را کار نکردیم و عصر روز چهارم همه بیکار شدیم که برندی برای استان است.
کلانتر هرمزی گفت: سال های قبل استان سیستان و بلوچستان با ۴۰ مورد عمل جراحی شکاف لب و کام و سپس استان کرمانشاه با ۴۳ مورد رکورددار بود اما اکنون بیرجند با انجام ۵۰ عمل جراحی لب و کام در روز رکورد جهان را به خود اختصاص داد.
وی اضافه کرد: کسب این رکورد جهانی نشان از توانمندی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و مسئولان استان بوده و این استان باید برند این مهم را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کند.
وی اظهار داشت: وجود امکانات و تجهیزات لازم در مجموعه علوم پزشکی بیرجند نشان داد این استان می تواند در سوانح غیرقابل پیش بینی از جمله آتش سوزی و سایر موارد موفق عمل کند.
سرپرست تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی مرهم در خراسان جنوبی گفت: بیرجند و دانشگاه علوم پزشکی توانایی جمع آوری یک گروه فوق تخصصی با این عظمت را دارد چون همه ظرفیت ها را آماده و نگذاشتند آب در دلمان تکان بخورد.
با حضور محمدمهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان استان و دانشگاه علوم پزشکی از اعضای تیم جراحی مرهم که از دوازدهم تیرماه در بیرجند حضور داشتند، تجلیل شد.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر