استان ها
کد خبر : 6319
شنبه - 16 تیر 1397 - 20:15

روابط ایران و فنلاند در پسابرجام افزایش یافت

[ad_1] تحریریه خبر شورا نیوز : ایرنا، کی یو نوروانتو (keijo norvanto) روز شنبه در حاشیه بازدید از واحد تولیدی شایان برق اراک افزود: انعقاد قرارداد همکاری و انتقال دانش فنی تولید تجهیزات فوق پیشرفته ال ای دی ملترون فنلاند با گروه صنعتی شایان برق اراک برای نخستین بار انجام شد.وی تصریح کرد: افزایش روابط […]

روابط ایران و فنلاند در پسابرجام افزایش یافت

[ad_1]

تحریریه خبر شورا نیوز : ایرنا، کی یو نوروانتو (keijo norvanto) روز شنبه در حاشیه بازدید از واحد تولیدی شایان برق اراک افزود: انعقاد قرارداد همکاری و انتقال دانش فنی تولید تجهیزات فوق پیشرفته ال ای دی ملترون فنلاند با گروه صنعتی شایان برق اراک برای نخستین بار انجام شد.
وی تصریح کرد: افزایش روابط تجاری در حوزه های مختلف صنعتی با جمهوری اسلامی ایران یکی از خواسته های فنلاند است.
سفیر فنلاند در ایران بیان کرد: ایران بازار بزرگ بین المللی در حوزه نفت و صنایع پتروشیمی محسوب می شود و از ظرفیت های مناسبی برای افزایش روابط تجاری با فنلاند برخوردار است.
نوروانتو گفت: این سفر برای آشنایی هرچه بیشتر با توانمندی های صنعتی استان مرکزی انجام شد و امید است در آینده نزدیک زمینه افزایش همکاری مشترک شرکت های فنلاندی با این استان فراهم شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی نیز در سخنانی گفت: این استان با دارا بودن بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی فعال به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور به شمار می رود.
مصطفی آمره افزود: استان مرکزی با برخورداری از بیشترین گروه کالاهای صنعتی از جمله فعالیت در حوزه سنگ ساختمان، تولید عایق های رطوبتی و موقعیت جغرافیایی مناسب از ظرفیت قابل توجهی برای برقراری روابط تجاری با کشور فنلاند و سایر کشورهای جهان برخوردار است.
وی ادامه داد: اختصاص ۱۲ هزار هکتار از زمین های استان مرکزی به شهرک های صنعتی ظرفیت های مناسبی برای توسعه سرمایه گذاری خارجی و داخلی است.
به گفته آمره، ۳۵ شهرک و ناحیه صنعتی با یک هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان مرکزی فعالیت می کنند.
سفیر فنلاند در ایران در این سفر ضمن دیدار با سید علی آقازاده استاندار مرکزی، قرارداد همکاری و انتقال دانش فنی تولید تجهیزات فوق پیشرفته ال ای دی را با گروه صنعتی شایان برق اراک امضا کرد.
فنلاند از کشورهای حوزه اسکاندیناوی واقع در شمال اروپا است که پایتخت آن هلسینکی است و پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
صنایع فلزکاری و فنی به ویژه کشتی سازی از جمله مهمترین مزیت های حوزه تولید فنلاند است که به خاطر مرغوبیت و طراحی مناسب شهرتی جهانی دارد.
صنعت ماهیگیری نیز در فنلاند برجسته است و در بخش کشاورزی، دامداری، غلات و لبنیات فعالیت چشمگیری در این کشور وجود دارد.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت در قلب ایران قرار دارد.
۱۹۵۵/۳۰۷۵

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع

این خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و مسئولیت آن به عهده منبع می باشد