گزارش شهر
کد خبر : 6291
جمعه - 15 تیر 1397 - 06:17

مالیات واحدهای تولیدی کاهش می یابد

[ad_1] به گزارش شورا نیوز به نقل از بامداد جمعه ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه برگزاری همایش بررسی قانون مالیات بر ارزش افزوده در کاشان به خبرنگاران گفت: بر اساس توافق بین دولت و مجلس در شرایط کنونی با هدف حمایت از واحدهای تولیدی نرخ مالیات عملکرد این واحدها از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد […]

مالیات واحدهای تولیدی کاهش می یابد

[ad_1]

به گزارش شورا نیوز به نقل از بامداد جمعه ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه برگزاری همایش بررسی قانون مالیات بر ارزش افزوده در کاشان به خبرنگاران گفت: بر اساس توافق بین دولت و مجلس در شرایط کنونی با هدف حمایت از واحدهای تولیدی نرخ مالیات عملکرد این واحدها از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.
وی افزود: میزان سهم پرداختی واحدهای تولیدی در اقتصاد از مالیات عملکرد سالانه بر این اساس یک پنجم کمتر می شود که برای بخش تولید بسیار مناسب است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این توافق هم اکنون در مرحله های نخستین قرار دارد و امید می رود با اجرای آن وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد.
وی با اشاره به مرحله های پایانی اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد: ۹۰ درصد این کار جمع بندی شده و بیشتر مواردی که فعالان اقتصادی مطرح کردند، در اصلاحیه قانون مد نظر قرار گرفته است.
پورابراهیمی اضافه کرد: پیش بینی می شود این قانون تا پایان مردادماه در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب برسد و به طور حتم با اصلاح قانون کنونی مالیات بر ارزش افزوده، مشکلات اقتصادی کشور در بسیاری از بخش ها برطرف خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد که نیمه دوم سال جاری شاهد اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده باشیم تا مشکلات واحدهای تولیدی در این زمینه به کمترین میزان ممکن برسد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه به اعمال تحریم های ظالمانه یکجانبه از سوی ایالات متحده آمریکا اشاره کرد و گفت: کمیته ضد تحریم در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و ۱۴ کارگروه تخصصی در این کمیته فعالیت می کنند.
وی گفت: با توجه به ادبیات جدید رئیس جمهوری در حوزه مباحث اقتصادی در حضور مسئولان نظام، تیم اقتصادی دولت باید متناسب با شرایط جدید جنگ اقتصادی تعریف و ترمیم شده و از کارآمدی، نوآوری، پویایی و هماهنگی لازم برخوردار باشد.
به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا، همایش بررسی قانون مالیات بر ارزش افزوده و تحولات روز کشور با حضور صاحبان صنایع شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان برگزار شد.
برخی از صادرکنندگان و صنعتگران کاشانی در این همایش مشکلات خود از جمله در زمینه نبود استرداد مالیاتی، مالیات بر ارزش افزوده و موانع صادرات را بیان کردند.
شبد**۶۱۳۶/۸۱۲۳**۱۳۷۹

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر