گزارش شهر
کد خبر : 6299
جمعه - 15 تیر 1397 - 21:57

احداث پالایشگاه روغن اکستراکت سبز در اردستان آغاز شد

[ad_1] تحریریه خبر شورا نیوز : خبرنگار ایرنا، فرماندار اردستان روز جمعه در آیین آغاز احداث این پالایشگاه گفت: این اقدام در راستای اجرای شعار اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از خروج ارز، کاهش مصرف سوخت و حرکت به سمت فعالیت های دانش بنیان است و امیدواریم با اجرای آن حضور سرمایه گذاران در شهرستان اردستان پررنگ […]

احداث پالایشگاه روغن اکستراکت سبز در اردستان آغاز شد

[ad_1]

تحریریه خبر شورا نیوز : خبرنگار ایرنا، فرماندار اردستان روز جمعه در آیین آغاز احداث این پالایشگاه گفت: این اقدام در راستای اجرای شعار اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از خروج ارز، کاهش مصرف سوخت و حرکت به سمت فعالیت های دانش بنیان است و امیدواریم با اجرای آن حضور سرمایه گذاران در شهرستان اردستان پررنگ تر شود.
این پالایشگاه در شهرک صنعتی اردستان به مساحت ۳۲ هزار مترمربع با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۲۰۰ نفری، ظرفیت تولید ۶۰ هزار تن محصول در سال را خواهد داشت که برای اجرای طرح ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است.
حمیدرضا تاملی افزود: کشور با سرمایه گذاری هایی که صورت می گیرد هم اکنون با اقتدار، امید و برنامه ریزی به سوی هدف های متعالی در حال حرکت می باشد.
وی اظهارداشت: حادثه ها و خبرهای منفی که در شرایط خاص کنونی در فضای مجازی و برخی رسانه ها منتشر می شود، نشان دهنده تلاش برخی همسوی با دشمنان برای ناکارآمد جلوه دادن دولت است و این عده در عمل نقش پیاده نظام دشمن را ایفا می کنند.
تاملی اضافه کرد: برخی محفل ها و جریان ها از مشکلات روز کشور که نتیجه بدعهدی های نظام سلطه می باشد، استفاده سیاسی می کنند و دانسته یا ندانسته آب به آسیاب دشمن می ریزند.
فرماندار اردستان گفت: دولت امروز در سیاست خارجی نسبت به سایر دوره های پس از انقلاب تحولات شگرفی ایجاد کرده که شاهد آن اختلاف کنونی بین ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی است.
نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه اظهارداشت: به رغم شرایط اقتصادی کنونی و اعمال تحریم های ظالمانه از سوی نظام سلطه، شخصیت هایی با استفاده از همه دانش و توان خود نسبت به سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی و کاهش وابستگی به خارج اقدام می کنند که قابل تقدیر است.
حجت الاسلام سید صادق طباطبائی نژاد گفت: دشمن به دنبال جلب همکاری دیگر کشورها برای اعمال تحریم هایی سخت علیه ایران است در حالی که مردم ما شرایط سختی مانند انقلاب و دفاع مقدس را با سربلندی پشت سر گذاشتند.
وی افزود: تنها راه پیشرفت کشور در این شرایط برداشتن موانع تولید است زیرا دشمن تلاش دارد با استفاده از گسل های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و قومی کشور را تجزیه کند.
نماینده اردستان در مجلس اضافه کرد: بحث اشتغال در این شرایط از اهمیت بیشتری برخوردار است و مسئولان شهرستانی باید برای بر طرف کردن مشکلات با سرمایه گذاران همکاری مناسبی داشته باشند.
مدیرعامل شرکت آمارانت مجری طرح احداث این پالایشگاه در این باره گفت: فرآیند و تجهیزات تولید روغن سبز جهت ساخت لاستیک به صورت دانش بنیان از سوی متخصصان این شرکت در کشور بومی شده و با این فناوری کاهش هشت درصدی مصرف سوخت در خودروهای سنگین و چهار درصد کاهش مصرف بنزین در خودروهای سبک را شاهد خواهیم بود.
بهزاد محمدی با اشاره به ۱۵ سال مطالعه این طرح اضافه کرد: استفاده از این روغن در فرآیند تولید لاستیک منجر به کاهش ۲۰ درصدی استهلاک خودرو و کاهش ۲۰ درصدی آلایندگی می شود.
اردستان با یک شهرک و ۲ ناحیه صنعتی زواره و مهاباد در فاصله ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
۷۴۳۱/۸۱۲۳

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر