[ad_1]

صادق نجفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در کشور، ۹۶۷ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد ضمن اینکه عملیات اجرایی ۶۷۰ شهرک صنعتی نیز در دست انجام است.
وی افزود: ۵۱ شهرک خصوصی نیز در کشور فعالیت می کنند که ۲۵ درصد از واحدهای صنعتی کشور در این شهرک ها مستقر هستند و فعالیت می کنند.
نجفی با بیان اینکه برنامه ما توسعه شهرک های صنعتی است، تاکید کرد: شهرک های صنعتی در مناطقی از کشور ایجاد می شود که متقاضی محور باشند.
وی در خصوص منطقه ویژه اقتصادی بانه گفت: این منطقه با توجه به نزدیکی اش به مرز سیرانبند از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است و ایجاد واحدهای تولیدی و مونتاژ کار در آن می تواند درآمدزایی خوبی داشته و اشتغال مولد برای استان کردستان ایجاد کند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و صنایع کوچک ایران یادآور شد: با استفاده از ظرفیت های موجود در منطقه ویژه اقتصادی بانه می توان آمار بیکاری را به حداقل رساند البته یکی از مهمترین راهکارهای ایجاد واحدهای تولیدی با ظرفیت اشتغالزایی بالا در این مناطق است.
به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا، ۴۵ درصد نیروی کار شاغل در بخش صنعت کشور در بنگاه های کوچک و متوسط مشغول کار هستند.
در مناطق ویژه اقتصادی قوانین گمرکی کشور اجرا نمی شود چون هدف تسهیل در امر واردات و صادرات و حمایت از صنعت داخلی و همچنین جذب فناوری های نوین در حوزه تولید و توسعه است و این مناطق ویژه بیشتر در مبادی نزدیک گمرکات و نقاط مرزی کشور ایجاد می شود.
سرمایه گذارانی که در منطقه ویژه اقتصادی سرمایه گذاری می کنند از تخفیف مالیاتی طبق قانون و مقررات جاری کشور برخوردار می شوند.
به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا، صادق نجفی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و صنایع کوچک کشور روز سه شنبه به منظور بازدید از شهرک های صنعتی و طرح های در حال ساخت استان کردستان، شرکت در دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی، تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک های استان و حضور در نشست گفت و گوی بخش خصوصی و دولت به سنندج سفر کرده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و صنایع کوچک کشور و هیات همراه امروز به بانه سفر و از شهرک صنعتی و همچنین منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان و شهرک صنعتی سقز بازدید کردند.
در حاشیه سفر معاون وزیر صنعت عملیات اجرایی کارخانه تولید توماتیک خودکار هه ندرین در شهرک صنعتی بانه با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی، تولید روزانه ۵۰ هزار عدد خودکار و اشتغال مستقیم ۳۰ نفر آغاز شد.
این واحد صنعتی ظرفیت تولید همه محصولات نوشت افزاری را دارد ولی در فاز اول اقدام به تولید خودکار، ماژیک وایت برد و ماژیک فسفری خواهد کرد.
شهرستان بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
۷۴۶۹/۹۱۰۲

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر