استان ها
کد خبر : 6247
سه شنبه - 12 تیر 1397 - 00:42

یک میلیارد ریال به آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد کمک شد

[ad_1] تحریریه خبر شورا نیوز : ایرنا مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس، دوشنبه در دومین نشست کارگروه این اداره کل در شیراز افزود: در ماه مبارک رمضان امسال، فراخوانی با عنوان پویش مهرورزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد داده شد که بر اساس آن سازمان‌ها و نهادهای بسیاری اقدام به جمع آوری […]

یک میلیارد ریال به آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد کمک شد

[ad_1]

تحریریه خبر شورا نیوز : ایرنا مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس، دوشنبه در دومین نشست کارگروه این اداره کل در شیراز افزود: در ماه مبارک رمضان امسال، فراخوانی با عنوان پویش مهرورزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد داده شد که بر اساس آن سازمان‌ها و نهادهای بسیاری اقدام به جمع آوری کمک کردند.
سیده معصومه دستغیب بیان داشت: از میان دستگاه‌های اجرایی، اداره کل آموزش و پرورش فارس ابتکار عمل را در دست گرفت و با همکاری یکی از بانک ها برای این امر خداپسندانه به هر یک از فرهنگیان متقاضی ۱۰ میلیون ریال وام پرداخت کرد.
او گفت: فرهنگیان از این طریق ۵۰۰ میلیون ریال برای کمک به آزادسازی زنان زندانی جرائم غیرعمد اختصاص داده اند که در تیرماه جاری در اختیار ستاد دیه این استان قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: همچنین کانون زنان بازرگان فارس مستقر در اتاق بازرگانی این استان نیز ۵۰۰ میلیون ریال برای آزادی اینگونه از زنان زندانی جمع‌ آوری کرده‌اند.
مشاور استاندار فارس بیان داشت: در قالب این پویش در مجموع یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جمع آوری شده که به ستاد دیه فارس تحویل داده خواهد شد.
دستغیب گفت: جشن آزادسازی تعدادی از زنان زندانی جرائم غیر عمد فارس، روز بیست و چهارم تیرماه جاری که همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت است، برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه فعالیت پویش مهرورزان با پایان یافتن ماه مبارک رمضان متوقف نشده و همچنان فعال است، تاکید کرد: باید تمام توان خود را برای آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد به کار بگیریم و موضوع جمع‌آوری کمک برای رهاسازی آنها از زندان محدود به گلریزان‌ها و مناسبت‌ها نباشد.

** فارس ۷۳ زن زندانی جرائم غیر عمد دارد
رئیس ستاد دیه استان فارس هم در این نشست، با تجلیل از فعالان پویش مهرورزان گفت: بانوان این استان حرکتی توفنده را در زمینه آزادی زنان زندانی جرائم غیر عمد ایجاد کرده‌اند که تا کنون نمونه آن را در کشور شاهد نبوده‌ایم.
خلیل تراب پور افزود: در قالب این پویش و باهدف آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد، ۱۷۰ نفر مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال وام گرفته اند که در این میان اداره کل آموزش و پرورش، دانشگاه شیراز، صدا و سیمای مرکز فارس و اداره کل فنی و حرفه‌ای این استان پیشگام بوده اند.
رئیس ستاد دیه استان فارس بیان کرد: متاسفانه مردان تا کنون در این طرح، وامی برای آزادی زندانیان دریافت نکرده‌اند و تنها بانوان به این موضوع ورود کرده‌اند و مبالغی که برای این کار انساندوستانه جمع آوری شده به برکت وجود بانوان بوده است.
تراب پور، شمار زندانیان جرائم غیر عمد استان فارس را یک هزار و ۲۹۳ نفر برشمرد و اظهار داشت: از این تعداد ۷۳ نفر زن هستند و اگر هر یک از هیات های مذهبی، موسسه های قرض الحسنه، حسینیه ها، مساجد، تکیه ها و خیریه ها در سال یک نفر از اینگونه زندانیان را آزاد کنند، بسیاری از مشکلات آنان حل خواهد شد.
وی گفت: ۴۱ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان فارس در ۶ ماه دوم سال ۹۶ از محل کمک های مردمی و ستاد دیه این استان از حبس رهایی یافتند.
۷۳۷۵ /۶۱۱۸ / ۲۰۲۷

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع

این خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و مسئولیت آن به عهده منبع می باشد