[ad_1]

تحریریه خبر شورا نیوز : خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری شامگاه شنبه در آیین فارغ التحصیلی ۲۰ تن از دانشجویان این دانشگاه در سنندج اظهار کرد: دانشگاه مذاهب در درجه اول به دنبال آگاهی بخشی، تنویر افکار عمومی بویژه نسل جوان نسبت به پیام راستین اسلام و قرآن است.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه مذاهب اسلامی حاصل اندیشه ناب رهبر معظم انقلاب است، افزود: تاسیس این دانشگاه به منظور تقریب افکار، اذهان، اندیشه ها و ایده ها از پیروان مختلف مذاهب اسلامی است.
مختاری تاکید کرد: این دانشگاه می تواند به مهمترین الگو و مدل برای پشتوانه نظری، فکری به صورت آکادمیک از پروژه وحدت میان مسلمانان تبدیل شود.
رئیس دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی یادآور شد: همزیستی مسالمت آمیز و درک نظرات سایر مذاهب و گفتمان سازی ظرفیت هایی است که می توان در این دانشگاه به آن رسید.
وی با بیان اینکه دانشگاه مذاهب اسلامی مسجد، حسینیه یا معبد نیست که یک طیف به بیان اعتقادات خود بپردازد، اضافه کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی مکانی برای نظریه پردازی است.
مختاری گفت: باید در جریان حرکت نوینی که ایجاد شده این دانشگاه در ابعاد مختلف علمی رشته ها و فضاهای آموزشی جدید و جذب هیات علمی توسعه پیدا کند.
رئیس دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی افزود: با توجه به ظرفیت های موجود و موقعیت جغرافیایی، دانشگاه مذاهب اسلامی در سنندج می تواند به یک مجتمع آموزشی بین المللی تبدیل شود.
سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی واحد سنندج هم در این آیین تصریح کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی ناشناخته و در مظلومیت مانده است.
مرتضی خسروپناه با بیان اینکه این دانشگاه پس از ۲۳ سال تاسیس آن از نظر شاخص های در نظر گرفته شده هنوز در ابتدای راه قرار دارد، گفت: امیدوارم حرکت نوینی که در این دانشگاه آغاز و به سرمنزل مقصود برسد.
وی یادآور شد: ویژگی منطقه ای کردستان از لحاظ قومی، فرهنگی و قرابت ها با اقلیم کردستان عراق شرایطی را فراهم کرده که دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج به یک مرکز و قطب منطقه ای تبدیل شود.
تحریریه خبر شورا نیوز : ایرنا، ۲۰ تن از دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی واحد سنندج در این آیین جشن فارغ التحصیلی خود را برگزار کردند از این تعداد، پنج تن مرد و ۱۵ بانو بودند.
در سفر رئیس دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی کشور ، سایت علمی و پژوهشی شهید ماموستا برهان عالی و سالن اجتماعات شهید شیخ الاسلام دانشگاه مذاهب کردستان نیز به بهره برداری رسید.
دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی واحد کردستان در سال ۱۳۸۹ تاسیس شد و در سه رشته فقه و حقوق شافعی، فقه و حقوق امامیه و علوم قرآن و حدیث ۱۵۰ دانشجو مشغول دانش اندوزی هستند.
/۹۱۰۲/۶۱۰۸ **شبس*۱۴۸۸ **

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر