گزارش شهر
کد خبر : 6199
جمعه - 8 تیر 1397 - 20:22

نوسان ارز تاثیر زیادی بر حوزه سلامت ندارد

[ad_1] به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی جمعه در آیین بهره برداری از بیمارستان ۳۲ تختخوابی حضرت فاطمه زهرا (س) شهرستان کوار استان فارس افزود: جهت گیری و اقدام های این وزارتخانه در حوزه بهداشت و درمان محرومیت زدایی و کاهش رنج مردم بویژه در مناطق کمتر توسعه […]

نوسان ارز تاثیر زیادی بر حوزه سلامت ندارد

[ad_1]

به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی جمعه در آیین بهره برداری از بیمارستان ۳۲ تختخوابی حضرت فاطمه زهرا (س) شهرستان کوار استان فارس افزود: جهت گیری و اقدام های این وزارتخانه در حوزه بهداشت و درمان محرومیت زدایی و کاهش رنج مردم بویژه در مناطق کمتر توسعه یافته بوده است.
وی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دولت های گذشته کارهای مختلفی به ویژه در حوزه سلامت صورت گرفته است اما آنچه در سال های اخیر در قالب طرح تحول نظام سلامت به وقوع پیوست، متفاوت تر و برجسته تر بوده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر این اساس سلامت از اولویت های مهم دولت بوده است و در این میان، کمک های مقام معظم رهبری و حمایت بی دریغ مجلس شورای اسلامی در تداوم اجرای این طرح بسیار تاثیرگذار بود.
قاضی زاده هاشمی افزود: این کارها، به این معنا نیست که هنوز در بخش سلامت مشکل وجود ندارد، حوزه سلامت از جمله زیرساخت های توسعه قلمداد تلقی می‌شود و توسعه همه جانبه در این عرصه نیازمند همراهی مردم و همه دستگاه‌ها است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه بر لزوم توجه بیشتر به خودمراقبتی و رعایت آموزه های سلامت تاکید کرد و گفت: هر چقدر هم در حوزه سلامت به افزایش امکانات و تجهیزات توجه شود اگر روند بیماری ها کنترل نشود عدم رعایت موازین ساده بهداشتی می‌تواند شرایط سلامت عمومی جامعه را مخدوش کند.
در این آیین که با حضور اسماعیل تبادار استاندار فارس برگزار شد، بیمارستان ۳۲ تختخوابی حضرت فاطمه زهرا (س) شهرستان کوار شامل بخش‌های مراقبت ویژه، اطفال، جراحی داخلی و زنان، اتاق عمل، زایشگاه و اورژانس به بهره برداری رسید.
عملیات اجرایی ساخت این بیمارستان سال ۸۷ آغاز شده بود.
این بیمارستان با پذیرش ۲۵۰ بیمار در روز توسط پزشک عمومی و فعالیت سه روز در هفته توسط پزشکان متخصص به ۸۰ هزار نفر از ساکنان شهر کوار و روستاهای اطراف خدمات ارائه می کند.
۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار اجرای این طرح از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی شیراز و کمک خیرین تامین شده است.
شهرستان کوار در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین روز جمعه در حالی که توسط دکتر مریم حضرتی معاون پرستاری این وزارتخانه همراهی می شد، در نشست هم اندیشی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز حضور یافت و ضمن بیان اولویت های این وزارتخانه، با پیشنهادهای آنان در زمینه ارتقای خدمات بهداشتی، درمانی و آموزش سلامت در کشور، آشنا شد.
قاضی زاده هاشمی روز جمعه همچنین از پردیس شهید دوران دانشگاه علوم پزشکی شیراز بازدید کرد.
واحد بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز از سال ۱۳۸۵ در جزیره کیش شکل گرفت. این واحد از ترم تحصیلی دوم سال ۱۳۹۲ به شیراز انتقال یافت و در سال ۱۳۹۵ عنوان آن به پردیس خودگردان شهید دوران صدرا تغییر نام یافت.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پنجشنبه برای سفری ۲ روزه به استان فارس، وارد شیراز شد. در نخستین روز از سفر وی به این استان و با حضور او، بیمارستان ۱۰ تختخوابی کامفیروز مرودشت به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی احداث بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی سید الشهداء (ع) شهرستان اقلید نیز آغاز شد.
مرکز قلب، طرح توسعه خدمات اورژانس هوایی و باند فرود بالگرد اورژانس نیز از طرح هایی بود که با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی در شهرستان آباده در شمال فارس به بهره برداری رسید.
وزیر بهداشت همچنین عصر پنجشنبه از بیمارستان ولی عصر (عج) و کلینیک سرطان شناسی این شهر بازدید و نحوه خدمات رسانی این مراکز را بررسی کرد.
قاضی زاده هاشمی همچنین بیمارستان محلی ۱۰ تخت‌خوابی شهدای سرچهان از توابع شهرستان بوانات را افتتاح کرد.
نخستین خانه بهداشت سیار عشایر کشور نیز با حضور وزیر بهداشت در سرچهان به بهره برداری رسید.
در این اتاق پیش ساخته سیار، پزشک، ماما و بهورز حضور می یابند و ارائه خدمات یک خانه بهداشت، پیش بینی شده است. این ظرفیت جدید حوزه سلامت برای نخستین بار در کشور، برای خدمت رسانی به مردم مناطق روستایی بخش سرچهان مورد استفاده قرار می گیرد.
وزیر بهداشت در ادامه سفر به استان فارس، راهی سعادت شهر مرکز شهرستان پاسارگاد شد و شامگاه پنجشنبه به صورت سرزده، از خدمات بیمارستان امام جعفر صادق(ع) این شهر بازدید کرد.
۶۱۱۳/ ۲۰۲۷

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر