استان ها
کد خبر : 6195
پنجشنبه - 7 تیر 1397 - 23:06

طرح ساماندهی قایق های بدون هویت بزودی اجرایی می شود

[ad_1] مختار آخوندی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در اسکله تعاونی صیادی بندر گناوه افزود: با اجرای این طرح درصورت ثبت قایق ها و شناورها در سازمان بنادر و دریانوردی، باتوجه به ظرفیت و شرایط مناطق به آنان اجازه فعالیت داده می شود. وی اضافه کرد: شیلات تنها در صورتی اجازه […]

طرح ساماندهی قایق های بدون هویت بزودی اجرایی می شود

[ad_1]

مختار آخوندی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در اسکله تعاونی صیادی بندر گناوه افزود: با اجرای این طرح درصورت ثبت قایق ها و شناورها در سازمان بنادر و دریانوردی، باتوجه به ظرفیت و شرایط مناطق به آنان اجازه فعالیت داده می شود.
وی اضافه کرد: شیلات تنها در صورتی اجازه فعالیت صیادی به شناورها را پس از ثبت خواهد داد که آن منطقه دارای ذخایر دریایی لازم باشد.
آخوندی اظهارداشت: باتوجه به برآوردهای موسسه تحقیقات شیلات کشور تلاش صیادی و قدرت برداشت در خلیج فارس ۴۰ درصد بیش از ظرفیت بازسازی ذخایر است و این روند به بحران تبدیل شده و در استان هایی نظیر بوشهر و خوزستان مشکل وجود دارد و افزایش نخواهیم داشت.
مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات کشور در باره طرح بازدارندگی از صید ترال گفت: درحالیکه پیش از این اگر اعتراضی در زمینه صید ترال وجود داشت باید در تهران پیگیری و رسیدگی می شد، با ابلاغیه جدید این اختیار به استان ها و شهرستان ها تفویض شده است.
آخوندی افزود: براین اساس هر شناوری که صید ترال انجام داد توسط یگان ویژه حفاظت منابع دریایی و دریابانی همان منطقه توقیف و پروانه متخلف در وهله اول سه ماه تعلیق و اگر دوبار ازطرف دادگاه محکوم شود بطور کامل ابطال می شود.
وی با بیان اینکه طرح برخورد با روش صید ترال ۲ هفته پیش انجام شده است، اظهارداشت: تاکنون چندین شناور که اقدام به صید ترال کرده بودند توقیف و به دادگاه ارجاع شدند.
آخوندی، خواستار همکاری و مشارکت صیادان در اجرای طرح دریابست و برخورد با صید ترال شد.
مدیرکل دفتر امور صید وصیادی شیلات کشور اجرای طرح دریابست را در افزایش صید میگو نتیجه بخش و اثرگذار دانست و گفت: پارسال استان بوشهر ۳۷ درصد، هرمزگان ۲۵ و خوزستان ۱۲۰ درصد با اجرای طرح دریابست افزایش صید میگو داشتند.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد و شغل عمده مردم به دریا وابسته است.
۶۱۶۴/۶۰۴۳**

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع

این خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و مسئولیت آن به عهده منبع می باشد