گزارش شهر
کد خبر : 6167
چهارشنبه - 6 تیر 1397 - 13:21

۱۰۳ هزار دانش آموز اتباع بیگانه غیر مجاز ثبت نام شدند

[ad_1] به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا، احمد محمدی فر سه شنبه شب در نشست هیات دیپلماتیک کشورهایی حامی پناهندگان در بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان افزود: فرزندان اتباع بیگانه غیرمجاز باید با توجه به فرمان رهبر معظم انقلاب در مدارس پذیرفته شوند. مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور بیان […]

۱۰۳ هزار دانش آموز اتباع بیگانه غیر مجاز ثبت نام شدند

[ad_1]

به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا، احمد محمدی فر سه شنبه شب در نشست هیات دیپلماتیک کشورهایی حامی پناهندگان در بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان افزود: فرزندان اتباع بیگانه غیرمجاز باید با توجه به فرمان رهبر معظم انقلاب در مدارس پذیرفته شوند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور بیان کرد: بیش از ۵۰۰ هزار دانش آموز اتباع بیگانه امسال در مدارس کشور مشغول به تحصیل خواهند شد.
محمدی فر افزود: استان کرمان یکی از مهمترین پذیرندگان پناهندگان است و روی گشاده و مهمان نوازی مردم این خطه موجب شده بیشترین پناهندگان در این استان زندگی کنند.
وی تصریح کرد: اوایل سال ۲۰۱۸ حدود ۵۰۰ تا ۶ هزار ظرفیت صدور روادید برای کشور افغانستان ایجاد شد که با مهاجرت های غیرمجاز مواجه شدیم.
به گفته محمدی فر، امسال ۹۲ هزار نفر از اتباع بیگانه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است.
محمدی فر بیان کرد: توجه به معیشت پناهندگان از اولویت های اصلی است.
مدیرکل اتباع خارجی استانداری کرمان نیز در بازدید هیات هایی از ۱۳ کشور حامی پناهندگان از مهمانشهر رفسنجان گفت: ساخت پنج واحد سرپناه در مهمانشهر رفسنجان رو به اتمام است و در آینده نزدیک تحویل داده می شود.
حمید شمس الدینی اظهار کرد: مهمانشهر رفسنجان دارای هزار و ۳۷۰ واحد مسکونی است که ۸۰ درصد این تعداد فاقد امنیت لازم است.
وی تصریح کرد: پنج هزار و ۵۰۰ نفر در قالب یک هزار و ۱۳۵ خانوار در مهمانشهر رفسنجان زندگی می کنند که هزار و ۴۰۰ دانش آموز در مدارس این مهمانشهر مشغول به تحصیل هستند.
شمس الدینی بیان کرد: تمام امکانات شامل نانوایی، بهداشت، مدرسه و غیره در مهمانشهر رفسنجان مهیا شده است و سال گذشته ۳۰ هکتار از وسعت این مهمانشهر بمنظور ایجاد امنیت بیشتر حصارکشی شد.
وی گفت: همچنین ۳۰ هزار متر مربع آسفالت خیابان ها و معابر مهانشهر رفسنجان انجام شد و سعی می کنیم تا سال آینده با ساخت سرپناه، آلونک های این مهمانشهر جمع آوری شود.
وی افزود: اداره کردن ۶۰ هزار تبعه خارجی که معادل ۱۰ شهر تعریف شده مشکل است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در جریان بازدید هیات کمیساری عالی کشور و سفرای چند کشور حامی پناهندگان از مرکز جامع سلامت پیامبر اعظم (ص) رفسنجان گفت: اداره کل مهاجرین استان کرمان و مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به راه اندازی سامانه اتباع بیگانه کرده اند که در زمان حاضر ۴۰ هزار نفر از اتباع بیگانه در رفسنجان دارای پرونده پزشکی هستند.
علی اسماعیلی ندیمی بیان کرد: موفق به ساخت مرکز تسهیلات زایمان و مرکز جامع خدمات سلامت برای اتباع بیگانه شدیم و ۲ مرکز در خارج مهمانشهر و یک مرکز در داخل با ۲۰ نیرو خدمات بهداشتی به آنها ارائه می دهد.
وی افزود: بیشترین حضور اتباع خارجی در کشور در رفسنجان است که به دلیل شرایط کشاورزی و پسته کاری حضور اتباع بیگانه در این شهرستان فراهم شده است.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: اقدامات بهداشتی از جمله مراقبت های مادران باردار، سالمندان، ارائه مکمل های دارویی، انجام واکسیناسیون، مقابله با هرگونه بیماری به این افراد ارائه می شود.
وی ادامه داد: مهاجرت و رفت و آمد اتباع به افغانستان موجب افزایش میزان بیماری ها واگیردار می شود و این مهم یکی از مشکلات موجود است به طوری که سال گذشته ۱۰۰ درصد بیماران مبتلا به مالاریا و ۳۰ درصد بیماران مبتلا به سل در رفسنجان از بیماران افغان بوده اند که مشکلات جدی ایجاد کرده است.
وی پیشنهاد کرد: اعتباری برای ساخت مرکز تسهیل زایمان در مجاورت زایشگاه برای اتباع بیگانه تخصیص یابد.
هیات های دیپلماتیک ۱۱ کشور و آژانس های سازمان ملل متحد در ایران شامگاه دوشنبه وارد فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان شدند.
این هیات در سفر ۲ روزه به استان کرمان از کارگاه های آموزشی و مراکز مختلف پناهندگان مستقر در شهرستان های کرمان و رفسنجان بازدید کردند.
بیش از ۳۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی در استان کرمان اقامت دارند که بشتر آنها از اتباع کشور افغانستان هستند.
رفسنجان با ۱۶ هزار کیلومتر مربع بر سر بزرگراه های یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس واقع شده است.
۳۰۲۹/۷۴۳۳

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر