گزارش شهر
کد خبر : 6161
چهارشنبه - 6 تیر 1397 - 03:02

معاون وزیرکار: مسائل ملی فدای بروکراسی اداری نشود

[ad_1] به گزارش شورا نیوز به نقل از سه شنبه شب خبرنگار ایرنا، سید حمید کلانتری عصر امروز در هفتمین کارگروه اشتغال استان کردستان، طرح پایدار روستایی را یک طرح ملی و مورد تاکید همه مسئولان کشور دانست و افزود: کردستان جز ۶ استان برتر کشور از نظر تحرک و پویایی در اجرای این طرح […]

معاون وزیرکار: مسائل ملی فدای بروکراسی اداری نشود

[ad_1]

به گزارش شورا نیوز به نقل از سه شنبه شب خبرنگار ایرنا، سید حمید کلانتری عصر امروز در هفتمین کارگروه اشتغال استان کردستان، طرح پایدار روستایی را یک طرح ملی و مورد تاکید همه مسئولان کشور دانست و افزود: کردستان جز ۶ استان برتر کشور از نظر تحرک و پویایی در اجرای این طرح است.
وی یادآورشد: هنر مدیریت استان و دستگاه های اجرایی در این است که با رفع موانع، سرعت انجام کار را همراه با کیفیت در پرداخت بیشتر کرده و در شرایط سخت ابعاد مختلف اجرای طراح را همراه با کیفیت و کمیت به پیش ببرند.
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: هدف این طرح ایجاد اشتغال پایدار در روستاها است نه سبقت گیری شهرستان ها از هم برای جذب بیشتر اعتبارهای بی هدف ، از این رو باید مساله توجه به کمیت و کیفیت که مورد تاکید اعضای شورای عالی اشتغال کشور از جمله رئیس جمهوری است، در آن محقق شود.
کلانتری ادامه داد: طرح اشتغال پایدار روستایی امتیاز ویژه ای برای روستائیان است تا بتوانند با استفاده از این امکانات در کنار اینکه برای خود و دیگر اهالی روستا اشتغال ایجاد می کنند در راستای جلوگیری از مهاجرت نیز اقدام کنند.
وی درباره همکاری بانک ها با اجرای این طرح گفت: بانک ها باید فرض را بر این بگیرند افرادی که برای دریافت تسهیلات اقدام می کنند توان باز پرداخت آن را دارند ضمن اینکه برای حل مشکلات جامعه و بیکاری در کشور همکاری بیشتری داشته باشند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: روند انجام طرح اشتغال پایدار روستایی اکنون در حال سرعت گرفتن است و با توجه به اینکه مدت زمان آن از آخر تیر به پایان مرداد موکول شده انتظار می رود استانداران، فرمانداران، مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها با تسلط بیشتری روند آن را پیش ببرند.
کلانتری گفت: به منظور حمایت از فرمانداران و دستگاه های اجرایی برای هر کدام از شهرستان ها که بتوانند تا آخر تیر بالای ۸۰ درصد از سهمیه تخصیصی خود را جذب و پرداخت کنند استفاده بدون محدودیت ۲۰ درصد باقی مانده تا آخر مرداد فراهم می شود.
وی بر پیگیری طرح های پیشنهاد شده به کارگروه ملی از سوی دستگاه های اجرایی استان کردستان تاکید کرد و یادآور شد: در کنار این باید به تعاونی های کار آمد و محصول محور به ویژه در حوزه روستایی توجه کرد تا بتوان نقش ارزش افزوده محصولات کشاورزی را در معیشت روستاییان بیشتر کرد.
به گزارش شورا نیوز به نقل از ایرنا، طرح اشتغال پایدار روستایی استان کردستان با ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار ۳.۱ درصد از سهم کشور را به خود اختصاص داده و تاکنون یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال آن به بانک های عامل تخصیص داده شده است.
تاکنون میزان پرداختی این تسهیلات به ۱۴ درصد میزان تخصیص یافته معادل ۱۹۵ میلیارد ریال رسیده که این میزان تسهیلات به ۲۴۹ طرح پرداخت شده تا با اجرای آنها برای ۵۷۹ نفر شغل ایجاد شود.
شبد**۳۰۳۴ /۹۱۰۲ **۱۰۱۰

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر