گزارش شهر
کد خبر : 6163
چهارشنبه - 6 تیر 1397 - 04:36

افزایش مهاجرت های اتباع خارجی را پیش روی خود احساس می کنیم

[ad_1] تحریریه خبر شورا نیوز : ایرنا، احمد محمدی فر شامگاه سه شنبه در نشست مشترک مدیران استان کرمان با هیات دیپلماتیک و سفرای کشورهای مجارستان، انگلستان، اندونزی، لهستان، استرالیا، فرانسه، آلمان، دانمارک، نیجریه، نروژ و فنلاند افزود: امروز نشانه های روشن و امیدوار کننده ای از جامعه جهانی و به ویژه اتحادیه اروپا و […]

افزایش مهاجرت های اتباع خارجی را پیش روی خود احساس می کنیم

[ad_1]

تحریریه خبر شورا نیوز : ایرنا، احمد محمدی فر شامگاه سه شنبه در نشست مشترک مدیران استان کرمان با هیات دیپلماتیک و سفرای کشورهای مجارستان، انگلستان، اندونزی، لهستان، استرالیا، فرانسه، آلمان، دانمارک، نیجریه، نروژ و فنلاند افزود: امروز نشانه های روشن و امیدوار کننده ای از جامعه جهانی و به ویژه اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی درباره اقدامات حمایتی از موضوع مهاجرین و پناهندگان می بینیم.
وی ادامه داد: اما باز نسبت به نیازها ضرورت دارد توجه بیشتری را جامعه جهانی به این موضوع داشته باشد.
وی از استان کرمان به عنوان یک قطب فرهنگی و اقتصادی یاد کرد و گفت: این استان در برخی شاخص ها بعد از استان تهران بزرگترین جمعیت پناهندگان را در خود جای داده است.
وی بیان کرد: حضور بزرگترین جمعیت اتباع قانونی و پناهندگان غیر قانونی بروز چالش ها و مشکلات عدیده ای برای مسئولان استان کرمان شده است اما همت بلند، روی گشاده و مهمان نوازی مردم این خطه باعث شده یکی از بخش هایی باشد که بیشترین خدمات را به جمعیت مهاجرین داده است.
محمدی فر اظهار داشت: خدمات رسانی به پناهندگان در ایران و استان کرمان در حالی انجام می شود که ما خبرهای خوشی از موضوع مهاجرین، آوارگان و پناهندگان در سطح جهان نمی شنویم و جدا کردن خانواده ها، نگه داشتن در پشت دروازه کشورها و غرق شدن اخباری است که ما هر روز با آنها مواجه هستیم.
وی تاکید کرد: ما در جمهوری اسلامی همواره در صدد آن هستیم که مهاجرت قانونی به سمت کشور را تسهیل کنیم.
محمدی فر گفت: در اوایل سال ۲۰۱۷ حدود ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار ظرفیت صدور ویزا برای کشورر افغانستان ایجاد کرده ایم تا مردم این کشور بتوانند به صورت قانونی وارد ایران شوند اما همواره با موضوع مهاجرت های غیر قانونی روبرو هستیم.
وی با اشاره به اینکه استان کرمان اولین دروازه ورود مهاجران غیرقانونی به کشور است، ادامه داد: در سه سال گذشته حدود ۱۰۳ هزار نفر از فرزندان مهاجرین غیر قانونی را در اجرای فرمان مقام معظم رهبری در مدارس کشور ثبت نام کرده ایم.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اظهارداشت: در هفته اخیر ثبت نام مجدد این دانش آموزان را آغاز کرده ایم و برآورد می شود امسال نزدیک ۵۰۰ هزار دانش آموز از خانواده مهاجرین و اتباع در مدارس کشور ثبت نام کنند و این در حالی است که ظرفیت های آموزشی، ظرفیت های محدودی است.
وی بیان کرد: امسال حدود ۹۲ هزار نفر را با کمک کمیساریای سازمان ملل تحت پوشش رایگان بیمه سلامت درآورده ایم.
وی گفت: بهره مندی از بیمه سلامت همانند ایرانیان برای تمامی مهاجرین همچنان امکان پذیر است و خوشبختانه با مذاکرات انجام شده، پذیرفته شده که علاوه بر پناهندگان بتوانیم مهاجرین را از خدمات بیمه با فرانشیز دولتی برخوردار کنیم.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اظهارداشت: توجه به موضوع معیشت و حمایت از معیشت پناهندگان نیز به عنوان یکی از اولویت ها و دغدغه های اصلی است که نیاز داریم در این حوزه بیشتر فعالیت و کار کنیم.
این هیات از شامگاه گذشته وارد کرمان شده و تا فردا در این استان حضور خواهند داشت.
۷۴۴۰/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر