استان ها
کد خبر : 6153
سه شنبه - 5 تیر 1397 - 01:21

۵۰۰ هزار تن به ظرفیت کنسانتره مس کشور افزوده می ‌شود

[ad_1] تحریریه خبر شورا نیوز : ایرنا ،مهدی کرباسیان روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات صنعت شهرستان رفسنجان در منطقه ویژه اقتصادی این شهر افزود: سال گذشته ۱۳ پروژه در حوزه مس در استان کرمان با اعتبار بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان افتتاح شد. وی اضافه کرد: کارخانه اسید نیز در سرچشمه رفسنجان به […]

۵۰۰ هزار تن به ظرفیت کنسانتره مس کشور افزوده می ‌شود

[ad_1]

تحریریه خبر شورا نیوز : ایرنا ،مهدی کرباسیان روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات صنعت شهرستان رفسنجان در منطقه ویژه اقتصادی این شهر افزود: سال گذشته ۱۳ پروژه در حوزه مس در استان کرمان با اعتبار بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان افتتاح شد.
وی اضافه کرد: کارخانه اسید نیز در سرچشمه رفسنجان به بهره برداری خواهد رسید و نگرانی‌ها برطرف می‌شود و قولی که داده شده این است که پروژه اسید سرچشمه با سرمایه‌ گذاری ۱۹۰ میلیون دلار در نیمه دوم امسال افتتاح می‌ شود.
کرباسیان تصریح کرد:کارخانه اسید خاتون ‌آباد در این استان هم در منطقه دیگری امسال فراهم می ‌شود و حدود ۱۵۰ میلیون دلار هم شرکت ملی صنایع مس ایران در آن منطقه سرمایه‌گذاری کرده است.
وی ادامه داد: در غرب استان کرمان پروژه عمده و وسیع تیاتنیوم در کهنوج است که ۱۳۰ هزار تن کنستانتره و ۷۰ هزارتن سرباره تولید می کند و همه اینها نشان می‌دهد کرمان استان زرخیزی است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در کرمان معادن سنگ‌ آهن به طور وسیع وجود دارد و در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با همت سرمایه ‌گذاران پروژه‌های متعددی افتتاح شد که اینها مسیر صحیح و درست اقتصاد مقاومتی است.
وی تصریح کرد: در کشور ایران مردم با تمام سختی‌ها و گرفتاری‌ها پای استقلال ‌شان ایستاده‌اند و کشور به سمت صنعتی‌ شدن پیش می‌ رود.
کرباسیان اظهار داشت: ما باید بپذیریم نباید روی اروپا حتی روسیه و چین هم حساب کنیم چون آن‌ ها منافع ملی و سیستم بانکی خود را می‌ بینند و نشان می ‌دهد که نمی ‌توانند به راحتی از چرخه سیستم بانکی بین‌المللی که فرماندهی ‌اش دست آمریکاست خارج شوند.
کرباسیان اضافه کرد: همدلی و وحدت درون و استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور موردی است که ظرف ۳۰ سال گذشته مغفول مانده باید بپذیریم از این ظرفیت مالی وسیعی که داریم استفاده کنیم.
کرباسیان گفت: پساب یکی از امتیازاتی است که این روزها با وجود کم‌ آبی می ‌تواند کمک باشد و رفتن به سمت صنعتی شدن، آب نیاز دارد و یکی از راه‌های تأمین آب استفاده از پساب است و بخش صنعت هم باید حداکثر صرفه ‌جویی در بخش انرژی را داشته باشد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به موضوع مسؤولیت اجتماعی اشاره و تأکید کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران در سطح کشور مسئولیت اجتماعی خود را به طور خوبی انجام داده اما در رفسنجان باید شفاف بودجه‌ای تصویب شود.
تحریریه خبر شورا نیوز : ایرنا از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،مجتمع های زیر مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران در فروردین ماه، ۱۰۷ هزار و ۷۹۵ تن کنسانتره مس تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه با پارسال ۱۵ درصد رشد نشان می دهد.
رفسنجان در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.
۷۴۳۳/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع

این خبر توسط موتور جستجوی شورا نیوز دریافت شده و مسئولیت آن به عهده منبع می باشد