[ad_1]

تحریریه خبر شورا نیوز : ایرنا ، عیسی منصوری روز شنبه در نشست ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سیرجان با تاکید برحفظ موفقیت ها و دستاوردهای موجود افزود: شهرستان سیرجان و استان کرمان در حوزه اشتغال و اقتصاد موفق بوده و خوب عمل کرده و الگوی خوبی برای بحث اشتغال با وجود معین های اقتصادی هستند .
وی اضافه کرد: امروز نیازمند ایجاد تکنولوژی روز برای مبحت اشتغال هستیم و اگر به روش های سنتی عمل شود به یقین اشتغال پایدار نمی ماند.
منصوری گفت : شهرستان سیرجان در بخش خدمات ، صنعت و کشاورزی ظرفیت های خوبی دارد که می تواند معیشت مردم و اقتصاد جامعه را مدیریت کند و باید از این ظرفیت ها بخوبی صیانت و استفاده شود .
وی با اشاره به اینکه شرکت های معین اقتصادی کمک خوبی برای توسعه بازار دارند، افزود : صنایع دستی خوبی داریم و باید بمنظور خلق فرصت های جدید شغلی تقویت شوند که مهارت آموزی با نظارت و مدیریت مراکز فنی و حرفه ای به بخش خصوصی می تواند به تحقق این مهم کمک کند.
وی پیرامون حضور نیروی کار خارجی در استان کرمان و منطقه سیرجان هم گفت : اگر هماهنگ عمل شود و همه نهادها وظایف خود را خوب انجام دهند نیروی کار خارجی غیر قانونی در استان کرمان کم می شود و به صفر می رسد و این طرح تا سه ماه آینده در استان کرمان اجرا خواهد شد.
در این نشست سرمایه گذران و بخشداران و دهیاران مشکلات اشتغال و اقتصاد را در بخش ها و روستاها مطرح کردند و مقرر شد معین های اقتصادی با همکاری ادارات تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در جهت رفع موانع کاری اقدام کنند.
مدیر عامل شرکت معدنی توسعه آهن فولاد سیرجان هم گفت : این واحد صنعتی معین اقتصادی بخش مرکزی است که از سال گذشته ۱۵۰ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال را از اعتبازات بانکی خود برای اخذ تسهیلات به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال معرفی کرده است.
محمود سلطانی زاده افزود : حفظ وضعیت موجود و اشتغال از اولویت های کاری ما است و برای اشتغال های خانگی و مشاغل خرد براساس ایفای مسئولیت اجتماعی خود وام های کم بهره را به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کردیم.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر هم در این نشست کار و اشتغال از پرداخت نشدن وام های خود اشتغالی در سطح استان انتقاد کرد و گفت : فقط ۱۵ درصد این تسهیلات تاکنون پرداخت شده و به دست مردم رسیده است.
شهباز حسن پور از ساخت یکصد واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در یکصد روستای شهرستان سیرجان خبر داد و گفت : این واحدها توسط سپاه پاسداران در روستاهای شهرستان ساخته می شود.
وی از بیمه عشایر و روستائیان شهرستانهای سیرجان و بردسیر خبر داد و گفت : این بیمه بر اساس هماهنگی با وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی به افرادمناطق عشایری که هنوز بیمه نشده اند با پرداخت مبلغ ۵۰ هزار تومان در ماه برقرار می شود و شامل همه مزایای بیمه و از کار افتادگی و دریافت حقوق است و مددجویان کمیته امداد و قالیبافان هم می توانند از آن بهره مند شوند.
سیرجان در ۱۷۶کیلومتری جنوب غربی کرمان قرار دارد.
۷۴۳۵/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر