گزارش شهر
کد خبر : 6119
یکشنبه - 3 تیر 1397 - 04:36

پنج هزار روستا به عنوان کانون اشتغال کشور انتخاب شدند

[ad_1] تحریریه خبر شورا نیوز : ایرنا، عیسی منصوری شامگاه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان افزود: تعداد یکهزار روستا در فاز نخست برای شکوفایی ظرفیت اشتغال روستاها طی روزهای آینده معرفی و برای هرکدام از این روستاها یک تسهیل گر درنظر گرفته می شود. وی اظهار داشت: باید ظرفیت اقتصادی […]

پنج هزار روستا به عنوان کانون اشتغال کشور انتخاب شدند

[ad_1]

تحریریه خبر شورا نیوز : ایرنا، عیسی منصوری شامگاه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان افزود: تعداد یکهزار روستا در فاز نخست برای شکوفایی ظرفیت اشتغال روستاها طی روزهای آینده معرفی و برای هرکدام از این روستاها یک تسهیل گر درنظر گرفته می شود.
وی اظهار داشت: باید ظرفیت اقتصادی روستاها از در حوزه صنایع دستی از جمله برای فرش دستباف شکوفا شود.
وی گفت: کشور ۹ سال پیش میزان پنج هزار تن صادرات فرش دستباف داشته و اکنون این صادرات به کمتر از ۵۰۰ تن رسیده است .
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این وزارتخانه با توافق با تشکل های مردم نهاد اشتغال را محلی کرده و از ظرفیت های شرکت های خصوصی در راستای افزایش اشتغال از نگاه ملی استفاده می برد.
وی تصریح کرد: شرکت ها و نهادهای معین اقتصادی استان کرمان تجربه ویژه و روش مناسبی برای افزایش سرانه اشتغالزایی است.
منصوری گفت: نگاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اشتغالزایی لزوما پرداخت وام نیست و این وام به تنهایی موجب اشتغالزایی نمی شود مگر اقدامات دیگری را شاهد باشیم.
وی افزود: برنامه اشتغال روستایی در بهمن ماه ۹۶ آغاز شده است و حدس بر این بود که فرایند ثبت نام افراد برای تسهیلات اشتغال روستایی زمانبر خواهد بود.
وی ابراز کرد: پرداخت اعتبارات توسط بانک ها بر اساس اولویت طرح ها نبوده با وجودی که در این زمینه دستورالعمل به بانک ها ابلاغ شده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بسیاری از طرح های مراجعه کننده به بانک ها در زمینه دام و فرش بوده است و اگر تمامی ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی را به دام اختصاص بدهیم، باز هم اعتبار کم می آید.
وی افزود: برای افزایش سرعت اشتغالزایی بانک ها نباید از کسی مجوز بخواهند و اعتبارات در راستای اولویت مصوب مجلس شورای اسلامی پرداخت می شود.
وی بیان کرد: حدود ۳۰ درصد از طرح های معرفی شده توسط بانک ها یا رد، متوقف و یا در حال بررسی هستند و بخشی بسیاری از طرح های معرفی شده به دلیل چک برگشتی و اقساط معوق و یا نداشتن وثیقه معلق شده است.
منصوری گفت:باید دستگاه های مربوطه برای بدهی و چک برگشتی همکاری کنند تا این مشکل برطرف شود.
وی تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری صندوق ضمانت تعاون، مصوب کرده که برای دریافت تسهیلات تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان نیاز به وثیقه نباشد و تنها از این افراد سفته گرفته شود.
وی گفت: مصوب شده که ۱۰۰ درصد از بیمه فعالیت های معدنی توسط صندوق بیمه معدنی تامین شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: طرح هایی که برای دریافت تسهیلات به بانک ها ارسال شده برای بررسی و انعقاد قرارداد زمانبر است و این اشکالات را باید بانک برطرف کنند.
وی عنوان کرد: بانک ها باید اعتبارات اشتغالزایی را افزایش دهند و یا تعداد بانک های همکار را افزایش می دهیم.
وی گفت: برای اینکه وام به ثمر بنشیند اولویت بندی در طرح ها شده است و در این زمینه اشکالات سیستمی طی نشست هایی با مدیران بانک ها در حال بهبود و برطرف شدن است.
منصوری افزود: هنر پرداخت وام نیست لذا باید اقتصاد استان ها را از بخشی به بخش دیگر منتقل کرد و برای رونق و رکود داشتن یک نسخه روش مناسبی نیست.
وی با بیان اینکه برای اجرای برنامه های توسعه ای باید از ظرفیت های متفاوت استان کرمان استفاده شود اظهار داشت: باید اعتبارات را از سوی طرح هایی ازجمله کشاورزی به سمت طرح های IT، صنایع دستی و گردشگری برای افزایش اشتغال زایی ببریم.
وی گفت: باید مشکلات اشتغالزایی استان کرمان، سیستمی و مصداقی با هماهنگی و هم افزایی برطرف شود.
کارگروه اشنغال و سرمایه گذاری استان کرمان با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرپرست استانداری کرمان، مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان بانک ها در محل سالن پییامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد.
۷۴۲۰/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر