[ad_1]

محسن مهر علیزاده عصر جمعه در نشستی با اعضای کمیته برگذاری بازی‌های آسیایی جاکارتا و شورای المپیک آسیا آفزود: برای ورزشکاران اصفهانی که در این مسابقات مدال های طلا، نقره و یا برنز را کسب کنند به ترتیب ۵۰، ۳۰ و ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
او اضافه کرد: از مجموع ۳۸۰ ورزشکار اعزامی کشور به مسابقات آسیایی’ جاکارتا ‘ حدود یک هفتم انان اصفهانی هستند لذا باتوجه به برخورداری از ورزشکاران تراز اول و اسپانسرهای متعدد، این استان آماده میزبانی و برگزاری همایش ها و جلسات فدراسیون آسیایی است .
مهرعلیزاده با اشاره به اینکه ۸۲ ورزشکار اصفهانی هم اکنون در اردوهای تیم ملی هستند، پیش بینی کرد که حدود ۵۰ نفر از آ‌نها به مسابقات آسیایی اعزام شوند.
وی تعامل با اعضای شورای المپیک آسیایی را خوب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که با توجه به این تعامل، ورزش اصیل زورخانه‌ای و پهلوانی به این بازی‌ها اضافه شود.
در این نشست همچنین معاون شورای المپیک آسیا با اشاره به برگزاری هجدهمین دوره المپیک آسیایی در شهریورماه آینده در جاکارتا گفت : این مسابقات در ۴۰ رشته و ۴۶۵ رویداد برگزار می‌شود.
حیدر فرمان با اشاره به برگزاری مسابقات ‘فان ران’ گفت: ‘فان ران’ پیش از این در ۲۲ شهر برگزار شده است و تهران و اصفهان به ترتیب بیست و سه و بیست و چهارمین شهرهایی هستند که میزبان برگزاری این ورزش خواهند بود.
او در خصوص آمادگی جاکارتا برای میزبانی و برگزاری المپیک آسیایی گفت: دولت اندونزی اعتبار قابل‌ توجهی به این مسابقات اختصاص داده و بسیاری از ورزشگاه‌های این کشور بازسازی‌شده‌ است، علاوه بر این بزرگراه‌ها و اتوبان‌های بسیاری برای دسترسی آسان‌تر ورزشکاران ایجاد شده است تا بازی‌های آسیایی در این کشور به نحو احسن برگزار شود.
معاون شورای المپیک آسیا خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم قضاوت‌ها در این مسابقات صحیح باشد و بر این موضوع نظارت ویژه‌ای داریم.
۸۱۱۴/ ۱۳۳۹

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر