گزارش شهر
کد خبر : 6101
جمعه - 1 تیر 1397 - 21:47

قاضی عسکر:مسئله حج را از روابط سیاسی جدا کرده ایم

[ad_1] حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر روز جمعه در همایش آموزشی، توجیهی زائران حج تمتع امسال در مشهد افزود: هر چند رابطه سیاسی با عربستان نداریم اما مساله حج را از این روابط جدا کرده ایم و آنها هم این امر را پذیرفته اند. وی با بیان اینکه عربستان سال گذشته به تعهد خویش […]

قاضی عسکر:مسئله حج را از روابط سیاسی جدا کرده ایم

[ad_1]

حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر روز جمعه در همایش آموزشی، توجیهی زائران حج تمتع امسال در مشهد افزود: هر چند رابطه سیاسی با عربستان نداریم اما مساله حج را از این روابط جدا کرده ایم و آنها هم این امر را پذیرفته اند.
وی با بیان اینکه عربستان سال گذشته به تعهد خویش در رعایت عزت و کرامت زائران ایرانی پایبند بود، اظهار کرد: امسال ۸۵ هزار زائر به خانه خدا مشرف می شوند و باید سعی کنیم روی خطوط قرمز پا نگذاریم.
وی گفت: ما نمی خواهیم با کسی درگیری داشته باشیم و هدف ما حضور در مراسم حج است، نه دادن شعار های مخالف که تبدیل به تفرقه شود.
حجت الاسلام قاضی عسکر افزود: پارسال فضاسازی های سنگینی صورت گرفت و جمعی از مردم ثبت نام نکردند که باعث شد از اولویتهای بعدی ثبت نام کنیم اما حج خوبی برگزار شد و این مراسم را عزتمندانه، آبرومندانه و درکمال آسایش و رفاه برگزار کردیم.
وی اظهار کرد: پیش بینی می کنیم حج امسال را بهتر از سال قبل برگزار کنیم.
وی با اشاره به شبهه افکنی ها علیه مراسم حج گفت: طبق اطلاعاتی که مطرح شده اخیرا حدود ۸۵۰ هزار نفر برای تفریح به کشور ترکیه رفته اند اما برای سفر ۸۵ هزار زائر به سرزمین وحی تبلیغات منفی صورت می گیرد.
حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به هماهنگی های انجام شده برای حداقل بودن نرخ سفر حج افزود: مقرر شده است نرخ ارز حجاج با نرخ مبادله ای هر دلار حدود ۳۹ هزار ریال محاسبه شود و برای هر زائر حدود ۳۵۰۰ دلار هزینه در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: بنابراین جهشی در قیمت نداریم و اختلاف قیمت با سال گذشته مربوط به نرخ ارز است که پارسال با قیمت هر دلار ۳۳ هزار ریال محاسبه شد.
وی گفت: در حج تبعیض وجود ندارد و اگر هتل ها همه مثل هم بود قیمت را به صورت یکسان محاسبه می کردیم اما برخی هتل ها که شاید وضعیت بهتری داشته باشند نرخشان بیشتر است ولی درخدمات هیچ فرقی وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در امور حج افزود: در مدینه منوره نیز سه سال است که ساخت و ساز ها راکد شده لذا ظرفیت اسکان ما محدود است و زائرین فقط ۶ روز در مدینه می مانند و بیشتر در مکه هستند.
وی اظهار کرد: بنا داریم طول سفر بیش از ۲۸ روز نباشد اما به خاطر مشکلاتی که در فرودگاه های عربستان وجود دارد سفر برخی زائران ممکن است ۳۸ تا ۴۰ روز به طول انجامد که این تفاوت مربوط به ما نیست.
وی در باره غذای زائران نیز گفت: بر کیفیت غذا و رعایت بهداشت تاکید داریم لذا امسال یک آشپزخانه مدرن و جدید با ظرفیت ۸۰ هزار پخت در مکه ایجاد شده است.
حجت الاسلام قاضی عسکر افزود: چون نمی توانیم مواد غذایی را از ایران ببریم لذا باید همه را از بازار عربستان تهیه کنیم اما سعی می کنیم بهترین مواد را تهیه و تنوع غذایی داشته باشیم.
وی اظهار کرد: زائران حج تمتع نباید نگرانی و اضطراب داشته باشند و روحانیون همکاری کامل را با آنان خواهند داشت.
وی با تاکید بر وحدت مسلمانان گفت: همانگونه که امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر وحدت شیعه و سنی تاکید داشته اند، زائران ما به مقدسات دیگران توهین نمی کنند و به امام جماعت اهل سنت اقتدا می نمایند و نیاز به مهر نماز هم ندارند.
در این همایش به صورت نمادین، طواف در مسجد الحرام توسط تعدادی از زائران با لباس احرام برگزار شد.
در مراسم حج تمتع امسال ۱۰ هزار و ۹۱۵ زائر خراسان رضوی در قالب ۷۹ کاروان از اواخر ماه جاری به خانه خدا مشرف می شوند.
۷۴۹۶ / ۶۰۵۳

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر