[ad_1]

هوشنگ عشایری چهارشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در برنامه بازآفرینی شهری رویکرد محله محوری مد نظر قرار گرفته است بگونه ای که ساکنان این مناطق در اجرای برنامه های شهری مشارکت و مداخله کنند.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران اظهار کرد: باید به ساکنان محلات حاشیه ای و ناکارآمد مطالبه گری را آموزش داد و نسبت به اهمیت این موضوع آگاه کرد.
عشایری خاطرنشان کرد: مطالبه مردم می تواند به کمک مهندسان شهرسازی و معماری به برنامه تبدیل و در قالب اقدام مشترک با تعیین نقش و سهم بخش عمومی، دولتی و مردمی اجرا شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: پس از دستور و فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به مشکلات ساکنان مناطق حاشیه ای و سکونتگاه های غیر رسمی و ناکارآمد، دولت مصوبات و برنامه هایی را در همین راستا در دستور کار قرار داد.
وی خاطر نشان کرد: بیش از یک میلیون متر مربع و ۴۵۰ هزار شبکه تاسیسات شهری و بالغ بر یک میلیون مترمربع خدمات روبنایی در ۵۳۴ شهر کشور در دست اجرا است.
عشایری ادامه داد: زنجان یکی از استان هایی است که سرعت و شتاب خوبی در بازآفرینی شهری دارد و تلاش می شود تا هر محله در بافت ناکارآمد و سکونتگاه های غیر رسمی به میانگین خدمات شهری دست یابد.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: در زنجان بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال برنامه برای خدمات رسانی به سکونتگاه های غیر رسمی و بافت ناکارآمد در قالب برنامه اقدام مشترک پیش بینی شده است.
وی در مراسم آغاز عملیات اجرایی خانه محله و کتابخانه نجف آباد شهر زنجان، ستاد بازآفرینی شهری شرکت کرد و به بازدید از کارگاه مرمت خانه حکیمیان، خانه معینی، مسعودی و میرزایی ها شهر زنجان پرداخت.
برای احداث این ۲ فضا ۹ میلیارد و ۱۹۲ میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است.
۳۰۰۱/۸۰۶۸

انتهای پیام /*

[ad_2]

منبع خبر